2024-07-26, 17:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Jag skrev om hot o våld mot länsstyrelsens personal. Där finns knappt inga, varken hos länsstyrelsen eller hos AMV.

Ah men dåså… förutpm breven med misstänkt pulver…
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
https://postimg.cc/4HkBFDbd

Vilket skitsnack att personalen skulle ha någon skyldighet att hjälpa till med hunden. Det är brukarens eget ansvar.
Citera
Avslutad
Citat:
De lekte alltså med hundens liv och välfärd.
Jag skulle säga att detta är ett tydligt brott mot Djurskyddslagen. En hund har rätt att känna sig trygg oavsett om det är en familjehund eller ett redskap som PÖ anser.

Kränkande för stackars Essie att bli jämfört med en rullstol.

… håller tilll 120% med… inte okej…
Citera
2024-07-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Ah men dåså… förutpm breven med misstänkt pulver…

Det där kom från länsstyrelsen själv. Hade det varit någon utomstående hade det varit ett riktigt pulver.
Citera
2024-07-26, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vad ovanligt, familjen har åter försökt göra rätt.
Jag undrar vad som hände om det inte fungerade att "föreslå annat". Fick hon fortsätta banka på hunden då?
Citera
2024-07-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Nja, tror inte det.

Att han skyller på assistenterna blir fel. Dom kan aldrig anmälas för hennes handlingar. Även om hunden ska fungera som hjälpmedel.

Då är det han som riskerar anmälan, då han är hennes förvaltare. Det har han koll på och försöker lämpa över ansvarer på någon annan.

Assistenterna skulle absolut kunna vara ansvariga, om de inte hindrar A från att begå brott. Oavsett om hunden är ett hjälpmedel eller ej.

P tar inte över något straffansvar för att han är förvaltare. Det ansvaret äger A ändå. Så har det varit sedan man plockade bort omyndighetsförklaringen på 80-talet typ.

Men han kan åka dit för att han utsatt Essie för en risk. Min arbetsgivare kan inte åka dit för att jag inte valt att använda mig av fallskydd. Men om jag inte har ett fallskydd eller inte har rätt utbildning så kan arbetsgivaren åka dit.
Citera
2024-07-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Vilket skitsnack att personalen skulle ha någon skyldighet att hjälpa till med hunden. Det är brukarens eget ansvar.

Vem är egentligen Essies förare? Är det A eller P?
Citera
Medlem
Citat:
Du menar att det är konstigt att de anmäls?? De har inte följt gällande rutin på arbetsplatsen, de har inte heller följt gällande lagstiftning eller anmält till djurskyddet. Däremot har de gått till media, efter att de slutat, och nu fått synas och blivit hjälteförklarade. Att de pissar över den personen de fått betalt för att ta hand om, det spelar mindre roll, då de som sagt fått varit med i tidningen.

Fel! Det är personalen som blivit pissad på och kallade både det ena och det andra. Jag lider med dem. Tror du att de, med sin dåliga arbetssituation och otacksamma slit, har tid och lust att baktala och anmäla felaktigheter på inga grunder alls, bara för att det är roligt? Vad de önskar är en bra arbetsplats där de istället för att bli idiotförklarade kanske får uppmuntran och några uppskattade ord? Att en människa som vill framstå som rik och rekorderlig klankar ner på de i lägre klasser är rent ut sagt fördjävligt!!
Citera
Medlem
Citat:
Du menar att det är konstigt att de anmäls?? De har inte följt gällande rutin på arbetsplatsen, de har inte heller följt gällande lagstiftning eller anmält till djurskyddet. Däremot har de gått till media, efter att de slutat, och nu fått synas och blivit hjälteförklarade. Att de pissar över den personen de fått betalt för att ta hand om, det spelar mindre roll, då de som sagt fått varit med i tidningen.
Det är ju på grund av att pappan har dragit på det här och försöker göra sken av att allting var bra. Det är ju pappans egen förtjänst. Anmälan till länsstyrelsen var i juni. I juli drar pappan på med sina charader så det är förståeligt att assistenterna till slut går till tidningen. Där är de skyddade av källskydd. Vet inte riktigt vad du håller på med den här tråden med att försvara psykisk och fysisk misshandel av hunden genom att flytta fokus hela tiden.
Citera
Avslutad
Citat:
Det där kom från länsstyrelsen själv. Hade det varit någon utomstående hade det varit ett riktigt pulver.

Mm..
Citera
2024-07-26, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Jag undrar vad som hände om det inte fungerade att "föreslå annat". Fick hon fortsätta banka på hunden då?

Om det inte fungerar att föreslå annat när hon sticker sig med en kniv i magen, hade hon bara fått fortsätta då??

Eftersom hon hotar sitt eget eller annans liv, så hade nödvärn förelegat. Alltså har assistenter eller andra fått brotta ner henne.
Citera
2024-07-26, 17:48
Avslutad
Citat:
Om det inte fungerar att föreslå annat när hon sticker sig med en kniv i magen, hade hon bara fått fortsätta då??

Eftersom hon hotar sitt eget eller annans liv, så hade nödvärn förelegat. Alltså har assistenter eller andra fått brotta ner henne.

Ja eftersom hon utgör fara för sitt eller annans liv… det gäller alla liv oavsett om det är en människas eller djurs liv menar jag…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in