2024-07-27, 00:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kanske du ska kontakta polisen om dina kunskaper.

med en skattkarta kanske…
Citera
2024-07-27, 00:04
Medlem
Hur mycket ska samhället satsa på en flicka som är uppenbart heltokig
Citera
2024-07-27, 00:07
Medlem
Det jag undrar, över pappans "öppna brev", är förutom att det är så fram och tillbaka. Å ena sidan älskar A sin hund, å andra sidan är hon inte pålitlig och har ibland varit våldsam mot hunden, och allt verkar desperat och förvirrat och alla assistenter och säkert alla som jobbar med LSS är "usla", enligt honom.

Jag tror att han gått och blivit galen, av förståeliga själ. De flesta barn blir vuxna när de är 18 år, även om de numer bor hemma till åtminstone efter gymnasiet. Men jag undrar inte över om han blivit knäpp.

Hur som så har assistenterna "slarvat med att träna Essie". Å andra sidan får de inte gosa och mysa med henne. Så hur går belöningen till? Samt när de skyddar henne, är det förbjudet att ens råka smeka hundstackaren? Men om mamman nu jobbar som assistent- som nämnts här i tråden- 40h/vecka. Varför kan inte hon sköta träningen av hunden? Sen två dagar, så borde det väl finnas någon assistent som kunnat ge Essie vad det nu är för specialkommandon hon måste tränas på, dagligen?

Men jag tror att föräldrarna har blivit galna. Av förståeliga skäl. Om de verkligen ska skiljas(läste någonstans här i tråden, men förstod inte källan) så kan man ju hoppas att den ena av dem gömt hundstackaren.

Sen tycker jag synd om alla assistenter som skall smutskastas offentligt, att vi vet ju inte vilka de är? Vilka söker jobb som personlig assistent? I bästa fall har de gått någon utbildning. Men jag tänker mig att det främst är många unga samt kanske nya i Sverige. De nya i Sverige är sällan införstådda i vår "allmänt vedertagna goda" syn på hunda(och katter.). Sen söka jobb och få veta "Men det här ska du klara!" och sen hamna i arbetsplatsen från där det brinner. Att jag GISSAR att det är inte kul att bli filmad och sen är det säkert fel hur de än gör. Så får man hoppas att morsan varit en god kollega under de dubbelbemannade passen och inte bara kommit med pekpinnar. Men sen kan man få för sig att pappan också dyker upp ibland, för att kontrollera, för den sena kvällen då Essie försvann var väl bägge föräldrarna där?

Ja, varför var bägge där? 22:30...?

Att man kan nästan TRO att något hade hänt. Så den ena ringde efter den andra, eller hade mamman ensamt nattpass och ringde pappan? Eller när börjar nattpasset? Eller ringde någon nattassistent efter bägge och blev sen hemskickad, men hot om dåliga meriter om denne skulle skvallra?

Att så länge jag trodde att de alla bodde ihop, så var det ju inget konstigt att pappan var där, släppte ut hunden, och sen gick morsan ut "för att plocka lite" och hunden var borta! Men nu verkar det ju mer konstigt vad bägge gjorde där?

Ja, allt detta har kanske redan behandlats i denna tråd, då jag inte orkat läsa de senaste timmarnas inlägg, men ska komma mig för...

Man kan ju dock hoppas att detta leder till någon sorts "Lex Essie", att aggressiva ska inte få ha assistansdjur eller djur överhuvudtaget.
Citera
2024-07-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tror inte det har varit uppe. Vi har ju kommit fram till att bilderna inte bevisar ett dugg utan är ett blindspår.

Men vädret borde du kunna se här, om du vill snoka runt lite. Det går att ändra datum och se bakåt i tiden.

https://www.ventusky.com/?p=59.91;16.50;7&l=temperature-2m&t=20240611/2100

Tack! Jag ska kika. Dock tror jag att bilder/videos gör det lättare att se och jämföra. Ett moln med en liten sol på en väderapp kan skilja sig mycket från hur de faktiska molnen och ljuset upplevdes (om det nu faktiskt var halvklart) den kvällen.

Är medveten om att bilderna är ett blindspår. Men om det skulle vara annorlunda väder på någons videos/bilder från Enköping, går det ju att bevisa mycket mer självsäkert att hans bilder och videos faktiskt är ett blindspår och att han återigen snackar skit.
Citera
2024-07-27, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Pappan har dödat Essie.och grävt ner liket efter henne

Nån i Enköping kanske skulle åka och kolla där han har båten. Om nån grävt där.

