2024-07-26, 16:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Gunnar Axéns etnicitet är helt irrelevant i sammanhanget. Vi lever i 2024, inte under Nazi-Tyskland. Det verkar som om du behöver uppdatera dig.

När det gäller mitt ärende så är det viktigt att veta att EU-domstolen redan har tagit upp det. Dessutom har Noyb European Center for Digital Rights uttryckt stort intresse för mitt arbete. Jag har ett möte med deras grundare nästa vecka, vilket känns väldigt lovande.

Vi är många i tråden som följer din resa GDPRWarrior!
Håll oss uppdaterade och jag gläds med din kamp!
Citera
2024-07-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elektrikerproffset
Finns det någon som fått bort sig själva på Lexbase eller Krimfup med hjälp utav IMY?
Eller fortsätter dessa ignorera även när IMY tar kontakten?

Även någon som heter jonnystorm om jag minns rätt. Men det kanske endast var på krimfup.
Citera
2024-07-26, 17:52
Medlem
Citat:
Som jag tidigare har nämnt, ser vi nu en förändring där både myndigheter och företag börjar ta sitt ansvar och följa GDPR. Det som länge varit en källa till frustration och oro håller äntligen på att rättas till. Alla börjar nu ställa sig i ledet och följa reglerna.

Den enda som fortfarande sätter sig emot är justitieministern, som oväntat har involverat sig i mitt fall. Jag väntar bara på att han ska överträda lagen, för då kommer jag inte tveka att dra hans arsle inför rätta.

Känns som att någon form av jäv föreligger här då Axen och justitieministern springer på varandras födelsedagar.
Kan det vara något att påpeka i EUD?
Citera
2024-07-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
En användare som heter Coronana har lyckats har jag för mig.

Har för mig att han fick bort det själv mem hade inte sett detta. Varpå krimfup meddelade det till IMY
Citera
2024-07-26, 18:28
Medlem
Citat:
Har för mig att han fick bort det själv mem hade inte sett detta. Varpå krimfup meddelade det till IMY

Här är hans meddelande.
Citat:
Ursprungligen postat av Coronana
Krimfup raderade mig efter att jag hotade med att stämma dem i cirka 3 månader. De tog bort mig utan att meddela mig, fick själv söka upp det.

Jag hade även gjort ett klagomål på dem genom IMY och i ett yttrande skrev de att de tar bort alla som begär det. Så i princip borde de egentligen ta bort dig, men om du gör en klagomål så kommer de nog ta bort dig ganska snabbt. Min dom är inte gallrad.
Citera
2024-07-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boombadabimbada
Även någon som heter jonnystorm om jag minns rätt. Men det kanske endast var på krimfup.

Även Storm tror jag fick bort det själv med hot om att använda IMY.
Hade vart kul att veta hur processen har gått för någon som gjort en anmälan som gått hela vägen, eftersom jag själv gjort det 😊.
Krimfup börjar jag tröttna rejält på, funderar på att lägga lite pengar på en bra advokat som får hjälpa till med det juridiska och stämma dem.
Vad tror GDPRwarrior om detta? Borde väll vara ganska lukrativt nu?
Citera
2024-07-26, 18:39
Medlem
Citat:
Här är hans meddelande.

Han skrev i tidigare inlägg att han var borta innan imy tog kontakten, men att Krimfup raderar allt som dom säger, det stämmer inte.
Jag vet inte, men inbillar mig att Krimfup försöker mjölka ut så mycket pengar de kan nu genom att sluta svara alla som skriver och köra med aggressiv reklam överallt.
Kanske har de på känn att det är över efter EU-domstolen tagit upp GDPRwarriors case.
Citera
2024-07-26, 18:58
Medlem
Citat:
Yes direkt. Hela profilen raderades.

Är du säker? Jag menar inte profilen endast. Om du bor i en lägenhet, pröva sök på någon av dina grannar, gå sedan in på deras profil och scrolla längst ner där du ser trappuppgången och se om ditt namn finns med där?
Citera
2024-07-26, 20:22
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Även Storm tror jag fick bort det själv med hot om att använda IMY.
Hade vart kul att veta hur processen har gått för någon som gjort en anmälan som gått hela vägen, eftersom jag själv gjort det 😊.
Krimfup börjar jag tröttna rejält på, funderar på att lägga lite pengar på en bra advokat som får hjälpa till med det juridiska och stämma dem.
Vad tror GDPRwarrior om detta? Borde väll vara ganska lukrativt nu?
Skriv till mig du och ni andra till min GDPRWARRIOR-mail om ni har haft problem med att få era uppgifter borttagna från sidorna efter att ni har begärt det enligt artikel 17. Jag samlar in information och kan eventuellt hjälpa till med råd.
Citera
2024-07-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det är i princip bara Gunnar Axén-sidorna Lexbase och Verifiera samt Krimfup som totalvägrar. Gäller att pressa dessa vidriga sidor tills de ger med sig.
Även biluppgifter.se vägrar.
Citera
2024-07-26, 21:26
Medlem
Citat:
Skriv till mig du och ni andra till min GDPRWARRIOR-mail om ni har haft problem med att få era uppgifter borttagna från sidorna efter att ni har begärt det enligt artikel 17. Jag samlar in information och kan eventuellt hjälpa till med råd.

Vad är din mail?
Citera
2024-07-26, 21:40
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Vad är din mail?
gdprwarrior@gmail.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera