2024-07-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hittills är han ju inte motbevisad på en fläck. Snarare tvärtom. Det har väl aldrig varit så troligt som det är nu att någon tagit hunden. Vilket är vad han sagt hela tiden.
Snarare i så fall att han bjuds in till Tv4, för att få berätta hur hemska internet varit mot honom under det här, med omsorgspersonal som helt struntat i sin tystnadsplikt för att få sina 5 minuter i tidningen. Och att han inte kunnat värja sig överhuvudtaget mot det.

Och, du har läst hans "öppna brev"? Jag befarar att hon skadade hunden så illa, så pappan blev ditringd och nu ligger hunden under jord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Jag vet inte... Jag hoppas att hon(?), om hon existerar, mår bra och inte utsätts för våld.
Men jag tyckte faktiskt att någonstans, långt bak i tråden, så stod det något om pappans beklagande att de "måste omplacera katten"... Men enligt farfar så finns den ju ännu "i hushållet" och nu låter de så på pappan också. Kanske blev de uppmanade att göra sig av med den, annars skulle anmälan komma? Gjorde en fejk-omplacering, men behöll den i smyg och kommer nu inte ihåg vad de ljugit om.

Stämmer. Har också läst att katten blivit omplaceras.
O enligt ny person så var även den tidigare hunden drabbad av A.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men du fattar väl att varenda redaktion är skitsura på pappan. Som han har hållit på lurats och flinat.
Lokaltidningen, lokalradion, svt uppsala, aftonbladet, tv4...

Murvlarna kommer hålla benhårt på källskyddet.

Dessutom är jag övertygad om att de här modiga assistenterna kommer ta sitt straff, om det skulle läcka. Och att domen kommer bli ytterst mild.

Assistenterna kommer inte att straffas. Om källskyddet läcker är det ansvarig utgivare som åker på straffet. Assistenterna får lov att tala med press som sen ansvarar för vad som får lov att publiceras eller inte.
Citera
2024-07-27, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hittills är han ju inte motbevisad på en fläck. Snarare tvärtom. Det har väl aldrig varit så troligt som det är nu att någon tagit hunden. Vilket är vad han sagt hela tiden.
Snarare i så fall att han bjuds in till Tv4, för att få berätta hur hemska internet varit mot honom under det här, med omsorgspersonal som helt struntat i sin tystnadsplikt för att få sina 5 minuter i tidningen. Och att han inte kunnat värja sig överhuvudtaget mot det.

Ett vittne har sagt att våldet även gällde den tidigare hunden. Så tycker du kan ta o plocka ner PÖ från piedestal nu.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Ja. Och sagt att artikeln stämmer men att det även gällde den förra hunden. Så då är frågan, vad hände den gula hunden PÖ har på bild på sin facebook (förmodar att det är den som hen menar)

precis.. mystiken tätnar…
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
det är ju en i hundvärldens baksida som outat sig själv… att den jobbat hos familjen om jag har förstått det rätt…

Sluten fejjangrupp? Ok intressant, man skulle kanske gå med där, se vad som skrivs.
Citera
2024-07-27, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Stämmer. Har också läst att katten blivit omplaceras.
O enligt ny person så var även den tidigare hunden drabbad av A.
Uch, jag hoppas verkligen att det inte finns någon stackars katt som plågas. Nu brukar de flesta katter ju kunna försvara sig, men enstaka gör det ju inte.
Citera
2024-07-27, 00:38
Avslutad
Citat:
Sluten fejjangrupp? Ok intressant, man skulle kanske gå med där, se vad som skrivs.

jepp…
Citera
2024-07-27, 00:40
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Nån som koll på Anders Bagge och om han har fattat?
Citera
2024-07-27, 00:42
Avslutad
Mår så dåligt av att tänka på vad Essie har varit utsatt för. Har själv en goldentik jämngammal med Essie (vet att Essie är en labbe men golden och labbe är väldigt lika varandra i sättet) och det är hundar som gör allt för att vara sin förare till lags. Föreställer mig hur rädd hon måste varit samtidigt som hon kände sig tvungen att göra sitt jobb jag hoppas verkligen att hon är trygg någonstans och inte nergrävd.
Citera
2024-07-27, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Men jag tror att föräldrarna har blivit knäppa. Att de älskar säkert sitt barn på sina vis, men det måste ju vara högst påfrestande att ha fått en unge som henne. Att de önskar väl något annat, varför de- eller pappan i alla fall, är så missnöjda med både LSS-boende och assistenter. Men de har ju ändå stått ut i tjugotre år.

Men för dens skull ser jag det inte som ursäktligt att de utsätter djur för hennes våld. Att det bästa hade kanske varit att från 19-års ålder borde LSS-kommunen blivit hennes vårdnadshavare.

Om de tänkt ett varv extra, men det kanske de inte ha ro till. Så finns det ju ambulerande stödhundar. Som hälsar på, på äldreboenden, men även skolor där barn kan läsa högt för hunden(om barnet har t.ex. lässvårigheter.). Att det hade ju varit ett bättre alternativ, så då hade "hundföraren" kunnat sätta gränser, eller rent av sagt ifrån.

Kanske det, som flera är lite inne på, kanske är ett större problem som börjar vid hur dessa hundar från början tilldelas brukare och hur det hela sedan följs upp.
Att en hunds enda förare är på en 4-årings nivå och bor ensam med assistenter (som fått klara direktiv om att inte visa hunden kärlek) i ett stort hus… ja, jag vet inte vad man ska tycka om det ens.

Jag tror som du att detta är en familj som varit desperat efter en lösning, nu blev det fel och de borde inte ha fått ta hem en hund från första början.
Citera
2024-07-27, 00:43
Avslutad
Citat:
Nån som koll på Anders Bagge och om han har fattat?

farbror bää kanske inte vågar ta ställning nu…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in