Fan, var det inte nån kattmördare som Flashback kartlagde och där polisen sen hittade massa nergrävda djur i nån park? Tror jag hört nån P3 dokumentär om det.
Citera
2024-07-27, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Det jag undrar, över pappans "öppna brev", är förutom att det är så fram och tillbaka. Å ena sidan älskar A sin hund, å andra sidan är hon inte pålitlig och har ibland varit våldsam mot hunden, och allt verkar desperat och förvirrat och alla assistenter och säkert alla som jobbar med LSS är "usla", enligt honom.

Jag tror att han gått och blivit galen, av förståeliga själ. De flesta barn blir vuxna när de är 18 år, även om de numer bor hemma till åtminstone efter gymnasiet. Men jag undrar inte över om han blivit knäpp.

Hur som så har assistenterna "slarvat med att träna Essie". Å andra sidan får de inte gosa och mysa med henne. Så hur går belöningen till? Samt när de skyddar henne, är det förbjudet att ens råka smeka hundstackaren? Men om mamman nu jobbar som assistent- som nämnts här i tråden- 40h/vecka. Varför kan inte hon sköta träningen av hunden? Sen två dagar, så borde det väl finnas någon assistent som kunnat ge Essie vad det nu är för specialkommandon hon måste tränas på, dagligen?

Men jag tror att föräldrarna har blivit galna. Av förståeliga skäl. Om de verkligen ska skiljas(läste någonstans här i tråden, men förstod inte källan) så kan man ju hoppas att den ena av dem gömt hundstackaren.

Sen tycker jag synd om alla assistenter som skall smutskastas offentligt, att vi vet ju inte vilka de är? Vilka söker jobb som personlig assistent? I bästa fall har de gått någon utbildning. Men jag tänker mig att det främst är många unga samt kanske nya i Sverige. De nya i Sverige är sällan införstådda i vår "allmänt vedertagna goda" syn på hunda(och katter.). Sen söka jobb och få veta "Men det här ska du klara!" och sen hamna i arbetsplatsen från där det brinner. Att jag GISSAR att det är inte kul att bli filmad och sen är det säkert fel hur de än gör. Så får man hoppas att morsan varit en god kollega under de dubbelbemannade passen och inte bara kommit med pekpinnar. Men sen kan man få för sig att pappan också dyker upp ibland, för att kontrollera, för den sena kvällen då Essie försvann var väl bägge föräldrarna där?

Att man kan nästan TRO att något hade hänt. Så den ena ringde efter den andra, eller hade mamman ensamt nattpass och ringde pappan? Eller när börjar nattpasset? Eller ringde någon nattassistent efter bägge och blev sen hemskickad, men hot om dåliga meriter om denne skulle skvallra?

Att så länge jag trodde att de alla bodde ihop, så var det ju inget konstigt att pappan var där, släppte ut hunden, och sen gick morsan ut "för att plocka lite" och hunden var borta! Men nu verkar det ju mer konstigt vad bägge gjorde där?

Ja, allt detta har kanske redan behandlats i denna tråd, då jag inte orkat läsa de senaste timmarnas inlägg, men ska komma mig för...

Man kan ju dock hoppas att detta leder till någon sorts "Lex Essie", att aggressiva ska inte få ha assistansdjur eller djur överhuvudtaget.

Du kan inte ta en sån här persons ord för vad de säger. Han är sjukt manipulativ.
Han älskar inte sin hund, han ser denna som ett redskap--Det är tydligt.
Citera
2024-07-27, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Precis börjat läsa tråden (bakifrån) så kanske det redan diskuterats men jag reagerade.
I länken du postade reagerar iaf jag på:

~Det är således aldrig så att sådana här assistanshundar används som ”slagpåse” till brukaren. Det skulle aldrig fungera för då skulle hunden också börja utstråla oro och otrygghet och då skulle hela funktionen av hundens närvaro upphöra.~

Och stämmer det då att man fick flytta på hunden när A hade utbrott, att A skadat hunden så lär hunden utstålat oro och otrygghet. Och är således "värdelös" för familjen. Och då vill man väl ha tillbaka lite stålar då man inte fick valuta för pengarna...

Fy fan för folk som inte värderar djur högre!!
Den där ungen ska medicineras så hon går att hantera för människor och minst pappan ska tas ifrån all makt att säga något angående ungens vårdnad.

Eller så får dom sköta ungen själva.
Utan djur eller assistenter.

Exakt! Tror att A skulle må mycket bättre utan den självutnämnda experten.

Det finns bra mediciner idag. Att dessutom bo med någon med NPD gör att kortisolnivåerna i kroppen stiger 3-dubbelt. Inte undra på att hon är utåtagerande.
Citera
2024-07-27, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Äckligt skrivet av P*tr*k. Varför skaffar dom djur som är levande varelser när ungen är aggressiv. Bara det visar på empatistörning hos hela familjen.
Skaffa inte djur till en aggressiv idiot!!

