2024-07-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puppiduran
Fan vad skönt..att lägga allt på personalen. Det är skandal att de polisanmälts för att de har stått upp för Essie!! Skam på torra land. Hon är inte i behov av hunden, A behöver en boxningssäck, då hon verkar få aggretionsutbrott dagligen. Att dra den stackars hunden fram och tillbaka beroende på A:s mående. Hunden känner av den negativa energin långt innan och efter dessa utbrott.

Du menar att det är konstigt att de anmäls?? De har inte följt gällande rutin på arbetsplatsen, de har inte heller följt gällande lagstiftning eller anmält till djurskyddet. Däremot har de gått till media, efter att de slutat, och nu fått synas och blivit hjälteförklarade. Att de pissar över den personen de fått betalt för att ta hand om, det spelar mindre roll, då de som sagt fått varit med i tidningen.
Citera
2024-07-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Det fortsätter strösslas hjärtan under PÖs löjliga försök till försvar...

Generellt i uppmärksammade och känsliga ärenden, menar jag. Saknar insyn i detta.

Länsstyrelsens personal blir sällan hotade. Som jag skrivit innan ska alla hot och våld mot deras personal anmälas till närmaste chef som är tvingade enligt LOA att anmäla vidare till Arbetsmiljöverket.
Tar du ut anmälningar från länsstyrelsen räknar du dem lätt på en hand för varje länsstyrelse.
Citera
2024-07-26, 17:24
Medlem
Läste en del av pappans svar på FB och tycker historien blir mer och mer knepig. Varför skaffar man en assistenthund som ska lugna A om samma hund sen måste tas ifrån A så fort A blir för livad/arg/osv? Var inte hela syftet med Essie att hon skulle trycka sig mot A och lugna henne?

Varför berättade man inte från början att A bodde själv med assistenter i ett eget hus istället för att påskina att hela familjen bodde tillsammans? Så dålig verkar ju inte ekonomin vara trots att mamman jobbar som assistent till A om man kan hosta upp ett till boende bara sådär. Men varför är då hela familjen skriven på samma adress? Folkbokföringsbrott är det väl då?

De har inte bott i sitt hus på 1 år och 8 månader men var det inte rätt nyligen A kastades ut från boendet?

Han skriver även att A har sparkat Essie, men tidigare har det ju hävdats att inget våld förekommit. Ändå fortsätter folk att tycka att det bästa är om Essie kommer tillbaka...
Citera
2024-07-26, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Länsstyrelsens personal blir sällan hotade. Som jag skrivit innan ska alla hot och våld mot deras personal anmälas till närmaste chef som är tvingade enligt LOA att anmäla vidare till Arbetsmiljöverket.
Tar du ut anmälningar från länsstyrelsen räknar du dem lätt på en hand för varje länsstyrelse.

Det där är lite att ta i.. då jag själv begärt ut allmänna handlingar… fick en hel bunt… ibland en bunt per anmälan.

Så de djurskyddshandläggare gör fan ett hästjobb!

DE SOM SITTER PÅ DE RÄTTA DIARENUMMER FÅR GÄRNA DELA MED SIG HÄR ELLER SKICKA PRIVAT DÅ JAG INTE HAR LUST ATT BEGÄRA UT FEL.
Citera
2024-07-26, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornmes
Var någonstans står det "att flickan slår hunden dagligen och att familjen hejar på det"?

I det som citerades från EP, så framkom det att man som assistent hade fått order om att inte hindra dottern från att misshandla hunden. Dagligen står det väl i och för sig inte, så det misstänker jag är en retorisk överdrift.
Citera
2024-07-26, 17:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Pappan är ju förvaltare. Så han bestämmer.

Det kallades omyndigförklaring förr.
Det är inte samma sak, däremot kan han i förvaltningsuppdraget ha getts mandat att styra över hennes boende.
Citera
2024-07-26, 17:27
Avslutad
Jag har en bild på mammans sms till personalgruppen, är det tillåtet att ladda upp det?
Citera
2024-07-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Det där är lite att ta i.. då jag själv begärt ut allmänna handlingar… fick en hel bunt… ibland en bunt per anmälan.

Så de djurskyddshandläggare gör fan ett hästjobb!

DE SOM SITTER PÅ DE RÄTTA DIARENUMMER FÅR GÄRNA DELA MED SIG HÄR ELLER SKICKA PRIVAT DÅ JAG INTE HAR LUST ATT BEGÄRA UT FEL.

Blandar du inte ihop äpplen med päron nu?
Citera
2024-07-26, 17:30
Medlem
Väldigt långt hmmm kan det vara så att en av assistenterna har plockat hunden tro?
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Pappans svar på sin FB är långt.

Han kan snacka, men inte ur sig det här.
Citera
2024-07-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Patrik i Facebookgruppen "ALLA PERSONER I ENKÖPING!"

https://i.postimg.cc/mrGzTgPF/Collage-20240726-171725.jpg

P växer bara i mina ögon, hela tiden. Och det till trots att han verkar vara Sd:are eller något annat udda.
Citera
2024-07-26, 17:31
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte samma sak, däremot kan han i förvaltningsuppdraget ha getts mandat att styra över hennes boende.

Jag vet att det inte är exakt samma sak, skulle väl ha skrivit att det ersatt omyndigförklaringen och skillnaden är bla bla. Var lite lat och förenklade.
Citera
2024-07-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarkoll
Läste en del av pappans svar på FB och tycker historien blir mer och mer knepig. Varför skaffar man en assistenthund som ska lugna A om samma hund sen måste tas ifrån A så fort A blir för livad/arg/osv? Var inte hela syftet med Essie att hon skulle trycka sig mot A och lugna henne?

Varför berättade man inte från början att A bodde själv med assistenter i ett eget hus istället för att påskina att hela familjen bodde tillsammans? Så dålig verkar ju inte ekonomin vara trots att mamman jobbar som assistent till A om man kan hosta upp ett till boende bara sådär. Men varför är då hela familjen skriven på samma adress? Folkbokföringsbrott är det väl då?

De har inte bott i sitt hus på 1 år och 8 månader men var det inte rätt nyligen A kastades ut från boendet?

Han skriver även att A har sparkat Essie, men tidigare har det ju hävdats att inget våld förekommit. Ändå fortsätter folk att tycka att det bästa är om Essie kommer tillbaka...

Ja, folkbokföringsbrott. Solklart är der så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in