Citat:
Ursprungligen postat av
dressingdress
Nu har deras unge plötsligt fått leka med någon i timtal & nu är det en stor nyhet för Elsa & plötsligt är det ju så kul när man är åtta. Så tragiskt med denna lealösa unge som inte ens har en cykel att själv kunna upptäcka världen och själv kunna åka till eventuellt andra ungar. Sommar är kojor, sova i tält m kompis o läsa spökisar, göra hemliga saker m.m… Inte gå med föräldrarna hela tiden, inte sitta på en strand när dom andra dricker Rosé och solar, eviga loppisar och en stackars fotboll. Säger absolut inte att det är så det måste vara, men verkar behandlad som litet barn som inte har någon frihet att utvecklas med kompisar!! Min tanke inget hat!!!!!
Kommer inte ihåg om det är du eller andra som flera gånger tidigare skrivit om Lynn och hävdar att han inte verkar ha kompisar och att han hindras i sin utveckling när han går hand i hand med mamma.
Jag håller verkligen inte med! Lynn verkar välmående, lycklig och harmonisk och jag tycker att Elsa och Pontus verkar vara närvarande och kärleksfulla föräldrar.
Elsa har flera gånger nämnt hans bästis samt andra vänner men inte så konstigt att hon inte lägger upp bilder på sonens vänner i bloggen.
Nu när de ska flytta har hon dessutom nämnt att nu kan de ha hela gäng av Lynns kompisar hemma samtidigt.
Om jag hade haft barn och bott i Stockholms innerstad skulle mitt barn inte heller fått cykla, kan jag säga…
Men visst, på landet kan de väl ha en cykel åt honom. Men att han som 8-åring ska fara omkring ensam på landsvägarna kilometervis till kompisar (för hans gotlandskompisar bor väl antagligen inte i huset bredvid), nej tack. Trots allt ganska mycket trafik på vägarna på Gotland på sommaren.
Sen tror jag han uppskattar strandbesöken, troligen lika mycket om inte mer för Lynns skull som för de vuxnas som de är där varje dag. Barn brukar tycka om att bada och leka på stranden.