Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat:
0%
röster
2024-07-26, 15:16
Medlem
Det behövs mer kött om du tränar någorlunda hårt.
Citera
2024-07-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Du menar att Karolinska institutet publicerar vinklade studier medan du länkar till Hubermann??

Jag menar att det går att hitta motsägelsefulla studier för att stödja sina teser på precis ALLT.

Nu var det inte huberman som var huvudpersonen utom kanske Peter Attia och Norton Layne. Lite kul att du ifrågasätter dom referenserna men samtidigt lyfter fram referenser som typ Eddie Abbew 😂

Du är bra på att sortera dig fram till kunskap ser jag. PHD i källkritik 👍
Citera
2024-07-26, 15:27
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadishRush
Jag: Man. 30-årsåldern. 80kg. 186cm lång.
Tränar 5 dagar/veckan. Gym/löpning.

Dagens första mål. Kl. 12 - Lunch: Äggröra på 5 ägg, 1dl grädde och en generös klick smör ca 30g tillsammans med 1 paket skivat bacon 140g.

Kl. 19 - Middag: Entrecote 200g tillsammans med en sallad, vanligtvis ruccola/spenat med tomater, gurka och fetaost samt olivolja.

Innan läggning kan det bli en frukt, ofta äpple/apelsin/banan och ett glas röd mjölk om jag känner för det.

Övrig tid endast kaffe och vatten.

Käkat såhär i 3 veckor nu. Mår kanon. Energi och humör är på topp.

Är detta hållbart i längden? Är det något viktigt jag missar och inte får i mig? Borde jag ta något kosttillskott eller lägga till något annat? Vad tror flashback?

Kroppen går på i princip vilket bränsle som helst, det finns eskimåer som enbart äter sälspäck och ett och annat sälöga och de blir inte sjukare eller mer kortlivade än andra för det.

Tycker din diet ser utmärkt ut!
Citera
2024-07-26, 15:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Ät tre gånger per dag.

1,6gram protein per kroppskg.

Ät minst en näve kolhydrater per måltid
Frukost, lunch, middag.
Inget skräp på helger, träna 4 ggr per vecka

Äter du så och rör dig ordentligt så behöver du inte hålla på med såna här panik dieter.

Det är vare sig mer eller mindre panik i hans upplägg än det du rekomenderar!
Citera
2024-07-26, 15:30
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadishRush
Jag: Man. 30-årsåldern. 80kg. 186cm lång.
Tränar 5 dagar/veckan. Gym/löpning.

Dagens första mål. Kl. 12 - Lunch: Äggröra på 5 ägg, 1dl grädde och en generös klick smör ca 30g tillsammans med 1 paket skivat bacon 140g.

Kl. 19 - Middag: Entrecote 200g tillsammans med en sallad, vanligtvis ruccola/spenat med tomater, gurka och fetaost samt olivolja.

Innan läggning kan det bli en frukt, ofta äpple/apelsin/banan och ett glas röd mjölk om jag känner för det.

Övrig tid endast kaffe och vatten.

Käkat såhär i 3 veckor nu. Mår kanon. Energi och humör är på topp.

Är detta hållbart i längden? Är det något viktigt jag missar och inte får i mig? Borde jag ta något kosttillskott eller lägga till något annat? Vad tror flashback?

Du kör ju en ketogen kost. Keto dieten kallas den.
Funkar klockrent för mig, dels för att alla mina besvär försvinner men också att man blir sjukt pigg av den. Gör att jag lättare och snabbare kan bygga muskler.
Kul att se att du kör den. Grymt!
Citera
2024-07-26, 15:33
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Jo, inprincip, hot mot folkhälsan.

Lustig invändning när keto åtminstone förbättrar, och i vissa fall botar, metaboliska åkommor - och välfärdssjukdomarna i hög utsträckning beror på patologisk metabolism. Personligen tror jag tvärtom, man kan vara hälsosam på båda sidor av spektrumet, lågt fettinnehåll eller lågt sockerinnehåll, men inte i mitten.

Citat:
Står där med gula fläckar runt ögon pga. svin högt LDL-kolesterol och säger ”ähhh, det är lugnt, kolesterolet spelar ingen roll så länge jag inte har plack. Det är seedoils som är anledningen till allt ont! Förut var det socker”

Det är kartlagt att ju mer LDL-kolesterol du har låtit gått i ditt omlopp genom livet, desto högre är risken för hjärt- och kärlsjukdomar.

LDL är lika kontextbundet som insulinsvar vid intag av protein. Det mesta talar för att högt LDL i sig inte är tillräckligt för att driva hjärt- kärlsjukdom. LDL korrelerar dessutom med överlevnad för åldersgrupper 55+.

Citat:
Håll er jävla pseudovetenskap för er själva, och följ inte trenden att sprida massa okunskap för att ni sett någon häftig youtube video. Jävla paranoida wannabe unik pajaser.

När det gäller metabolism och näringslära är vanliga läkare inte pålästa.

Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Keto är inte extremt selektiv, den tar bara bort sockret. Hela spektrat av naturliga födoämnen från kött, fisk och ägg till grönsaker och bär samt mejeriprodukter finns för ketogen kost.

Det man plockar bort, det vill säga socker, pasta, bröd, ultraprocess, fröoljor, godis med mera är inte förenat med hälsa.

Precis, ger utrymme för "riktig" mat. Källor till näring som tidiga hominider sannolikt baserade merparten av sin föda på under miljoners år. När man väl är metabolt frisk tror jag att man kan inkludera frukt och fortfarande optimera.
Citera
2024-07-26, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Du kör ju en ketogen kost. Keto dieten kallas den.
Funkar klockrent för mig, dels för att alla mina besvär försvinner men också att man blir sjukt pigg av den. Gör att jag lättare och snabbare kan bygga muskler.
Kul att se att du kör den. Grymt!

Lättare och snabbare kan bygga muskler, utan kolhydrater 😂

Ni ser vilka jävla genier dessa ketoapor är.
Citera
2024-07-26, 15:57
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Du får ju i dig väldigt lite grönt & fibrer. Satsa på minst 500g om dagen, gärna rotfrukter

Behövs inte överhuvudtaget. Han äter inte speciellt mycket kolhydrater. Kött bryts ned alldeles ypperligt i tjocktarmen.

Tycker kosten ser väldigt bra ut. Skulle dock ha ökat köttet något och minskat på frukten. Frukt innehåller i princip ingenting av det kroppen behöver. Helt onödigt.
Citera
2024-07-26, 16:00
Medlem
ReijoHervonens avatar
Nej det är inte hållbart i längden. Din vikt är redan låg i förhållande till längden ändå ligger du på ett ganska stort underskott. I övrigt verkar det vara för mycket fett och för lite protein och kolhydrater.
Citera
2024-07-26, 16:03
Medlem
ladrimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Du får ju i dig väldigt lite grönt & fibrer. Satsa på minst 500g om dagen, gärna rotfrukter

Precis vad jag tänkte. Vitaminer? Fibrer? Hallååå...
Citera
2024-07-26, 16:13
Avstängd
Mer kött ska du köra på. Annars så ser det bra ut! Själv har jag käkat en liknande kost i snart ett årtionde. Mår bättre än någonsin!
Citera
2024-07-26, 16:17
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Hade hållit koll på LDL-kolesterolet om jag var du.

LDL brukar minska med Keto-diet så det skulle jag inte oroa mig för. Möjligen att frukten TS äter kan ställa till det.

Bacon dagligen är dock inte helt optimalt med tanke på E250.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in