2024-07-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Det är dags att granska företaget som assistenterna var anställda av. Assistenter har skrivit avvikelserapporter som pappan och mamman direkt raderat. Assistenterna blev hotade av pappan om de skrev avvikelserapporter. När assistenterna vände sig direkt till företaget så lyckades den narcissistiska pappan givetvis att vända allt till sin fördel.

Ska bara hitta företagets namn.

Storsjöbygdens Personliga Assistans AB
Citera
2024-07-27, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
En jävla massa tid i varje fall. Som assistenten inte kan göra något annat på. Därav försöker man använda samma gäng som vet rutinerna.

Fast dom kan ju bli sjukskrivna
Citera
2024-07-27, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneochSvea
Storsjöbygdens Personliga Assistans AB

Har någon varit medlem i facket och pratat med dem tro?
Citera
Medlem
Citat:
Utan hund blev hon utkastad från ett LSS boende. Jag har aldrig hört talas om det, tidigare. Så dåligt, skulle jag säga.

Vadå utan hund? A har väl aldrig varit på LSS-boende utan Essie?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Det tycker jag, vem står över SBK?

Vi får gräva...
Citera
Medlem
Citat:
Jag vill bara påpeka att jag sa precis det här i morse, och då blev jag totalt utskrattad i den där gruppen. Nu hux flux, så visar det sig att jag hade rätt. Hon har alltså inte agerat speciellt skyndsamt. Hon har alltså haft goda möjligheter till att arbeta med familjen så att hunden inte behövt uppleva eventuell rädsla. Får man ju hoppas att det kommer fram bland dårarna på Facebook med.

Fick dom filma?
Citera
Medlem
Citat:
Jag vill bara påpeka att jag sa precis det här i morse, och då blev jag totalt utskrattad i den där gruppen. Nu hux flux, så visar det sig att jag hade rätt. Hon har alltså inte agerat speciellt skyndsamt. Hon har alltså haft goda möjligheter till att arbeta med familjen så att hunden inte behövt uppleva eventuell rädsla. Får man ju hoppas att det kommer fram bland dårarna på Facebook med.
Aha så hundtränaren visste om detta. Intressant, mycket bra information.
Och nej du har fortfarande inte rätt någonstans. Till syvende och sist är det alltid hundägarens ansvar.
Citera
2024-07-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Är det SKK tro? Svenska kennelklubben

SKK har ju sin disciplinnämnd. Man borde kolla vilka som sitter i den. Sedan ska ju länsstyrelsen anmäla till SBK enligt deras regler.

Det kan nog bli mycket besvärande för vissa.
Citera
2024-07-27, 22:52
Avslutad
"Om en kommun eller Försäkringskassan får kännedom om att ett företag kan antas vara olämpligt att bedriva personlig assistans, eller om det finns anledning att anta att en enskild bedriver yrkesmässig verksamhet med personlig assistans utan tillstånd, ska detta anmälas till IVO".

Kanske dags att IVO-anmäla?
Citera
2024-07-27, 22:55
Medlem
larkascendings avatar
Det är väldigt mycket fokus på pappan P och hans förehavanden i tråden. Må så vara att han är den drivande och dominanta av parterna men mamma C är helt av samma empatilösa skrot och korn. Båda undanröjer de inrapporterade avvikelser; båda har de gemensamt och i samförstånd anskaffat ett värnlöst djur för att stävja den våldsamma knivhotande vuxna dotterns raseriutbrott trots att de själva flydde fältet så fort hon kom hem från lss-boendet.

Dock är hon något mer förslagen; jag tolkar sms:et till personalgruppen som att hon försöker skademinimera P:s uttalande. Hon vet att P är kåt på försäkringspengarna och uppmärksamheten och har varit helt nöjd med att låta honom bära hundhuvudet för allt. Jag hoppas att hon inte lyckas med det.
Citera
2024-07-27, 22:56
Medlem
Citat:
Det är ganska ovanligt att du hoppar mellan olika klienter. Säg att du ska läsa 60-70 sidor, innan du gör något. Men ja, ersättare borde det finnas.

Jag har jobbat som vikarie och inte läste vi igenom.alla journaler för varje boende innan man jobbade. Det sägs ju att det var dubbelbemanning mellan 7-22 hos A, kan knappast tänka mig att man satte in 2 nya vikarier samtidigt. Jag läste ju att en städade och lagade mat så då gör väl vikarien det tänker jag.
Citera
2024-07-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Aha så hundtränaren visste om detta. Intressant, mycket bra information.
Och nej du har fortfarande inte rätt någonstans. Till syvende och sist är det alltid hundägarens ansvar.

Han tog en rövare nu i ren desperation och försöker lägga över skulden på hundtränaren 😠
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in