2024-07-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Vadå utan hund? A har väl aldrig varit på LSS-boende utan Essie?

Jo, Essie kom väl först nu när A flyttat hem?

Eller är du ironisk?
Citera
2024-07-27, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
"Om en kommun eller Försäkringskassan får kännedom om att ett företag kan antas vara olämpligt att bedriva personlig assistans, eller om det finns anledning att anta att en enskild bedriver yrkesmässig verksamhet med personlig assistans utan tillstånd, ska detta anmälas till IVO".

Kanske dags att IVO-anmäla?

Låter som en bra idé
Citera
2024-07-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jo, Essie kom väl först nu när A flyttat hem?

Eller är du ironisk?

Det var mitt svar när Kommer-vara-anon skrev att A blev utkastad från LSS-boende när hunden inte var med typ.
Citera
2024-07-27, 23:02
Medlem
Är P dömd för nåt brott tidigare? Har förmodligen redan avhandlats, men jag kommer inte ihåg det.

Sen undrar jag över systerns uppväxt i ett hem med våld. Hur har det varit?
Nu ska man ju inte hämta ut nån som inte har med detta att göra, men man undrar ju.

Hur hade det varit om det funnits mindre barn i familjen? Hade soc fått ta dom då?
Eller hade dom också fått ”lära sig gå undan”?
Citera
2024-07-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Utan hund blev hon utkastad från ett LSS boende. Jag har aldrig hört talas om det, tidigare. Så dåligt, skulle jag säga.

Så med hund skulle hon ha varit kvar på boendet? Det är din teori?
Citera
2024-07-27, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det har hänt en gång, helt säkert då familjen erkänt det. I övrigt är det ord mot ord.
Så med andra ord misshandlades och plågades hunden på daglig basis med föräldrarnas tillåtelse.
Citera
2024-07-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Så med hund skulle hon ha varit kvar på boendet? Det är din teori?

Kommer jag givetvis inte kunna svara på, då jag varken sett boendet, träffat personalen eller A själv.

Men det finns ett bra stöd för assistanshundar i forskningen, så bättre hade det antagligen gått.
Citera
2024-07-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schraderbrau
Två användare här som går PÖs ärenden är han själv enligt Facebookgruppen.

Enda ärende på Pappa. Hos tingsrätten Uppsala är ärendet gällande förvaltareskapet på Amanda
Citera
2024-07-27, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 99amakar
Polisen har yttrat sig om att de inte finns bevis på att Essie har blivit stulen. Så de verkar ha genomskådat P

hur har du fått denna info?
Citera
2024-07-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Att stackars tiken farit illa är ju fullständigt klarlagt, sen att bedragaren kör med olika historier för att mörka var hunden finns är lika glasklart.
Motivet lär vara pengar, dels försäkringspengar men även tiggeri av svagbegåvade medlidande människor vilka inte förstår att allt är en bluff. Det första idioten gjorde var ju att lägga ut sitt mobilnr så att folk kunde swisha honom.

Får Johanna Möller vibbar av honom.
Citera
2024-07-27, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Är P dömd för nåt brott tidigare? Har förmodligen redan avhandlats, men jag kommer inte ihåg det.

Sen undrar jag över systerns uppväxt i ett hem med våld. Hur har det varit?
Nu ska man ju inte hämta ut nån som inte har med detta att göra, men man undrar ju.

Hur hade det varit om det funnits mindre barn i familjen? Hade soc fått ta dom då?
Eller hade dom också fått ”lära sig gå undan”?

Han finns ej på lexbase..
Citera
2024-07-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Att stackars tiken farit illa är ju fullständigt klarlagt, sen att bedragaren kör med olika historier för att mörka var hunden finns är lika glasklart.
Motivet lär vara pengar, dels försäkringspengar men även tiggeri av svagbegåvade medlidande människor vilka inte förstår att allt är en bluff. Det första idioten gjorde var ju att lägga ut sitt mobilnr så att folk kunde swisha honom.

Precis! Bra att någon vettig person fattar det jag sagt hela tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in