2024-07-27, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Vad hände med den hunden?

Jag ställde frågan i PÖS fanclub och blev blockad...
Citera
2024-07-27, 07:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Jag ställde frågan i PÖS fanclub och blev blockad...

Givetvis🤷🏼‍♀️
Citera
2024-07-27, 08:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ett vittne har sagt att våldet även gällde den tidigare hunden. Så tycker du kan ta o plocka ner PÖ från piedestal nu.

Är det hunden som omnämns i tidigare inlägg?

(FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)
Citera
2024-07-27, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är det hunden som omnämns i tidigare inlägg?

(FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)

Som jag fattar det heter den tidigare hunden Molly. Vart tog den vägen? Den ska också ha blivit utsatt av A enligt vittne.
Citera
2024-07-27, 09:11
Avslutad
Fångade upp via anonym sms-konversation att pappan "skulle fixa en sak" den dag mamman och dottern for på resan, dvs dagen efter Essie försvann. Mer som känner till det?
Citera
2024-07-27, 09:11
Medlem
Citat:
Fångade upp via anonym sms-konversation att pappan "skulle fixa en sak" den dag mamman och dottern for på resan, dvs dagen efter Essie försvann. Mer som känner till det?

Står ngt om det tidigare i tråden.
Citera
2024-07-27, 09:14
Avslutad
Citat:

Nej i nya FB-gruppen "Essie-ska hem". Där finns även bilder på smsen.
Citera
2024-07-27, 09:14
Avslutad
Citat:

Ursäkta, läste din mening fel. Läste det som en fråga, om det fanns med i denna tråd.
Citera
2024-07-27, 09:21
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Nej i nya FB-gruppen "Essie-ska hem". Där finns även bilder på smsen.
Finns det länk till den nya gruppen?
Citera
2024-07-27, 09:24
Avslutad
Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan här vad gäller Essie känner jag. Såsom hela tiden. Antingen har någon el några i familjen gjort sig av med henne, död eller levande, eller så är hon räddad av utomstående. Så går mina tankar.

Det är ett enormt engagemang här i gruppen hos personer att Essie ska få rättvisa och att stå upp för hundar i tjänst och djurs skydd i allmänhet. Det är mer än vad en kan säga om deltagare i pappans fanclub på FB där fokus är hur synd det är om familjen.

Och hur bra det än känns att vi andra vågat ifrågasätta hela historien från start, är det inte kul att vi med stor sannolikhet hade rätt vad gäller misstankar om att Essie for illa. Jag önskar det skulle ha varit annorlunda.

Jag önskar även att familjen aldrig någonsin igen kommer i närheten av djur. För ingen där tycks ta sitt ansvar att skydda djur från lidande eller kunna se till djurens behov. Jag önskar också att assistenter får mer kunskap kring djur i tjänst och var deras gränser ska gå. När djurplågeri börjar och att de kan och ska anmäla om de ser att djur utsätts.

Jag hoppas hela den här tragiska historien ska bidra till att fler tänker till kring djur i tjänst och hur djur används för människors skull. Jag hoppas det ska bli en livlig diskussion om detta, i stora och små forum.

Men mest av allt önskar jag att Essie har det bra.
Senast redigerad av Kryptonitonia 2024-07-27 kl. 09:28.
Citera
2024-07-27, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Finns det länk till den nya gruppen?

Det går att gå in på FB och söka på gruppens namn.
Citera
2024-07-27, 09:32
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Ser ut som han småler på bilder i artiklar. Märkligt.

Har åxå reagerat på att han småler på varenda intervju eller bild!
Varför.
Han är däremot inte bedrövad, vilket vore det normala, men inget i detta är ju normalt, så varför skulle pappan vara normal?

Att ett djur bara försvinner utan ett spår säjer sig själv att djuret är dött!!
Framförallt om man tittar på kartor från platsen där dom bor....någon borde sett något!!!! Framför allt med tanke på att det är sommar och många är vakna senare på kvällar och ungdomar ute o ränner.

Något är så fel det bara kan bli!!
Kan inte ni som bor i Enköping gå och kolla på olika ställen där en död hund kan tänkas ligga?.sen verkar de som att den nya ägaren gör något slutgiltigt prov med sin hund?
Är det gjort eller hur går det till?
Görs det efter ett år då hade dom bara en månad på sig att kunna fixa provet...
Visste dom att det inte skulle gå, och att försäkringen då sjönk på hunden??? Så därför behövde hunden försvinna?
Mycket konstiga grejer i denna soppa.
Varför köra in bakom häcken, när det skulle kunna parkera på vägen och gå in o ta hunden?
Dom måste ju kört in endast för att slå ut kamerorna?
Men det verkar väldigt mycket mer riskfyllt än att bara gå över grannens utsida och sen ropa på hunden?
Vem gör sig så mycket besvär för en hund?
Den som stulit hunden( om den nu är stulen) borde sett något som gjort att dom tagit hunden, och då skulle jag ta hunden till länstyrelsen och sen anmäla ägaren till hunden.
Jag hade aldrig gjort mig besväret för att utsätta mig för risken att bli upptäckt ,för att tjäla en hund på det viset som pappan tror, och sen vara knäpp tyst....något är otroligt fel i denna härva!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in