Citat:
Ursprungligen postat av
Tankefrihet
Japp. De kan ge en hint beträffande kandidaternas momentum, precis som du skriver.
Jag undrar hur snacket går kring strategin bland Demokraterna kring Harris. Det är onekligen så att hon måste framstå som både mer karismatisk och handlingskraftig än tidigare för att kunna locka över mittenväljare. Min gissning är att hon kommer fokusera mycket kring USA:s ekonomi. BNP ökade tydligen med 2,8% det senaste kvartalet, och det är väl sådant hon kommer att spela på. Även abortfrågan kommer säkert få en hel del fokus. Plus försök att framställa Trump som ”skurkaktig”.
Fast jag tror man måste vara lite försiktig från Demokraternas sida att göra det helt till en personfråga, för då kan snacket snabbt bubbla upp till ytan igen om att Kamala tagit sängvägen till toppen (vilket hon har i sin tidiga karriär, och hon var under en tid mest känd som pratshowvärden Montel Williams "senaste ligg").
Nu försöker man i MSM sätta läppstifft på grisen och få henne att framstå som karismatisk (vilket hon definitivt inte är). Hon är heller inte familjär, vilket är en black om foten i helylle-USA. Hon är den första kandidaten som inte har en familj (med det menar jag barn) på urminnes tider. Hon har vad jag vet inte heller något husdjur. Hennes skrivna "magnum opus" är dessutom en barnbok(!), vilket man kan jämföra med t.ex. JD Vances djupa och känslosamma "Hillbilly Elegy".
Kamala måste alltså välja en vice som kan matcha JD Vance, som ju även MAGAs fränaste kritiker medgett en viss respekt åt för just hans bakgrund. Hur mykcet det valet påverkar opinionen är svårt att säga men självfallet kommer MSM göra sitt bästa för att "gulla" med dessa och få dem att framstå som storstjärnor.