Citat:
Ursprungligen postat av
doc-leaks
Vill gärna tro att detta ska få ett slut med hjälp av din insats men har väldigt svårt och tro då jag har en hel annan syn än ni i tråden och då vill jag inte låta all för konspirationsteoretiker.
Men du och ni måste förstå att såna som Gunnar Axén är inte vanlig person som sitter på en styrelse utan en som kan påverka de som sitter längs upp hierarkin. Gunnar Axén etniska bakgrund är mycket avgörande att makthavarna kan lyssna på såna här personer men ni andra får neka hur mycket ni vill.
Jag tror därför antigen så kommer EU aldrig ta ditt ärende upp och lägger ner den eller så kommer regeringen komma med ett kryphål för att kringgå GDPR.
Det finns enorma pengar och affär i det här med att sälja domar och FUP. För varje kriminell som kostar staten och domstolen så tjänar de tillbaka pengarna genom att folk finansierar genom köpa dessa domar och FUPar.
Inte lika mycket pengar som Sverige kommer att förlora på att frysa ut kvalificerade arbetare från arbetsmarknaden.
Jag tror du måste gå tillbaka till skolan om du tror att det är mer lönsamt för staten och Sverige att ta ut lite skatt på domköp vs potentiell kostnad för rättegångar, advokater, kriminalitet, bidrag, arbetsförmedling och misär.
Verifiera AB omsatte 2022 cirka 30mkr.
Inga storsummor.
Sveriges utanförskap kostar samhället minst 270 miljarder kronor årligen bara i direkta transfereringar och uteblivna skatter.
Det kostar rättsväsendet 53 miljarder kronor årligen.
Det kostar försvaret 63 miljarder kronor årligen.
När internationella bolag anställer en person från ett annat land vs en svensk som tidigare begått brott, tror du att det gynnar Sverige?