2024-07-25, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Hur märker man ens om säg D-vitaminet gjort någon skillnad? Är det träningen som gått extra bra eller är det kreatinet?

Tränar inte.

För mig är det måendet.

Vi behöver en viss nivå D-Vitamin, som är i princip omöjlig att få under vintern i Sverige. Men det räcker med 15min sol per dag.
Citera
2024-07-25, 21:01
Medlem
Aldrig förstått hur man kan veta att man mår X pga faktor Y. Man mår väl olika hela tiden? Och det kan väl lika gärna vara faktor Z som gör att man mår som man mår? Kan någon förklara?
Citera
2024-07-25, 21:07
Medlem
shoottheelkss avatar
Hampa är fina grejer.
Citera
2024-07-25, 22:00
Medlem
L-theanin
Nattokinasse
NAC

Det är tre, men finns ju väldigt mycket som kan nämnas.

Quercetin
Zink
K2+D3 (endast vinter)
Citera
2024-07-25, 22:06
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Magnesium
Adpotagen
Citera
2024-07-25, 22:36
Medlem
Hur tänker ni som tar multivitaminer (som innehåller t ex zink, kalcium, B-vitaminer etc) men sen tar samma ämnen ytterligare i separata tabletter även om ni genom multivitaminer får ca hela rekommenderade dagsintaget?
Kan kroppen ens tillgodogöra sig det?
Är ni inte oroliga att för mycket av en viss vitamin/mineral kan göra mer skada än nytta?
Citera
2024-07-25, 23:04
Medlem
laxkaviars avatar
Up your gas
Jungle Warfare
Hot stuff
Kreatinium
Muscle meth
Citera
2024-07-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Det är heller ingen vinst för läkemedelsföretag att sälja naturprodukter.

Den globala marknaden för s k ”naturmediciner omfattar ca 196 miljarder kronor. Det utmärkande för dessa produkten är i allmänhet att de saknar evidens. Men det saknas inte idioter som vill betala, som har hört saker på nätet och som ”inte litar på skolmedicinen”. :-)
Citera
2024-07-25, 23:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
D-vitamin, zink, magnesium, järn o C-vitamin.
Citera
2024-07-25, 23:45
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erichsen
Lyft upp det som gjort störst skillnad just för dig. Du behöver inte göra en större lista utan plocka fram det eller de 2-3 ämnen som gjort störst skillnad för dig. Vi pratar rent generellt men i synnerhet livskvalité. Du kanske har hittat något som ger energi? Nervlugnande? Fokus? Immunförsvaret?

Sammantaget berörs enbart det som är naturligt, så kemiskt och substanser som opiater inkluderas ej.

Glukosamin (är dock något osäker på hur "kemiskt" det är enligt din definition).
Det har lidrat min smärta och gjort att jag kan röra mig som folk utan att få allt för ont.
Citera
2024-07-26, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Magnesiumcitrit (det måste vara i citritform).

Haft stenhårdavföring hela livet. Prövat allt som läkare kan skriva ut.

Någon youtube film tipsade om magnesiumcitrit.

Så när jag säger till läkaren att mg-citrit fungerar svarar idioten "jag har hört det av andra". Men varför då inte ge det rådet?

Om du äter för mkt fibrer kan du bli hård i magen.
Citera
2024-07-26, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Glukosamin (är dock något osäker på hur "kemiskt" det är enligt din definition).
Det har lidrat min smärta och gjort att jag kan röra mig som folk utan att få allt för ont.

Köpte glukosamin tabletter en gång. De var enorma. Gick inte att få ner. Antar att du kör på pulver? Länka gärna de som funkar för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in