2024-07-20, 13:53
Avslutad
Hittelönen gäller bara till 25/7. Varför då?
Citera
2024-07-20, 14:04
Medlem
Ser ut som han småler på bilder i artiklar. Märkligt.
Citera
2024-07-20, 14:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Har man en hund för flera hundra tusen är det oaksamt att inte inte ha koll på hunden när man har en pool på gården.
Värdet på hunden är inte av någon som helst betydelse när en bedömning av oaktsamhet eller vårdslöshet skall göras.
Det är en hund - man låser inte in hundar i kassaskåp när de inte används, utan de är levande varelser som rör sig och kan råka ut för olyckor oavsett vilket värde de betingar.
Citera
2024-07-20, 14:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Dottern har väl dränkt den i sitt raseri.

Försäkring betalas nog ut för en hund som drunknar,men det trodde nog inte pappan,så därför blev hunden "försvunnen " istället.
Ja, jag håller med dig - försäkringen betalas ut, men de kanske inte visste det utan kör en fuling istället.
Eller så har något annat "hänt" hunden som inte är en ren olycka.
Förhoppningsvis har den sprungit bort och hittas så småningom, att någon skulle stjäla en hund på det förslagna sätt som sagts har jag svårt att tro.
En svart labbe betingar normalt inga större summor - och även om de vet värdet så är den ju inte särskilt till nytta om man inte vet hur den skall hantera - och den lär ju inte gå att sälja för några stora summor.
Citera
2024-07-20, 14:14
Medlem
Nu har dom slängt upp en lång text i gruppen där 2 olika ”hundkommunikatörer” varav 1 utav dom ska ha ”kommit i kontakt” med hunden, på något mirakulöst sätt…

Förvisso älskar jag hundar mer än livet, men nu tar dom väl lite väl i?
Citera
2024-07-20, 14:15
Medlem
Personliga assistenter missstänkta?
Citera
2024-07-20, 14:23
Medlem
Något är riktigt ruttet i den här historien. Eller vi förväntas alltså köpa narrativet att en avancerad kupp med störsändare etc företagits för att kidnappa en random labrador? Övervakningsfilmen var alltså först klippt men finns plötsligt i en längre version? Vad kommer härnäst, kravbrev om lösensumma? Det luktar Jonbenet Ramsey om den här soppan.
Senast redigerad av bataclan 2024-07-20 kl. 14:29.
Citera
2024-07-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Ser ut som han småler på bilder i artiklar. Märkligt.

Jag fick direkt obehagsrys när jag såg bilderna på honom. Får sektvibbar. Helt ogrundat i något annat än min personliga känsla, såklart.
Citera
2024-07-20, 14:29
Medlem
Herr-Skarprattares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralKnox44
Nu har dom slängt upp en lång text i gruppen där 2 olika ”hundkommunikatörer” varav 1 utav dom ska ha ”kommit i kontakt” med hunden, på något mirakulöst sätt…

Förvisso älskar jag hundar mer än livet, men nu tar dom väl lite väl i?
Jag såg det också. Äckligt hur dessa bluffmakare lurar desperata människor och leder in dem på fel spår. Låt polis och allmänhet sköta detta istället för att ge familjen falskt hopp för helvete!
Citera
2024-07-20, 14:34
Medlem
Varför får man konstiga vibbar utan att kunna sätta fingret på det? Känslan påminner lite om den man fick kring Mats Alm.

OBS menar då absolut inte att själva personerna/ händelserna är öht jämförbara.
Citera
2024-07-20, 14:47
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beijingdoll
Någon annan som reagerade på att pappan säger i nyhetsmorgon idag när dom pratar om dottern vet eller inte att essie är borta.. ”att vi snart måste berätta att hon har gått bort”
Hunden lever inte och familjen vet om det, det är vad jag tror i alla fall!

