Citat:
Ursprungligen postat av
Kryptonitonia
Har du berättat hur du SOM MAN ber personal trycka in fler tamponger när den har mens för att bada med din dotter?
Om vi var en sån dålig personal vad är din fru? Vi sitter med amanda 24h medans din fru gör vad? Städar och lagar mat? Hon är väll oxå anställd varför sitter hon ej med amanda?
Klippt rejält i citatet. Men här har vi två grejer som jag lite reagerade på.
Om man som assistent ska bada genom jobbet, så är det väl något man får hantera. Jag kan inte komma som lastbilschaufför och säga att jag är så full så jag kan inte köra bil idag. I så fall får jag väl sjukanmäla mig. Det är väl fullt möjligt på en större arbetsplats att man kan plocka bort vissa uppgifter, tex duscha en patient för att man har lingonvecka, men när det är två stycken.
Och samma med att sitta med A. Som assistent borde det ingå att fixa mat och städa, för A lär ju inte göra det själv. Jag skulle i varje fall inte låta en fyraåring leka med min spis eller klorin.
Alltså det blir lite konstigt, "din fru är dålig assistent", "varför det" "för att hon gjorde sitt jobb".
Visst, rasistskämt och nedvärderande kommentarer är fel. Har inte svårt att köpa det. Men vissa delar av kritiken blir ändå så där, ingår inte det i jobbet?