Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-07-26, 21:51
Medlem
Jag vet inte mycket om Harris, så jag väntar lite med att göra min bedömning av henne. Dock är det många som totalsågar Harris här på Flashback, men vad jag läst är det mest osakliga personangrepp. Att hon är färgad, att hon är kvinna/kärring, att hon är ful och falsk m.m.

Men oavsett mina bristande kunskaper om Harris, så har jag väääldigt svårt att tro att Trump skulle vara en bättre person eller presidentkandidat än Harris. Jag har inte hört den mannen yttra ett enda vettigt sanningsenligt ord, aldrig sett honom uppträda förtroendefullt och inte någonsin sett honom visa sig värdig ämbetet som president. Trump är en bluff och bedragare rakt igenom, och det är fullkomligt otroligt att väljarna inte genomskådar honom. Eller så kanske de gör det, men vill jävlas med etablissemanget genom att ändå rösta på Trump. De tycker väl det är roligt att se en pajas på presidentposten, vad ska clownen hitta på? Som om presidentskapet vore en jäkla dokusåpa!!
Citera
2024-07-26, 22:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernael
Och hur det blivit helt Ok att tala om just nu, när den uppenbart senile Biden lämnat. Fram tills dagen innan han kastade in handduken så var ju ålder inget hinder och Biden var Amerikas skarpaste individ.
När Harris kört landet i botten så kommer demokraterna kanske även inse att det är dumt med folk med ett IQ på under 90 vilket Harris uppenbart har

Det har pratats om det i flera år, bara för att du inte har brytt dig eller sovit under en sten i minst 4 år kan inte jag hjälpa dig med.

Men man har pratat om det sedan åtminstone 2020 att det behövs ett tak för åldern för ämbeten precis som det finns en lägre åldersgräns.

USA behöver höra sig av med alla 70+ åldringar som sitter i senaten osv.

De är inte längre medvetna om hur världen ser ut för allmänheten är 2024
Citera
2024-07-26, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det har pratats om det i flera år, bara för att du inte har brytt dig eller sovit under en sten i minst 4 år kan inte jag hjälpa dig med.

Men man har pratat om det sedan åtminstone 2020 att det behövs ett tak för åldern för ämbeten precis som det finns en lägre åldersgräns.

Vilket säkert har mer att göra med antalet mutmiljoner på bankkontot än med åldern.
Det finns rimligen ingen anledning att diskriminera äldre människor med intakta kognitiva funktioner.
Citera
2024-07-26, 22:10
Medlem
floraflaps avatar
Blir spännande, det blir tufft för Trump. Harris är mkt bra i debatter och mkt stark verbal. Är ju jurist utbildad och åklagare osv..
Citera
2024-07-26, 22:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Vilket säkert har mer att göra med antalet mutmiljoner på bankkontot än med åldern.
Det finns rimligen ingen anledning att diskriminera äldre människor med intakta kognitiva funktioner.

Det har delvis med att de tar emot lagliga mutor som gör att de inte hänger med men det är vetenskapligt bevisat att när man når en viss ålder så slutar man ha förmågan att kunna hänga med i utvecklingen.

Det har inget med dimiskiriming mot seniorer att göra utan om frågan om en som snart är 80 år gammal verkligen är mentalt och fysiskt stabil nog för att styra ett land.

Jag köper att du försöker argumentera för fulla muggar att en övre åldersgräns inte bör finnas pga att det skulle automatiskt styrka Trump men det hade även tagit bort Biden.
Senast redigerad av Ondahamstern 2024-07-26 kl. 22:15.
Citera
2024-07-26, 22:13
Medlem
Actuallysos avatar
Tror att det kommer bli mycket hetsiga debatter. Dem emellan. Men Trump kanske måste hålla igen lite? Då hon är svart kvinna osv..
Citera
2024-07-26, 22:15
Medlem
Harris kommer sopa banan med teflonmannen
Citera
2024-07-26, 22:19
Avslutad
Citat:
Det har delvis med att de tar emot lagliga mutor som gör att de inte hänger med men det är vetenskapligt bevisat att när man når en viss ålder så slutar man ha förmågan att kunna hänga med i utvecklingen.

Det har inget med dimiskiriming mot seniorer att göra utan om frågan om en som snart är 80 år gammal verkligen är mentalt och fysiskt stabil nog för att styra ett land.

Jag köper att du försöker argumentera för fulla muggar att en övre åldersgräns inte bör finnas pga att det skulle automatiskt styrka Trump men det hade även tagit bort Biden.
Vetenskapen kan inte uttala sig om den enskilde. Skulle man införa en övre åldersgräns så vore det diskriminering.
Äldre individer har den fördelen att de har erfarenhet av att ha varit både barn, unga, medelålders och äldre. Endast i väst förkastar vi sådan erfarenhet. Vi bedriver en mycket osund ungdomskult.

Nä, för mig är Trump vs. Biden/Harris ett val mellan pest och kolera.
Citera
2024-07-26, 22:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Vetenskapen kan inte uttala sig om den enskilde. Skulle man införa en övre åldersgräns så vore det diskriminering.
Äldre individer har den fördelen att de har erfarenhet av att ha varit både barn, unga, medelålders och äldre. Endast i väst förkastar vi sådan erfarenhet. Vi bedriver en mycket osund ungdomskult.

Nä, för mig är Trump vs. Biden/Harris ett val mellan pest och kolera.

Är du även för att avveckla pensionsålder samt att det även är diskriminerande mot yngre med den yngre åldersgränsen för att bli presidentkandidat i USA?
Citera
2024-07-26, 22:24
Avslutad
Citat:
Är du även för att avveckla pensionsålder samt att det även är diskriminerande mot yngre med den yngre åldersgränsen för att bli presidentkandidat i USA?
Nä, det är rimligt med en nedre åldersgräns just med hänvisning till bristande livserfarenhet. Det vi sysslar med i Sverige med alla Lööfar, Ebbor och Fridoliner som gått från skolbänk till makt är ren galenskap.
Citera
2024-07-26, 22:32
Medlem
Citat:

Som jag skrev så har ju vänstern inte haft något som helst problem med ålder förens 12 sekunder efter att Biden kastade in handduken. Sen har det givetvis bedrivits diskussioner kring det, men det har kommit högerifrån.
Citera
2024-07-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernael
Som jag skrev så har ju vänstern inte haft något som helst problem med ålder förens 12 sekunder efter att Biden kastade in handduken. Sen har det givetvis bedrivits diskussioner kring det, men det har kommit högerifrån.

Sedan Biden avslutade sin kandidatur har jag stött på detta påstående lite överallt, och det är ju direkt felaktigt. Nog för att demokrater har varit väldigt försiktiga med att kritisera Bidens ålder (av uppenbara skäl), men att det skulle ha varit en icke-fråga/oproblematiskt är ju rent skitsnack. Det är ju knappast kritik från Trumpkampanjen som fått Biden att avsluta sin kampanj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in