Pappan säger:
Citat:
”jag förstår ju också att vi måste snart berätta antingen att hon har gått bort då”

Då måste han misstänka att tjuvarna har haft ihjäl hunden, det skulle inte jag gjort. Om tjuvar tagit den skulle jag misstänkt den lever, fraktas utomlands, används som slagpåse åt kamphundar, sålts på annons i Sverige eller utomlands. Att den dödats det kommer långt ner på min lista, om tjuvar hypotetiskt stulit den.

Citat:
Ursprungligen postat av VolvoD5a
Svarade pappan i gruppen Vi i Enköping angående den röda passaten som hade setts i närheten. Jag skrev att det går att söka efter specifik modell, färg osv och då svarar han bara "jag har ingen aning" eller något liknande.

Har du källan på det med Passaten? Det är grannen antar jag? Är det bilen som skapat hjulspåren på gräsområdet bakom villalängan?

Här kommer idioti och även humor: Facebook-folket föreslår de mest fantasifulla förslagen för att hitta sällskapshunden/assistanshunden. Djurkommunikatörer har använts. (en assistanshund kan förlora sina förmågor om den används som familjehund, en assistanshund måste träna sina förmågor, annars blir den till slut en vanlig hund):

Källa: Facebook-gruppen Essie ska hem

Det är också så att facebook-folket vill undersöka om det kört Teslor i området, för att dessa av nyare modell sägs spela in. Jag tycker att då kan facebook-folket själva sysselsätta sig med att försöka spåra Teslor som kört i områden den aktuella tiden, för jag vet inte hur den saken ska gå till.

Här har vi ett mindre intelligent råd från en användare i facebook-gruppen:
Citat:
Om hjulspåren finns kvar kan polisen kontrollera dom och kanske se vilken bil?
Det tar inte slut med konstiga och orealistiska förslag för att finna vovven.

Citat:
Ursprungligen postat av VolvoD5a
Hittade även ett sätt att spåra den som smsat honom får utländskt nummer.

Kan du förklara vad som stod i sms:et och närmare omständigheter runt det sms:et?
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-20 kl. 15:43.
Citera
2024-07-20, 15:03
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Något är riktigt ruttet i den här historien. Eller vi förväntas alltså köpa narrativet att en avancerad kupp med störsändare etc företagits för att kidnappa en random labrador? Övervakningsfilmen var alltså först klippt men finns plötsligt i en längre version? Vad kommer härnäst, kravbrev om lösensumma? Det luktar Jonbenet Ramsey om den här soppan.

Det fanns två olika kameror som filmade. En som filmar inifrån genom en fönsterruta, en annan kamera som filmade utomhus.

Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Personliga assistenter missstänkta?

Jag har läst ett sådant resonemang i någon av artiklarna som länkas nedan. Du får själv försöka hitta ursprungskällan om du vill, för jag hittar inte närmare just nu: https://www.google.se/search?q=essie+f%C3%B6rsvunnen&sca_esv=717d2b41bab 710c2&sxsrf=ADLYWILy5vRsK2waGUrSb3x9IN3rQ34B8g%3A1 721480445865&source=hp&ei=_bSbZpH8Mu3LwPAPqomSkQU& iflsig=AL9hbdgAAAAAZpvDDQOMmYiujeWufZMqatad0Dmzb4V I&oq=essie+f%C3%B6&gs_lp=Egdnd3Mtd2l6Igllc3NpZSBmw 7YqAggAMgQQIxgnMgQQABgDMgYQABgWGB4yCBAAGBYYHhgPMgY QABgWGB4yBhAAGBYYHj IGEAAYFhgeMggQABgWGB4YDzIIEAAYFhgeGA8yBhAAGBYYHkiB ElAAWPwGcAB4AJABAZgBsQGgAdQFqgEDNy4xuAEDyAEA-AEBmA IHoALtBMICCxAAGIAEGLEDGIMBwgIOEC4YgAQYsQMY0QMYxwHC AgUQABiABMICCBAAGIAEGLEDwgILEC4YgAQYxwEYrwHCAg4QLh iABBjHARiOBRivAZgDAJIHAzYuMaAHmkw&sclient=gws-wiz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in