2024-07-23, 23:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Litar naiva fortfarande på opinionsundersökningar? Är det samma opinionsundersökningar som gav Le Pens parti vinsten i Frankrikes parlamentsval. Nationell Samling skulle bli störst bland diverse opinionsundersökningar innan valet.

Är det inte märkligt att demokrater valde en senil Biden framför Kamala i primärval?
Nu var inte Biden så fullt senil 2020, men Harris gjorde en usel primärvalskampanj. Hennes politiska karriär räddades av VP-posten, som hon också skött dåligt. Hennes enda möjlighet att vinna är anti-Trumpröster som minskat i volym på grund av skjutningen. Men det är långt till valet och mycket kan hända. Jag ger henne i dagsläget 25 % vinstmöjlighet vilket är 5 procentenheter högre än vad jag gjorde i går. Så det kan gå snabbt i hockey och politik.
Senast redigerad av Enterprise 2024-07-23 kl. 23:48.
2024-07-23, 23:43
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Det borde oroa alla med ett fungerande intellekt, och det gör det också.
Världen ÄR global, att en clown som Trump fantiserar om 1950- talet är löjeväckande, det går inte att backa tiden.
Trumps sekt och hårda kärna är en samling bittra gamla vita gubbar som inte vill acceptera verkligheten, tror du det öht har en chans att fungera?

Klart världen är global. Man behöver inte för den sakens skull hålla på ett litet ekonomiskt särintresse med ambition att koncentrera makten så långt ifrån folket som möjligt.
2024-07-23, 23:45
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Klart att många såg honom som ett hot eftersom han satte USA före det globalistiska särintresset. Är det vad som oroar dig?

Kom inte med det där snacket om Kina och Ryssland. Du vet lika väl som jag hur det ligger till.
Globalistiskt “särintresse” är bara nyspråk för ett globalt samintresse. Alltså utmaningar som bara effektivt kan lösas globalt och där nationella särlösningar är lose/lose.
Moderator
farbror_barbros avatar
Tråd om samma ämne infogad.

/Mod
Avstängd
coolabananer123s avatar
Tror hon kan vinna. Hon kommer förstöra Trumps karaktär och använda folket som en jury. Sen är hon en marionett till dom som styrde Biden vilket är AIPAC.

Han kommer utmålas som våldtäksman osv.

Anklagad av en gammal dam 40 år efteråt och nämner en fight på 3 minuter i ett bytes bås, hon har även anmält en annan man som nekar till att ha våldtagit henne i en hiss. Trump blev såklart dömd skyldig.

Man ser ju vart det är på väg. SS chefen var kanske med på att Trump skulle veck. Tyvärr hade den rekryterade incelen inte nerver nog.
2024-07-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Känns som det är samma situation som i Sverige. Antingen är man mot woke och immigration med mera eller så är man för det.

I Sverige har vi V, MP och S (och kanske C) som är vänster och woke och bara äckligt mycket vänster.
I USA är det inte lika enkelt för att de bara har två partier, men Biden och Harris är tyvärr äckligt mycket åt vänster och Woke så gillar man inte det så är det helt naturligt att man röstar för Trump oavsett vad man tycker om honom som person för alternativet är så mycket värre.

Vad fan är woke?
2024-07-23, 23:49
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Globalistiskt “särintresse” är bara nyspråk för ett globalt samintresse. Alltså utmaningar som bara kan lösas globalt effektivt och där nationella särlösningar är lose/lose.

"Lycka till" med din kommunistiska utopi. Jag behåller gärna beslutsfattandet så lokalt som möjligt.
2024-07-23, 23:51
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Globalistiskt “särintresse” är bara nyspråk för ett globalt samintresse. Alltså utmaningar som bara effektivt kan lösas globalt och där nationella särlösningar är lose/lose.
Globaliseringen är på väg att dö ut om du inte missat det.
2024-07-23, 23:52
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Klart världen är global. Man behöver inte för den sakens skull hålla på ett litet ekonomiskt särintresse med ambition att koncentrera makten så långt ifrån folket som möjligt.
Jaha... pratar du om Trumps skattesänkningar till mijardärerna, ok då förstår jag dig.
jisses
2024-07-23, 23:53
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
"Lycka till" med din kommunistiska utopi. Jag behåller gärna beslutsfattandet så lokalt som möjligt.
Nej, jag är för global frihandel. Hoppas också trådämnet Harris är med mig i den frågan, men jag har inte en aning, ärligt talat.
2024-07-23, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Det borde oroa alla med ett fungerande intellekt, och det gör det också.
Världen ÄR global, att en clown som Trump fantiserar om 1950- talet är löjeväckande, det går inte att backa tiden.
Trumps sekt och hårda kärna är en samling bittra gamla vita gubbar som inte vill acceptera verkligheten, tror du det öht har en chans att fungera?

Det är väl hans bästa kort egentligen, att även fortsättningsvis satsa på Amerika First. Välstånd och arbetstillfällen till hemlandet istället för fortsatt fattigdom och segregation, där pengarna går till krig i andra länder. Förståeligt om många skulle rösta på det budskapet. Det var bättre förr, ja det kan jag också nästan köpa 😀
2024-07-23, 23:55
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Globaliseringen är på väg att dö ut om du inte missat det.
VIlket är idiotiskt och gör alla fattigare. Tyvärr har ju både Biden och Trump drivit mer eller mindre isolationistiska linjer, vilket triggar andra länder/block att öka på sin egen isolationism. Detta missgynnar i synnerhet Sverige, men missgynnar alla länder mer eller mindre. Min förhoppningar på att Harris har någon annan linje än Biden är begränsade.

PS. Man behöver inte ha fri migration för att man har fri handel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in