2024-07-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Bra jobbat! Tack
Snart klarnar bilden

Joh*nna Str*ndh är vän med L*na L*reson på SBK
Citera
2024-07-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Har du berättat hur du SOM MAN ber personal trycka in fler tamponger när den har mens för att bada med din dotter?
Om vi var en sån dålig personal vad är din fru? Vi sitter med amanda 24h medans din fru gör vad? Städar och lagar mat? Hon är väll oxå anställd varför sitter hon ej med amanda?

Klippt rejält i citatet. Men här har vi två grejer som jag lite reagerade på.
Om man som assistent ska bada genom jobbet, så är det väl något man får hantera. Jag kan inte komma som lastbilschaufför och säga att jag är så full så jag kan inte köra bil idag. I så fall får jag väl sjukanmäla mig. Det är väl fullt möjligt på en större arbetsplats att man kan plocka bort vissa uppgifter, tex duscha en patient för att man har lingonvecka, men när det är två stycken.

Och samma med att sitta med A. Som assistent borde det ingå att fixa mat och städa, för A lär ju inte göra det själv. Jag skulle i varje fall inte låta en fyraåring leka med min spis eller klorin.

Alltså det blir lite konstigt, "din fru är dålig assistent", "varför det" "för att hon gjorde sitt jobb".

Visst, rasistskämt och nedvärderande kommentarer är fel. Har inte svårt att köpa det. Men vissa delar av kritiken blir ändå så där, ingår inte det i jobbet?
Citera
2024-07-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag gör lite detektivarbete igen om hur det är möjligt att de lyckades bli certifierade och det finns ett vinstdrivande intresse i att de skulle bli certifierade särskilt frön Johanna Strandh som äger hundhjälpen som är säljare av essie samt utbildad behörig Assistanshundsinstruktör, samt övriga medarbetare också diplomerade

Det är alltid 2 instruktörer från bolaget för kvalitet men de kommer från samma bolag där Joh*nna äger. De har sålt Essie till pappan och utbildat henne. Så det enda som krävs att klara är examinationen och då är det 2 domare från SBK som har hand om certifieringen så det undersöker jag nu

Essies uppfödare dvs kennel ledsagaren ägare arbetar på SBK sen 12 Februari 2020

Samt L*tta Stj*rnberg är också uppfödare enligt SKK då de har kenneln ihop och hon hr delat 1 inlägg om essie som efterlyst däremot inte Em*lie
Det scenario jag tänker mig är att Essie godkändes som assistanshund åt A på premisserna att A:s föräldrar och assistenter sköter det praktiska med hunden som A inte själv klarar av.

Det hade varit intressant att veta vilka exakta beteenden som just Essie blev tränad att genomföra med A, för vad jag förstår går själva examinationen mycket ut på att visa att hunden klarar de uppgifter den är tränad för?
Citera
2024-07-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Menar du att det var personalens fel att vårdtagaren bet den i armen?

Till viss del kan det handla om inkompetens, men det är aldrig någon annans fel om en vårdtagare biter en personal.

K a n ju vara i känsla av att behöva försvara sig.
Citera
2024-07-27, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaxon
Det scenario jag tänker mig är att Essie godkändes som assistanshund åt A på premisserna att A:s föräldrar och assistenter sköter det praktiska med hunden som A inte själv klarar av.

Det hade varit intressant att veta vilka exakta beteenden som just Essie blev tränad att genomföra med A, för vad jag förstår går själva examinationen mycket ut på att visa att hunden klarar de uppgifter den är tränad för?

