2024-07-27, 00:21
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vad synd, i varje fall i det här fallet. Men hur kan det inte vara sekretessbrott, allt de talar om rör ju arbetet med en namngiven individ inom ramen för LSS??

Men du fattar väl att varenda redaktion är skitsura på pappan. Som han har hållit på lurats och flinat.
Lokaltidningen, lokalradion, svt uppsala, aftonbladet, tv4...

Murvlarna kommer hålla benhårt på källskyddet.

Dessutom är jag övertygad om att de här modiga assistenterna kommer ta sitt straff, om det skulle läcka. Och att domen kommer bli ytterst mild.
Citera
2024-07-27, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Att Essie ska tränas, handlar väl om, ifall jag killgissar, att hon ska kunna samverka med alla assistenter.

I den här tråden har det ju länge hetat att det varit en mamma i tjänst plus en assistent. Alltså 2. Förutom farsan.
Att han hängde där är väl inte helt knäppt ändå va? Han äger ju huset, och det är sommar. Då har man att göra. Måla, klippa gräs, rensa stuprör och så vidare. Förutom det, om frugan och dottern hans hänger där, varför skulle han vara för sig själv någon annanstans??

Ja, du tänker så.

Själv tänker jag att det hela är väldigt konstigt. Om det hela skett klockan 18 på kvällen, så fine. Men tänker ändå på de arma assistenterna, som kanske visst fick kommunikationen att fungera med dottern, men att hon blev annorlunda när mamman och pappan var där och "kontrollerade".

Ja, jag vet inte. Jag kan ha fel. Och hoppas nästan det.
Citera
2024-07-27, 00:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men du fattar väl att varenda redaktion är skitsura på pappan. Som han har hållit på lurats och flinat.

Dessutom är jag övertygad om att de här modiga assistenterna kommer ta sitt straff, om det skulle läcka. Och att domen kommer bli ytterst mild.

det är ju en i hundvärldens baksida som outat sig själv… att den jobbat hos familjen om jag har förstått det rätt…
Citera
2024-07-27, 00:27
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Essie k a n vara omhändertagen.
Om t ex pappan överlåtit henne på någon, så vill han inte ha mer uppmärksamhet.
Eller om hon är stulen, han tycker att det är OK, eftersom dottern inte kan ha hund och det slutar med anmälningar.
Men med chip, hur länge?
Om han har tagit Essies liv ska han straffas!
Har dottern gjort det, ska han också straffas.

Du vill väldigt gärna tro pappan är godhjärtad, trots allt som framkommit?

Om vi låtsas att det är så, att hunden omplacerats, tycker du inte han borde berätta det? Varför ens dra igång cirkusen?

Och det kan väl inte ha undgått dig att han absolut inte tycker det är ok att hon är stulen.
Citera
2024-07-27, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
https://rl.se/vadret/historik.php här kan man se Väderdata baserat på Flygplatser i detta fall Uppsala Västerås. Hoppas Hundstackarn hittas vid liv. ( jag kan ta hand om den jobbar hemifrån) Katten vänjer sig nog.

Tack! Fick dock inte ut så mycket av det. Får bara fram information om vind, temp, tryck osv. Bilder/videos hade verkligen varit det bästa för att kunna jämföra.

Både katten och Essie (om de nu lever) förtjänar mycket bättre än detta helvetet.
Citera
2024-07-27, 00:30
Medlem
Citat:
Tror du Snövit ens existerar? Det lät som damage control.

Jag vet inte... Jag hoppas att hon(?), om hon existerar, mår bra och inte utsätts för våld.
Men jag tyckte faktiskt att någonstans, långt bak i tråden, så stod det något om pappans beklagande att de "måste omplacera katten"... Men enligt farfar så finns den ju ännu "i hushållet" och nu låter de så på pappan också. Kanske blev de uppmanade att göra sig av med den, annars skulle anmälan komma? Gjorde en fejk-omplacering, men behöll den i smyg och kommer nu inte ihåg vad de ljugit om.
Citera
2024-07-27, 00:30
Medlem
Citat:

Hittills är han ju inte motbevisad på en fläck. Snarare tvärtom. Det har väl aldrig varit så troligt som det är nu att någon tagit hunden. Vilket är vad han sagt hela tiden.
Snarare i så fall att han bjuds in till Tv4, för att få berätta hur hemska internet varit mot honom under det här, med omsorgspersonal som helt struntat i sin tystnadsplikt för att få sina 5 minuter i tidningen. Och att han inte kunnat värja sig överhuvudtaget mot det.
Citera
2024-07-27, 00:31
Medlem
Cirsiums avatar
Om föräldrarna inte bor i huset är det märkligt att han i svt uttalar sig om att vi släpper ut hunden för nattkiss.

Varför var han i huset den där kvällen när hunden försvann om han inte bor där?
Citera
2024-07-27, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millievanillie
Tack! Fick dock inte ut så mycket av det. Får bara fram information om vind, temp, tryck osv. Bilder/videos hade verkligen varit det bästa för att kunna jämföra.

Både katten och Essie (om de nu lever) förtjänar mycket bättre än detta helvetet.

Ja, för Essies skull så hoppas jag verkligen att hon INTE återbördas till sitt hem. Men det vore ju skitkul att få reda på om hon lever och att hon har det bra! Dessvärre så tror jag inte att hon gör det, men hoppas det(och han hon har det bra.).
Citera
2024-07-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Om föräldrarna inte bor i huset är det märkligt att han i svt uttalar sig om att vi släpper ut hunden för nattkiss.

Varför var han i huset den där kvällen när hunden försvann om han inte bor där?

Ja, det är mycket konstigt.
Citera
2024-07-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
det är ju en i hundvärldens baksida som outat sig själv… att den jobbat hos familjen om jag har förstått det rätt…

Ja. Och sagt att artikeln stämmer men att det även gällde den förra hunden. Så då är frågan, vad hände den gula hunden PÖ har på bild på sin facebook (förmodar att det är den som hen menar)
Citera
2024-07-27, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Läste i en nybildad Essie grupp på fb att någon gått igenom Essies BHP
Där beskrivs hon som
"- kort och gott en glad hund som du kan slå ihjäl utan att den kommer agera. Antagligen bli apatisk. Så socialt låg att hon smyger fram lågställd med svans mellan bena till okänd person trots att föraren finns inom 50 m,"

Stackars Essie, vad blev hon offrad till

Mår illa av att läsa det där. Fyfan för att utnyttja en hund sådär.
Den enda hund dom förtjänar skulle vara nån argsint jävel. Som nån tidigare uttryckt- en ovtjarka, eller pittbull eller liknade kamphund med starka käkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in