2024-07-26, 23:28
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Kennelägaren lär ju reggat hunden på SKK iaf.

Blandraser kan man inte regga i SKK.
Detta är en blandrashund, finns inte en enda renrasig labbe som har tantecken i ansiktet och under hakan( har dessutom för mig att någon tass var vit?)!!
Antagligen kan det ligga någon rottis i linjerna bakom hunden, eller annan ras, men labrador är det INTE.
Citera
2024-07-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Svårt eftersom Lex Maja finns och du har rätt att anmäla om ett djur far illa hos en vårdtagare. Du ska ha sett det i tjänsten
.
Huruvida om de har skrivit på sekretessavtal eller inte, tror de har gjort det för det har jag gjort på mitt jobb så kan han ha rätt i detta. Allt beror på vad som isf står i avtalen.

Sedan k

Lex Maja ger ju bara rätt att anmäla. Ingen rätt till att sitta i tidningen och prata vind för våg.

Att folk, oavsett yrke anmäler till myndigheter har jag inga bekymmer med alls. Kör på. Att i media berätta om saker du får veta som LSS personal, det var jag nog rätt tydlig med igår vad jag tyckte om. Och tycker samma sak om dessa fem.
Citera
2024-07-26, 23:29
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om de nu är så modiga, varför väntade man tills man slutade??

Och varför satte man en jävla fast till media och begick ett lagbrott?

Är du en sån här som inte gillar visselblåsare? Som är för censur och emot yttrandefrihet?

Tror du är på fel forum då.
Citera
2024-07-26, 23:31
Medlem
Citat:
Om de nu är så modiga, varför väntade man tills man slutade??

Och varför satte man en jävla fast till media och begick ett lagbrott?

Äntligennfri
Äntligen kan man andas
Äntligen kan man säga hur det har varit och är. Det är Mod
Hur fri och modig är du?
Citera
2024-07-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -mjau-mjau-mjau-
Källskyddet regleras i grundlagen och står över ett ev. lagbrott som källan kan ha utfört.
Beroende på vad assistenterna har sagt så borde det inte vara sekretessbrott, ev. kan det vara förtal men källskyddet kvarstår oavsett.

Vad synd, i varje fall i det här fallet. Men hur kan det inte vara sekretessbrott, allt de talar om rör ju arbetet med en namngiven individ inom ramen för LSS??
Citera
2024-07-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
https://delafil.se/

https://delafil.se/3b2c707724e12b69/4954-2024_informationsbrev.pdf
Citera
2024-07-26, 23:35
Medlem
Citat:
Lex Maja ger ju bara rätt att anmäla. Ingen rätt till att sitta i tidningen och prata vind för våg.

Att folk, oavsett yrke anmäler till myndigheter har jag inga bekymmer med alls. Kör på. Att i media berätta om saker du får veta som LSS personal, det var jag nog rätt tydlig med igår vad jag tyckte om. Och tycker samma sak om dessa fem.

Se svar av annan om.grundlagen. Kom.ner från dina höga hästar o bli lite normal, det är ju helg...
Citera
2024-07-26, 23:36
Medlem
Citat:
Vad synd, i varje fall i det här fallet. Men hur kan det inte vara sekretessbrott, allt de talar om rör ju arbetet med en namngiven individ inom ramen för LSS??
Att du yrar om någon innebär inte att man får bryta mot sekretesslagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Är du en sån här som inte gillar visselblåsare? Som är för censur och emot yttrandefrihet?

Tror du är på fel forum då.

Jag är varken för censur eller mot yttrandefrihet.

Men jag är väldigt för att saker jag får lära mig om patienter och brukare stannar mellan oss, så långt som möjligt. Tycker att det är det minsta jag kan prestera i min yrkesroll. Att vårda min tystnadsplikt.

Allt annat betraktar jag som ett enormt övergrepp mot motparten i fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Menar du lex-maja anmäla som privatperson eller generellt anmäla som privatperson till LS?

Lex Maja är en lag som får användas av vårdpersonal dvs man får anmäla till Länsstyrelsen samt viss sekretess får delas när de gäller missförhållanden i hemmet med djurhållning

Utöver den lagen kan vem som helst anmäla även som privatperson till Länsstyrelsen
Citera
2024-07-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Alltäralltidnågonannansfel.

Alltid samma typ av logik hos någon med den här störda personlighetstypen.
Japp. Narcissistisk personlighet på spiken. Att ALLTID skylla på någon annan för att slippa ta ansvar för sina misstag.

Försöker framstå som kunnig trots motsatsen ofta påtalas. Kan inte ta kritik utan går alltid in i försvar och försöker flytta fokus på annat och andra. Typiska drag som alltid leder till en snedvriden verklighetsuppfattning och udda sinnesställning som alltid leder till jobbiga konfrontationer med verkligheten.
Vad personer med denna typ av störning inte förstår är vad vi andra förstår. Pappan har gjort bort sig totalt. Går inte att rädda detta trots försöket med att bara släppa igenom hjärtestösslarnas kommentarer så det ska se ut som att alla håller med.

Vilken soppa. Stackars Essie.
Citera
2024-07-26, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Lex Maja är en lag som får användas av vårdpersonal dvs man får anmäla till Länsstyrelsen samt viss sekretess får delas när de gäller missförhållanden i hemmet med djurhållning

Utöver den lagen kan vem som helst anmäla även som privatperson till Länsstyrelsen

Jaha,, vårdpersonal för människor alltså… trodde de var djurhälsopersonal…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in