2024-07-27, 22:00
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
alla media han gråtit ut i med polisens uttalande borde kontaktas

Pappan fick ju fokus på alla stora nyhetskanaler, de måste väl ta ansvar också då?

Igår skickade jag ett mejl till Nyhetsmorgon på TV 4 för att uppmärksamma dem på alla nya uppgifter som börjat komma. Jag berättade att de stängt Facebook-gruppen och stoppat hittelönen som utlovades förra helgen just i TV 4. Jag förklarade också att Enköpingsposten skrivit en artikel och nämnde även tråden i Flashback, men fick inte ens en bekräftelse på att de tagit emot och läst mitt mejl.

Känns väldigt olustigt när TV 4 agerar megafon för att få uppmärksamhet och sympati och sedan inte visar något intresse när det börjar komma uppgifter som pekar i en helt annan riktning.
Citera
2024-07-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Angående PÖ:s liknelse av Essie vid en rullstol så menade han väl inte att de var samma slag av redskap, men att båda var till för A?
Låt oss hoppas att han inte likställde en sak och en varelse.

Det liknelsen brukar användas till, är för att förklara att hunden är nödvändig. Precis lika lite som en person kan klara sig utan sin rullstol, lika lite kan A klara sig utan Essie.

En liknelse som är väldigt viktig nu kan jag tycka, när Facebookgruppen börjar göra roliga poänger att hundar inte ska användas för mma-träning.
Citera
2024-07-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det blir ganska ofta så, när mobben är igång. Ganska farligt vissa gånger. Till exempel om man jobbar som chef på Stadsteatern i Stockholm.

Men ja, jag har varit inne lite på det där tidigare med vilka risker som är acceptabla. Låt oss säga att om vi använder oss av mänskliga assistenter och då får resultatet att A knivmördar 10 stycken människor. Skulle risken för en spark uppväga 10 människors fortsatta liv?

Eller vi gör djurförsök på 10 kaniner, så räddar vi 1000 människor.

Eller vi har 200 kor inlåsta i en ladugård dygnet runt året runt, men tack vare det slipper Sundsvalls barn skörbjugg??

Bara man läser dina svar undrar jag om du är onykter eller helt enkelt blåst?
Jag ställde frågor till dig och dina svar är bara en massa svammel.
Citera
2024-07-27, 22:03
Medlem
Citat:
Klippt rejält i citatet. Men här har vi två grejer som jag lite reagerade på.
Om man som assistent ska bada genom jobbet, så är det väl något man får hantera. Jag kan inte komma som lastbilschaufför och säga att jag är så full så jag kan inte köra bil idag. I så fall får jag väl sjukanmäla mig. Det är väl fullt möjligt på en större arbetsplats att man kan plocka bort vissa uppgifter, tex duscha en patient för att man har lingonvecka, men när det är två stycken.

Och samma med att sitta med A. Som assistent borde det ingå att fixa mat och städa, för A lär ju inte göra det själv. Jag skulle i varje fall inte låta en fyraåring leka med min spis eller klorin.

Alltså det blir lite konstigt, "din fru är dålig assistent", "varför det" "för att hon gjorde sitt jobb".

Visst, rasistskämt och nedvärderande kommentarer är fel. Har inte svårt att köpa det. Men vissa delar av kritiken blir ändå så där, ingår inte det i jobbet?

Jag vet inte var de badade men jag tänker badkar eftersom det är i hemmet. O då låter det väldigt väldigt konstigt att en assistent badar med en vårdtagare.
Citera
2024-07-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Det är dags att granska företaget som assistenterna var anställda av. Assistenter har skrivit avvikelserapporter som pappan och mamman direkt raderat. Assistenterna blev hotade av pappan om de skrev avvikelserapporter. När assistenterna vände sig direkt till företaget så lyckades den narcissistiska pappan givetvis att vända allt till sin fördel.

Ska bara hitta företagets namn.
Storsjöbygdens har jag för mig. PÖ nsmngav det i ett svar han skrev till inlägg i EP
Citera
Medlem
Citat:
Det blir ganska ofta så, när mobben är igång. Ganska farligt vissa gånger. Till exempel om man jobbar som chef på Stadsteatern i Stockholm.

Men ja, jag har varit inne lite på det där tidigare med vilka risker som är acceptabla. Låt oss säga att om vi använder oss av mänskliga assistenter och då får resultatet att A knivmördar 10 stycken människor. Skulle risken för en spark uppväga 10 människors fortsatta liv?

Eller vi gör djurförsök på 10 kaniner, så räddar vi 1000 människor.

Eller vi har 200 kor inlåsta i en ladugård dygnet runt året runt, men tack vare det slipper Sundsvalls barn skörbjugg??

Man behöver inte tänka så, som att prioritera.
Den slags cynism är också farlig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Det är dags att granska företaget som assistenterna var anställda av. Assistenter har skrivit avvikelserapporter som pappan och mamman direkt raderat. Assistenterna blev hotade av pappan om de skrev avvikelserapporter. När assistenterna vände sig direkt till företaget så lyckades den narcissistiska pappan givetvis att vända allt till sin fördel.

Ska bara hitta företagets namn.

Storsjöbygdens assistansförmedling
Citera
2024-07-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad har kossor med skörbjugg att göra? Och vad har de med Essie att göra?

Samma sak går att använda för om det är rätt att använda Essie. Det kommer alltid finnas en risk för Essie. A kommer bli utåtagerande, det vet vi. Men finns det någon gång när risken för Essie överväger vinsten?? Jag kan erkänna att jag tycker det.
Citera
2024-07-27, 22:09
Medlem
[quote=Blondpion|89006213]Jag vet inte var de badade men jag tänker badkar eftersom det är i hemmet. O då låter det väldigt väldigt konstigt att en assistent badar med en vårdtagare.[/QUOTE

De menade nog poolen.
Citera
2024-07-27, 22:09
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Det liknelsen brukar användas till, är för att förklara att hunden är nödvändig. Precis lika lite som en person kan klara sig utan sin rullstol, lika lite kan A klara sig utan Essie.

En liknelse som är väldigt viktig nu kan jag tycka, när Facebookgruppen börjar göra roliga poänger att hundar inte ska användas för mma-träning.

Hur nödvändig är hunden för dottern?

Hur klarade hon sig innan hunden kom in i bilden och håller hon på att avlida nu utan en hund att slå på?
Citera
2024-07-27, 22:10
Medlem
Citat:

Angående ovanstående så nämns det att A behövde Essie för att känna sig lugn och inte klarar sig utan henne som du skriver ovan MEN det rimmar dåligt när du sen säger att det är personalens uppgift att ta undan Essie när A fick utbrott så att hon inte skadar henne. Det är väldigt motsägelsefullt!
Citera
2024-07-27, 22:13
Medlem
Citat:
Samma sak går att använda för om det är rätt att använda Essie. Det kommer alltid finnas en risk för Essie. A kommer bli utåtagerande, det vet vi. Men finns det någon gång när risken för Essie överväger vinsten?? Jag kan erkänna att jag tycker det.
Jag kan inte se någon anledning till att låta en sjuk gå bananas så att hundar och personal skadas.

Då får man se till att personalen är beväpnad och kunnig i brottning. Eller att man drogar ner personen som ska ha hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in