Har man en hund för flera hundra tusen är det oaksamt att inte inte ha koll på hunden när man har en pool på gården.
Värdet på hunden är inte av någon som helst betydelse när en bedömning av oaktsamhet eller vårdslöshet skall göras.
Det är en hund - man låser inte in hundar i kassaskåp när de inte används, utan de är levande varelser som rör sig och kan råka ut för olyckor oavsett vilket värde de betingar.
Försäkring betalas nog ut för en hund som drunknar,men det trodde nog inte pappan,så därför blev hunden "försvunnen " istället.
Ja, jag håller med dig - försäkringen betalas ut, men de kanske inte visste det utan kör en fuling istället.
Eller så har något annat "hänt" hunden som inte är en ren olycka.
Förhoppningsvis har den sprungit bort och hittas så småningom, att någon skulle stjäla en hund på det förslagna sätt som sagts har jag svårt att tro.
En svart labbe betingar normalt inga större summor - och även om de vet värdet så är den ju inte särskilt till nytta om man inte vet hur den skall hantera - och den lär ju inte gå att sälja för några stora summor.
Nu har dom slängt upp en lång text i gruppen där 2 olika ”hundkommunikatörer” varav 1 utav dom ska ha ”kommit i kontakt” med hunden, på något mirakulöst sätt…
Förvisso älskar jag hundar mer än livet, men nu tar dom väl lite väl i?
Något är riktigt ruttet i den här historien. Eller vi förväntas alltså köpa narrativet att en avancerad kupp med störsändare etc företagits för att kidnappa en random labrador? Övervakningsfilmen var alltså först klippt men finns plötsligt i en längre version? Vad kommer härnäst, kravbrev om lösensumma? Det luktar Jonbenet Ramsey om den här soppan.
Senast redigerad av bataclan 2024-07-20 kl. 14:29.
Nu har dom slängt upp en lång text i gruppen där 2 olika ”hundkommunikatörer” varav 1 utav dom ska ha ”kommit i kontakt” med hunden, på något mirakulöst sätt…
Förvisso älskar jag hundar mer än livet, men nu tar dom väl lite väl i?
Jag såg det också. Äckligt hur dessa bluffmakare lurar desperata människor och leder in dem på fel spår. Låt polis och allmänhet sköta detta istället för att ge familjen falskt hopp för helvete!
Någon annan som reagerade på att pappan säger i nyhetsmorgon idag när dom pratar om dottern vet eller inte att essie är borta.. ”att vi snart måste berätta att hon har gått bort”
Hunden lever inte och familjen vet om det, det är vad jag tror i alla fall!
Pappan säger:
Citat:
”jag förstår ju också att vi måste snart berätta antingen att hon har gått bort då”
Då måste han misstänka att tjuvarna har haft ihjäl hunden, det skulle inte jag gjort. Om tjuvar tagit den skulle jag misstänkt den lever, fraktas utomlands, används som slagpåse åt kamphundar, sålts på annons i Sverige eller utomlands. Att den dödats det kommer långt ner på min lista, om tjuvar hypotetiskt stulit den.
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoD5a
Svarade pappan i gruppen Vi i Enköping angående den röda passaten som hade setts i närheten. Jag skrev att det går att söka efter specifik modell, färg osv och då svarar han bara "jag har ingen aning" eller något liknande.
Har du källan på det med Passaten? Det är grannen antar jag? Är det bilen som skapat hjulspåren på gräsområdet bakom villalängan?
Här kommer idioti och även humor: Facebook-folket föreslår de mest fantasifulla förslagen för att hitta sällskapshunden/assistanshunden. Djurkommunikatörer har använts. (en assistanshund kan förlora sina förmågor om den används som familjehund, en assistanshund måste träna sina förmågor, annars blir den till slut en vanlig hund):
Patrik Ölmeborg
Administratör
· 51 min ·
Många frågar och rekommenderar djurkommunikatörer. Vi är i kontakt med ett par och detta kom från två olika:
Kommunikatör 1
Jag har kontakt med Essie.
