2024-07-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det där med västar har jag noll koll på, själv antog jag att det gick bra med vilken tydlig väst som helst och då är jag lekman. Man kanske vill alternera, så för mig framstår det inte som helt vansinnigt att man ibland har en billig från Temu… frågan är om det är viktigt i sammanhanget.

Essie är ju bevisat en assistanshund så det är nog inte frågan om något bedrägeri på det sättet.

Tjänstetäcket får man från SBk tills man inte längre är certifierad dvs när hunden eller föraren inte klarar av uppdraget pga hälsa eller lämplighet

ID brickan är också ifrån SBK

Det är i plast för att ingen ska kunna ta ett papper el liknande och förfalska id brickan

ID brickan skall vara i plast, de skall innehålla foto på hunden, foto på hundföraren, ett ID nummer (inte chip), tilltalsnamn på hunden, förnamn & efternamn på brukaren
Citera
2024-07-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Eftersom P och A utmålas som psykopater och sadister, så tycker jag att det är en ytterst viktig fråga om man har följt de regelverk och rutiner som är uppsatta. Jag tycker också det är en viktig fråga om familjen gör som de flesta andra människor i Sverige gör. Mest för att jag är intresserad av om man håller den här familjen till en normal standard eller ställer större krav.

Vad tror du själv?

Dubbelbemanning till ett bolag som inte ens är i Enköping sen tidigare? Man är pengakåt.

Behov m.m. kommer på plats 4-5...
Citera
2024-07-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Enligt folk i familjen har det funnits en hund som heter/hette Molly som också utsattes för våld av A.

Och fram till jag har sett det presenteras i den här tråden, på ett sätt som jag tycker är tillfredsställande, så kommer jag betrakta det som obekräftade uppgifter.

Det är en jävla massa människor som påstår sig känna familjen, tillhöra familjen eller som arbetat hos familjen. En jävla massa. Att i det fallet ifrågasätta lite kan jag tycka är sunt.
Citera
2024-07-27, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Vad tror du själv?

Dubbelbemanning till ett bolag som inte ens är i Enköping sen tidigare? Man är pengakåt.

Behov m.m. kommer på plats 4-5...

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar??
Citera
Medlem
Jag är ju nyfiken på vad P tycker att assistenterna borde ha gjort istället för att anmäla till Länsstyrelsen. Essie for illa upprepade gånger. Det är väl både normalt och rekommenderat att anmäla djurägare som missköter sina djur till just Länsstyrelsen? Vad skulle de annars ha gjort? "Ett bättre jobb", kanske han säger, men om det inte går så måste något ändå göras när djur far illa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbieOfDarkness
Eller för att arbetsgivaren, A’s pappa, har ställt helt orimliga krav på de anställda assistenterna. Efter att anställningen har påbörjats har villkor ändrats, scheman ändrats utan förvarning, assistenterna har övervakats via kamerorna och ställts till svar för allt de gör. Tex när de skyddat Essie.

Vissa har sagt ifrån och blivit uppsagda, vissa har slutat själva.

Har förstått att det varit så....Sä bra att det kommer fram i ljuset!!
Tack för din info
Citera
2024-07-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Som jag har fattat det ska även brukaren/föraren genomgå en utbildning för att få en assistanshund. Har svårt att tro att Amanda är kapabel till det.

Det finns en långt inlägg om exakt detta. Ja hon är den enda som får men man förstår inte hur de har klarat av det. Men bläddra bak några sidor så har du ett långt inlägg från mig om allt SBK informerade mig om vad som gäller
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Tjänstetäcket får man från SBk tills man inte längre är certifierad dvs när hunden eller föraren inte klarar av uppdraget pga hälsa eller lämplighet

ID brickan är också ifrån SBK

Det är i plast för att ingen ska kunna ta ett papper el liknande och förfalska id brickan

ID brickan skall vara i plast, de skall innehålla foto på hunden, foto på hundföraren, ett ID nummer (inte chip), tilltalsnamn på hunden, förnamn & efternamn på brukaren

Då blev jag och säkert många med mig klokare, tack!

Använder man alltid samma täcke eller går det bra att ha andra i en ren hemmasituation med t.ex arbetande assistenter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
En riktigt skruvad farsa isf .. står sen i tv och pratar hur mycket hunden är saknad osv.

Ja, en del har ju en sån förmåga
Citera
2024-07-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar??

Om man följt regelverket är din fråga.

Det är väl uppenbart att så inte är fallet? Även för dig?

Det handlar om pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Lägg ner. Kommunen har egen assistans. I det här fallet har familjen anlitat ett annat företag.

Jag vet, sluta sprid osanning.

Sluta fara med osanning.

De har dubbel bemanning 40+ timmar per dygn. Påstår du att de betalar kostnaden för det ur egen ficka och att det inte finns något kommunalt biståndsbeslut om att hon ska ha personlig assistans?

Du måste nog leda det i bevis då i så fall. För i så fall vårdas hon inte enligt LSS. Och det är du i så fall ensam om att påstå i hela tråden.

Om du inte vet hur personlig assistans fungerar och att det är kommunens beslut som styr hur mycket pengar och hur många timmar man får upphandla för för att utföra kommunens biståndsbedömda uppdrag så behöver du nog läsa på. Likaså om hur ansvarsfördelningen ser ut när en person vårdas enligt LSS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Då blev jag och säkert många med mig klokare, tack!

Använder man alltid samma täcke eller går det bra att ha andra i en ren hemmasituation med t.ex arbetande assistenter?

Det enda täcke som ska användas vid arbete är tjänstetäcket aldrig något annat täcke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in