Men jag tror att föräldrarna har blivit knäppa. Att de älskar säkert sitt barn på sina vis, men det måste ju vara högst påfrestande att ha fått en unge som henne. Att de önskar väl något annat, varför de- eller pappan i alla fall, är så missnöjda med både LSS-boende och assistenter. Men de har ju ändå stått ut i tjugotre år.

Men för dens skull ser jag det inte som ursäktligt att de utsätter djur för hennes våld. Att det bästa hade kanske varit att från 19-års ålder borde LSS-kommunen blivit hennes vårdnadshavare.

Om de tänkt ett varv extra, men det kanske de inte ha ro till. Så finns det ju ambulerande stödhundar. Som hälsar på, på äldreboenden, men även skolor där barn kan läsa högt för hunden(om barnet har t.ex. lässvårigheter.). Att det hade ju varit ett bättre alternativ, så då hade "hundföraren" kunnat sätta gränser, eller rent av sagt ifrån.
Citera
2024-07-27, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vad synd, i varje fall i det här fallet. Men hur kan det inte vara sekretessbrott, allt de talar om rör ju arbetet med en namngiven individ inom ramen för LSS??

Inte alls synd.
Sekretessbrott begås om anställd (eller f.d. anställd) röjer sekretessbelagd information på så sätt att obehörig kan identifiera en vårdtagare, tex. Det finns flera undantag till sekretesslagen där du får lov att bryta denna, tex. vid allvarliga brott eller vid misstanke om fara för barn.
För att åtala för ett sekretessbrott måste man givetvis kunna identifiera den som brutit mot sekretesslagen, det är där källskyddet kommer in.
Man får lov att föra vidare sekretessbelagd information till en journalist och stå under källskydd, det är inte ett brott mot sekretesslagen.
Källskyddet regleras i 2 av våra 4 grundlagar, tryckfrihetsförordningen (3 kap 3 §) och yttrandefrihetsgrundlagen (2 kap 3 §).

Dessutom är det straffbart - enligt Efterforskningsförbudet - för chef/arbetsgivare inom offentlig sektor samt för statliga och kommunala myndigheter att försöka ta reda på vem som pratat med pressen. Anställda och f.d. anställda får lov att prata med journalister om verksamheten.
För privata bolag borde detta falla under visselblåsarlagen.

Utöver det finns även ett repressalieförbud där du som arbetsgivare inte får lov bestraffa den som ev. pratat med press.

Looks like a dead end. Sveriges grundlagar är fantastiska.
Citera
2024-07-27, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn

Att Essie ska tränas, handlar väl om, ifall jag killgissar, att hon ska kunna samverka med alla assistenter.

I den här tråden har det ju länge hetat att det varit en mamma i tjänst plus en assistent. Alltså 2. Förutom farsan.
Att han hängde där är väl inte helt knäppt ändå va? Han äger ju huset, och det är sommar. Då har man att göra. Måla, klippa gräs, rensa stuprör och så vidare. Förutom det, om frugan och dottern hans hänger där, varför skulle han vara för sig själv någon annanstans??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppkakan
Du kan inte ta en sån här persons ord för vad de säger. Han är sjukt manipulativ.
Han älskar inte sin hund, han ser denna som ett redskap--Det är tydligt.

Ja, det kan vara så. Men frågan är om han alltid varit sådan, eller om han blivit sådan, i någon sorts desperation att han råkar älska sin unge, eller känner sig tvingad, att visa utåt att OOOH vad han älskar sitt barn, fast hon är i alltför hög grad annorlunda. Så då när assistenter och LSS-boendets personal, stöter på problem, så är han där och domderar. För att han VILL att det ska fungera, att flickan ska visa sig vara mer normal än vad hon är och han med...Gott samvete ska slippa tänka på henne. Åtminstone så ofta.

Men jag tror inte heller att han älskar hunden, frågan är om morsan gjorde det?

Och...Hur är det med katten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millievanillie
Tack! Jag ska kika. Dock tror jag att bilder/videos gör det lättare att se och jämföra. Ett moln med en liten sol på en väderapp kan skilja sig mycket från hur de faktiska molnen och ljuset upplevdes (om det nu faktiskt var halvklart) den kvällen.

Är medveten om att bilderna är ett blindspår. Men om det skulle vara annorlunda väder på någons videos/bilder från Enköping, går det ju att bevisa mycket mer självsäkert att hans bilder och videos faktiskt är ett blindspår och att han återigen snackar skit.
https://rl.se/vadret/historik.php här kan man se Väderdata baserat på Flygplatser i detta fall Uppsala Västerås. Hoppas Hundstackarn hittas vid liv. ( jag kan ta hand om den jobbar hemifrån) Katten vänjer sig nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in