Essies uppfödare Em*lie Re*nsson är

Project Manager
Svenska Brukshundklubben
feb. 2017 - okt. 2022 5 år 9 månader
I am responsible for implementing quality assurance for assistance dogs and assistance dog instructors.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om man som assistent ska bada genom jobbet, så är det väl något man får hantera. Jag kan inte komma som lastbilschaufför och säga att jag är så full så jag kan inte köra bil idag. I så fall får jag väl sjukanmäla mig.
Även jag har klippt i citatet. Snälla rara, du kan inte vara allvarlig med den jämförelsen? Anser du att mens är jämförbart med att dricka sig full?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
"Alla anställda är problemet? Men ni då? Har du även berättat hur du tilltalar/behandlar personal? Att vi ska be om ursäkt till amanda när vi blir kränkta och slagna? Har du berättat hur du gör utal om muslimer när du hade en muslim anställd? Har du berättat hur du och din fru hittar på lögner? För att hitta något fel hos personal? Har du berättat hur du SOM MAN ber personal trycka in fler tamponger när den har mens för att bada med din dotter? Har du berättat hur nedvärderande du pratar om personal till amanda? Nu får de fan ta och räcka med att anklaga PERSONAL FD PERSONAL hela jävla tiden se era egna fel någon gång!!! Alla vi som jobbat där har älskat essie och tagit hand om henne! Om vi var en sån dålig personal vad är din fru? Vi sitter med amanda 24h medans din fru gör vad? Städar och lagar mat? Hon är väll oxå anställd varför sitter hon ej med amanda? Nej för då jävlar kommer de ursäkter från ert håll! Vi som har slutat där har slutat för DU OCH DIN FRU inte har någon respekt för er personal och för vårt privat liv! Lär er vara tacksamma istället för att klaga i slutändan är det vi Som tagit hand om eran dotter och utan personal hade ni gått sönder FYFAN!"

Från person i FB-gruppen Essie-ska hem.

Intressant. Det här stärker ju egentligen familjens utsagor. För den här personen är ju arg på familjen, samtliga i familjen. Men här finns inte ett ord om att hunden far illa. Det verkar mer handla om att personal som numera inte jobbar i familjen har inte trivts med sitt arbete hos familjen.

Om den personen är inblandad i stöld av hunden så är det i så fall en hämndaktion riktad till familjen och handlar plötsligt betydligt mindre om att hunden i så fall far illa. Den här personen känner sig ju själv illa behandlad. Att det är hen som blivit kränkt och slagen… inte hunden…

Mycket märkligt inlägg i sammanhanget som förändrar bilden helt…
Citera
2024-07-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om man som assistent ska bada genom jobbet, så är det väl något man får hantera. Jag kan inte komma som lastbilschaufför och säga att jag är så full så jag kan inte köra bil idag. I så fall får jag väl sjukanmäla mig. Det är väl fullt möjligt på en större arbetsplats att man kan plocka bort vissa uppgifter, tex duscha en patient för att man har lingonvecka, men när det är två stycken.

Och samma med att sitta med A. Som assistent borde det ingå att fixa mat och städa, för A lär ju inte göra det själv. Jag skulle i varje fall inte låta en fyraåring leka med min spis eller klorin.

Alltså det blir lite konstigt, "din fru är dålig assistent", "varför det" "för att hon gjorde sitt jobb".

Visst, rasistskämt och nedvärderande kommentarer är fel. Har inte svårt att köpa det. Men vissa delar av kritiken blir ändå så där, ingår inte det i jobbet?

Att bada är väl sällan en uppgift som ingår i ett yrke? Beroende på förutsättningar kanske man får hitta andra alternativ.

Mens och bakfull? Hittade ingen bättre liknelse som är närmare varandra?
Citera
2024-07-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaxon

Allt hör ihop, det är vinstintresse i alla kontakter mellan varandra med relation till SBk. Det är fullt möjligt att Amanda lyckats med certifiering med Essie när alla känner alla och alla har SBK bakom sig. De är alltså lätt att tjäna pengar på detta och med andra ord är kvalitet på assitanshund otroligt dålig och egentligen vem som helst skulle kunna lyckas få sin certifiering
Citera
2024-07-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Joh*nna Str*ndh är vän med L*na L*reson på SBK

Okej....
Citera
2024-07-27, 20:28
Medlem
Det finns ju två ytterligare tidigare anställda i Facebook-gruppen nu och alla dessa tre har samma omdöme om P.
En skriver också att den tidigare hunden faktiskt har fått utstå en del.
Citera
2024-07-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Genom att kolla hans namn mot att han faktiskt är registrerad ägare av Molly som är en Golden född 2018.
Syftade snarare på att han uttalat att den hunden inte farit illa. Han känns ju rätt jävig i frågan eftersom han är vän med farfar till A.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in