Hon visar en alle vid en mindre väg, vägen har ett par svängar.
Hon visar något högt ganska nära, silo/hög mast, möjligen vindkraftverk/liknande som man kan se därifrån hon är.
Hon visar maskiner/maskinhall.
Det är svårt att se exakt vad det är för maskiner men större maskiner och även släp.
Husvagn ser det ut som med.
Hon visar någon lastbil men svårt att se om hon menar maskin. Lastbil kan också vara stor skåpbil.
Hon visar portar kring en ljus stor byggnad. Rött hus/byggnad ganska nära.
Skylt/skyltar vid en mindre väg man kör in på.
Ser även ut som en skylt vid en byggnad.
Ser även stora lampor vid en infart, såna som tänds automatiskt när det ör mörkt och när någon kommer. Några såna på rad.
Ser ut som en viadukt i närheten vid en mindre väg.
Ser några bilar, en röd, en blå och en svart bil. Någon av bilarna ser ut som en ny tesla. Blå kan även vara grön när djuren visar det men ser ut som blå. Ser även silvrig/vit bil/skåpbil.
Industri/industri område i närheten.
Eller möjligen om dom har det på gården.
Stängsel/kompostgaller/staket.
Det ser ut som nån gård och industrin kan vara på gården.
Eller om dom personerna har ett industri område dom brukar hålla till vid. Svårt att se exakt om det är vid gården eller ett industri område.
Hon visar att vid allen så svänger vägen, så ett par svängar vid den vägen. Allen ser ut att vara nära gården.
Innan allen tar slut är det en grusväg in mot en skog. Några stora stenar vid grusvägens början. Inte många som tänker på den lilla skogsstigen/grusvägen.
Något med backe/berg/ås.
Kan vara namnet i något.
Namnet i någon ort/by kan det vara. Kan även vara att det finns nåt sånt i närheten.
Något med vintagevägen/vintervägen eller nånstans i närheten. Vet inte om det finns där eller varför jag får upp det, men kan vara att det ligger i samma område/by/ort
Viadukten kan möjligen vara en järnvägs övergång med i närheten där.
Allen finns i närheten av där hon är med.
Essie berättar nu att det luktar illa, någon röker i närheten.
Hon visar 3 personer.
En fjärde i bakgrunden.
Kommunikatör 2
Hej känner ni någon som har hästar eller stall/ ladugård? Som bor lite avskilt?
Får till mig detta, samt en kombibil, färg grå
Vet inte om detta ger någonting men ville ändå delge er det
Jag kände/ såg ett stall med flera hästar
Såg bara hon i stallet, men vet inte om hon är i stallet eller i huset, ser hö, så mycket möjligt hon är i stallet
Källa: Facebook-gruppen Essie ska hem
Det är också så att facebook-folket vill undersöka om det kört Teslor i området, för att dessa av nyare modell sägs spela in. Jag tycker att då kan facebook-folket själva sysselsätta sig med att försöka spåra Teslor som kört i områden den aktuella tiden, för jag vet inte hur den saken ska gå till.
Här har vi ett mindre intelligent råd från en användare i facebook-gruppen:
Citat:
Om hjulspåren finns kvar kan polisen kontrollera dom och kanske se vilken bil?
Det tar inte slut med konstiga och orealistiska förslag för att finna vovven.
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoD5a
Hittade även ett sätt att spåra den som smsat honom får utländskt nummer.
Kan du förklara vad som stod i sms:et och närmare omständigheter runt det sms:et?
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-20 kl. 15:43.
Något är riktigt ruttet i den här historien. Eller vi förväntas alltså köpa narrativet att en avancerad kupp med störsändare etc företagits för att kidnappa en random labrador? Övervakningsfilmen var alltså först klippt men finns plötsligt i en längre version? Vad kommer härnäst, kravbrev om lösensumma? Det luktar Jonbenet Ramsey om den här soppan.
Det fanns två olika kameror som filmade. En som filmar inifrån genom en fönsterruta, en annan kamera som filmade utomhus.