2024-07-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Så du menar att det är okej att misshandla hunden så länge det inte är grov misshandel?

Jag menar att det är jävligt skumt att man väntar med att anmäla djurplågeri tills den dagen man slutar jobba.

Antingen är det plågeri, och då anmäler man. Eller så är det inte plågeri, och då kan man ju vänta tills det passar en själv att anmäla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Detta är så sjukt!

Nu fullständigt exploderar Facebook-gruppen med sympati och hjärtan, men också med grova anklagelser mot assistenter. P har redan antytt att han kommer att stänga ner möjligheten att kommentera troligtvis ikväll.... och några visar tvivel över vad som hänt och empati för Essie, men blir idiotförklarade eller får sina kommentarer raderade.

Skunk var det!

Man kan ju skicka PM till dem och be dem läsa Flashback... 🤣🤣🤣
Citera
Medlem
flugornass avatar
Det här inlägget på försvarstalet har i skrivande stund 108 gilla.
Citera
2024-07-26, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag menar att det är jävligt skumt att man väntar med att anmäla djurplågeri tills den dagen man slutar jobba.

Antingen är det plågeri, och då anmäler man. Eller så är det inte plågeri, och då kan man ju vänta tills det passar en själv att anmäla.
Antagligen har de försökt ingripa och då fått sparken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas

Inte så många ändå i en grupp med över 30000 medlemmar (?).
Citera
Medlem
Det är ju uppenbart med allt pappan skriver på nätet och har skrivit det senaste åren att han har en strategi att alltid skylla på andra andra hela tiden för att undvika ansvar. Allt är samhällets, kommunens, polisens, assistenternas fel.

Vad gäller hunden så har han allt ansvar som hundens ägare men försöker på alla sätt att ducka det. Att skylla på andra är det enda sättet att undvika konsekvenserna av ens handlingar och således behöver han inte korrigera sina misstag. Finns botemedel för det här och inom psykologin finns det en diagnos som förklarar beteendet.
Citera
Avslutad
Citat:

Håller med,, men den anställde kanske ville ge igen… men då gör man nog det för att man är förbannad och inte för de är rädd att hunden blir illa behandlad — eller kanske båda två..

arg och rädd för hundens välmående…
Citera
2024-07-26, 18:00
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Länsstyrelsens personal blir sällan hotade. Som jag skrivit innan ska alla hot och våld mot deras personal anmälas till närmaste chef som är tvingade enligt LOA att anmäla vidare till Arbetsmiljöverket.
Tar du ut anmälningar från länsstyrelsen räknar du dem lätt på en hand för varje länsstyrelse.

Personal på hundstall och katthem blir ofta hotade efter att Länsstyrelsen har placerat omhändertagna djur där.
Citera
2024-07-26, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas

Tyckte det var en bra kommentar, såg även en annan kommentar men den raderades förmodligen av familjen…
Citera
2024-07-26, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Personal på hundstall och katthem blir ofta hotade efter att Länsstyrelsen har placerat omhändertagna djur där.

Japp, eller djurhälsopersonal som förmodligen blir hotade varje dag…
Citera
2024-07-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden

Även de hoten ska isf anmälas till AMV. Tvivlar på att det är sant eftersom djurägare oftast inte får veta var djuren uppstallas förrän de får en fet faktura.
Citera
2024-07-26, 18:05
Medlem
Citat:
Assistenterna skulle absolut kunna vara ansvariga, om de inte hindrar A från att begå brott. Oavsett om hunden är ett hjälpmedel eller ej.

P tar inte över något straffansvar för att han är förvaltare. Det ansvaret äger A ändå. Så har det varit sedan man plockade bort omyndighetsförklaringen på 80-talet typ.

Men han kan åka dit för att han utsatt Essie för en risk. Min arbetsgivare kan inte åka dit för att jag inte valt att använda mig av fallskydd. Men om jag inte har ett fallskydd eller inte har rätt utbildning så kan arbetsgivaren åka dit.

Då är bl a mamman ansvarig? Som jag förstått det är hon en av assistenterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in