2024-07-25, 21:11
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wennerberg
Biluppgifter.se länkar till ägarens profil på Ratsit och anger orten där ägaren bor.

Detta innebär att de måste behandla privatpersoners personuppgifter på något sätt, hur kan de annars veta detta?

De vägrar radering av personuppgifter utan hänvisar till utgivningsbevis och yttrandefrihetsgrundlagen.

Bör inte dessa rätta sig efter GDPR likt de andra sidorna som har diskuterats i tråden?

Jo det är nästa steg.
Någon behöver stämma ratsit, birthday m.m. med för att något ska hända.
Citera
2024-07-26, 09:02
Medlem
GDPRWarriors avatar
Som jag tidigare har nämnt, ser vi nu en förändring där både myndigheter och företag börjar ta sitt ansvar och följa GDPR. Det som länge varit en källa till frustration och oro håller äntligen på att rättas till. Alla börjar nu ställa sig i ledet och följa reglerna.

Den enda som fortfarande sätter sig emot är justitieministern, som oväntat har involverat sig i mitt fall. Jag väntar bara på att han ska överträda lagen, för då kommer jag inte tveka att dra hans arsle inför rätta.
Citera
2024-07-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Som jag tidigare har nämnt, ser vi nu en förändring där både myndigheter och företag börjar ta sitt ansvar och följa GDPR. Det som länge varit en källa till frustration och oro håller äntligen på att rättas till. Alla börjar nu ställa sig i ledet och följa reglerna.

Den enda som fortfarande sätter sig emot är justitieministern, som oväntat har involverat sig i mitt fall. Jag väntar bara på att han ska överträda lagen, för då kommer jag inte tveka att dra hans arsle inför rätta.

Det är i princip bara Gunnar Axén-sidorna Lexbase och Verifiera samt Krimfup som totalvägrar. Gäller att pressa dessa vidriga sidor tills de ger med sig.
Citera
2024-07-26, 12:53
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det är i princip bara Gunnar Axén-sidorna Lexbase och Verifiera samt Krimfup som totalvägrar. Gäller att pressa dessa vidriga sidor tills de ger med sig.
Detta försvaras av regeringen, vilket vi inte får glömma. När jag talar om mitt förhandsavgörande, möter jag inte bara Gunnar Axéns företag, utan även Justitieministern och hela Justitiedepartementet, eftersom regeringen har valt att ingripa i processen.
Citera
2024-07-26, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8686
Fick bort hela profilen från Ratsit.
Vilka fler sidor finns som publicerar ens lön?

Hur fick du ta bort dig själv från ratsit helt och hållet? Eftersom de vägrar och bara erbjuder att man ska dölja sig under ett år.
Citera
2024-07-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Hur fick du ta bort dig själv från ratsit helt och hållet? Eftersom de vägrar och bara erbjuder att man ska dölja sig under ett år.

Hota med stämning så blir det nog fart på asen.
Citera
2024-07-26, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Detta försvaras av regeringen, vilket vi inte får glömma. När jag talar om mitt förhandsavgörande, möter jag inte bara Gunnar Axéns företag, utan även Justitieministern och hela Justitiedepartementet, eftersom regeringen har valt att ingripa i processen.

Vill gärna tro att detta ska få ett slut med hjälp av din insats men har väldigt svårt och tro då jag har en hel annan syn än ni i tråden och då vill jag inte låta all för konspirationsteoretiker.

Men du och ni måste förstå att såna som Gunnar Axén är inte vanlig person som sitter på en styrelse utan en som kan påverka de som sitter längs upp hierarkin. Gunnar Axén etniska bakgrund är mycket avgörande att makthavarna kan lyssna på såna här personer men ni andra får neka hur mycket ni vill.

Jag tror därför antigen så kommer EU aldrig ta ditt ärende upp och lägger ner den eller så kommer regeringen komma med ett kryphål för att kringgå GDPR.

Det finns enorma pengar och affär i det här med att sälja domar och FUP. För varje kriminell som kostar staten och domstolen så tjänar de tillbaka pengarna genom att folk finansierar genom köpa dessa domar och FUPar.
Citera
2024-07-26, 15:00
Medlem
Citat:

Du mejlar dem (kundservice@ratsit.se) och säger att du vill ta bort alla personuppgifter om dig i enlighet med stöd av GDPR. De kommer efterfråga att du bifogar en kopia av ett ID-dokument.

Bifogar du ID-handlingen som svar ska du vara borta inom 24 timmar. Jag, flickvän och polare är borta.
Citera
2024-07-26, 15:04
Avstängd
Citat:
Vill gärna tro att detta ska få ett slut med hjälp av din insats men har väldigt svårt och tro då jag har en hel annan syn än ni i tråden och då vill jag inte låta all för konspirationsteoretiker.

Men du och ni måste förstå att såna som Gunnar Axén är inte vanlig person som sitter på en styrelse utan en som kan påverka de som sitter längs upp hierarkin. Gunnar Axén etniska bakgrund är mycket avgörande att makthavarna kan lyssna på såna här personer men ni andra får neka hur mycket ni vill.

Jag tror därför antigen så kommer EU aldrig ta ditt ärende upp och lägger ner den eller så kommer regeringen komma med ett kryphål för att kringgå GDPR.

Det finns enorma pengar och affär i det här med att sälja domar och FUP. För varje kriminell som kostar staten och domstolen så tjänar de tillbaka pengarna genom att folk finansierar genom köpa dessa domar och FUPar.

Inte lika mycket pengar som Sverige kommer att förlora på att frysa ut kvalificerade arbetare från arbetsmarknaden.

Jag tror du måste gå tillbaka till skolan om du tror att det är mer lönsamt för staten och Sverige att ta ut lite skatt på domköp vs potentiell kostnad för rättegångar, advokater, kriminalitet, bidrag, arbetsförmedling och misär.

Verifiera AB omsatte 2022 cirka 30mkr.
Inga storsummor.

Sveriges utanförskap kostar samhället minst 270 miljarder kronor årligen bara i direkta transfereringar och uteblivna skatter.
Det kostar rättsväsendet 53 miljarder kronor årligen.
Det kostar försvaret 63 miljarder kronor årligen.

När internationella bolag anställer en person från ett annat land vs en svensk som tidigare begått brott, tror du att det gynnar Sverige?
Senast redigerad av BlackRockInc 2024-07-26 kl. 15:10.
Citera
2024-07-26, 15:23
Medlem
Finns det någon som fått bort sig själva på Lexbase eller Krimfup med hjälp utav IMY?
Eller fortsätter dessa ignorera även när IMY tar kontakten?
Citera
2024-07-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elektrikerproffset
Finns det någon som fått bort sig själva på Lexbase eller Krimfup med hjälp utav IMY?
Eller fortsätter dessa ignorera även när IMY tar kontakten?

En användare som heter Coronana har lyckats har jag för mig.
Citera
2024-07-26, 16:30
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:

Gunnar Axéns etnicitet är helt irrelevant i sammanhanget. Vi lever i 2024, inte under Nazi-Tyskland. Det verkar som om du behöver uppdatera dig.

När det gäller mitt ärende så är det viktigt att veta att EU-domstolen redan har tagit upp det. Dessutom har Noyb European Center for Digital Rights uttryckt stort intresse för mitt arbete. Jag har ett möte med deras grundare nästa vecka, vilket känns väldigt lovande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in