2026-09-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FCnerd16
Jag mailade MR KOLL för ca 2 veckor sedan att jag begörde borrtagning ifrån deras sida. Fick inget svar MEN är nu helt borttagen ifrån sidan och existerar inte där mer HALLELUJa🙏

Borta från krimfup bu men nu har de en annan sorts sökning. Det står att om man inte hittar domen så kan man maila krimfup så malilarl de svar. De kör allt bakom kulisserna nu. Nån som provat att maila ?
Citera
2026-09-13, 21:37
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pens
Borta från krimfup bu men nu har de en annan sorts sökning. Det står att om man inte hittar domen så kan man maila krimfup så malilarl de svar. De kör allt bakom kulisserna nu. Nån som provat att maila ?
Vad skrev du till dom då för bli borttagen?
Citera
2026-09-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Vad skrev du till dom då för bli borttagen?

Följde en mall som nån lagt upp tidigare. Att jag kommer lämna in stämning om de inte tar bort mig och gav dom en tidsfrist på en månad. Hänvisar till c-199/24 och att grundlagsskydd inte trumfar eu domen och att deras databaser därför är olagliga.

Men som sagt de har nu ett nytt sätt att jobba verkar det som. Om man mailar dom så skickar de domen. Så även om man inte är förekommande i slagning så kan de maila ut domen.
Citera
2026-09-13, 23:49
Medlem
Citat:
Följde en mall som nån lagt upp tidigare. Att jag kommer lämna in stämning om de inte tar bort mig och gav dom en tidsfrist på en månad. Hänvisar till c-199/24 och att grundlagsskydd inte trumfar eu domen och att deras databaser därför är olagliga.

Men som sagt de har nu ett nytt sätt att jobba verkar det som. Om man mailar dom så skickar de domen. Så även om man inte är förekommande i slagning så kan de maila ut domen.

Har följt samma steg både före och efter EU fomen och har fortfarande min dom uppe på Krimfup.

Fick du ett svar att dom faktiskt tagit bort domen? Om dom inte svarat att informationen är borttagen så ska du räkna med att det finns kvar och du bör stämma oavsett men för sakens skull du ju också begära ett registerutdrag.

Oavsett så har brott redan begåtts för du har ju redan förekommit på sidan mot din vilja.
Citera
2026-09-14, 00:06
Medlem
Citat:

Det spelar ingen roll om de har den utlagda eller lagrad. Det är ett brott mot GDPR oavsett om den ligger öppet på sidan eller om man kan beställa den....

Försök inte krimfup.... Behandling av personuppgifter är behandling, det spelar ingen roll hur offentliga ni är med om uppgifterna finns ellers inte.
Citera
2026-09-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManZerManZour
Det spelar ingen roll om de har den utlagda eller lagrad. Det är ett brott mot GDPR oavsett om den ligger öppet på sidan eller om man kan beställa den....

Försök inte krimfup.... Behandling av personuppgifter är behandling, det spelar ingen roll hur offentliga ni är med om uppgifterna finns ellers inte.

Satakunnan Markkinapörssi-domen handlade väl om SMS-tjänst och CD-ROM eller något sånt, det spelar ingen roll det är bara ett desperat förhalningsförsök.

Endemol Shine handlade om det var tillåtet att få ut brottsregister muntligt via telefon, det var det inte heller. C-740/22.
Senast redigerad av glchstzngvrfhrn 2026-09-14 kl. 00:37.
Citera
2026-09-14, 06:20
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Då innebär det fortfarande de har en databas med alla domar och personuppgifter
Citera
2026-09-14, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Då innebär det fortfarande de har en databas med alla domar och personuppgifter

Ja troligen, de är ju behjälpliga men via mail istället. Jag kan inte tolka det som annat.
Citera
2026-09-14, 17:42
Medlem
Brukar inte Lexbase publicera artiklar löpande varje dag?
Idag har inget alls publicerats om man söker på ”Senaste”. Senast var i fredags.
Citera
2026-09-14, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tragic315
Har följt samma steg både före och efter EU fomen och har fortfarande min dom uppe på Krimfup.

Fick du ett svar att dom faktiskt tagit bort domen? Om dom inte svarat att informationen är borttagen så ska du räkna med att det finns kvar och du bör stämma oavsett men för sakens skull du ju också begära ett registerutdrag.

Oavsett så har brott redan begåtts för du har ju redan förekommit på sidan mot din vilja.

Nej jag fick inget svar. Jag gjorde en slagning på mig själv och då fanns inget.
Citera
2026-09-14, 19:14
Medlem
Att det där satans beslutet från Attunda tingsrätt aldrig vill komma...

Kvävs av att vänta.
Citera
2026-09-14, 19:34
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Att det där satans beslutet från Attunda tingsrätt aldrig vill komma...

Kvävs av att vänta.
Tycker IMYs granskning är drygare vänta på faktiskt men de går väl hand i hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in