Citat:
Ursprungligen postat av
matsqq
När det gäller AB så måste det väl som jag skrivit om tidigare - för en oberoende betraktare ha sett ut som att AB vände och började följa efter makarna Palme ?
AB som också sedan försökte avlägsna sig från platsen när polis Löhr ville fråga ut honom ...
Skumt eller bara helt naturligt ? allt beroende på om man har konspirationsfoliehatten på eller ej

De som verkligen har foliehatten på uttrycker sig inte som du. Dina funderingar kring AB är högst valida.
Många tycker det är märkligt hur SE agerar från det att han lämnar Skandia. Och ja, det är mycket som är märkligt med SE. Men ABs agerande ställer också frågor kring om han bara var ett vanligt vittnet.
Du nämner det där med Löhr. Det finns annat också. Hans promenad från banken är märklig. Han tittade efter sina eftersläntrande kompisar, säger han. Gjorde han verkligen det? Han säger att makarna Palme och GM gick framför honom i snabbare takt än honom. Gjorde de verkligen det? AB måste verkligen sniglat sig fram.
Sedan har vi LJ. Han ställde sig i gränden för att fundera om han skulle åka hem eller gå på bio. Var det så? Eller ställde han sig där av en annan anledning? Efter skottet beslutade han sig att ränna efter GM. Jag vet inte riktigt, var det verkligen GM han trodde sig ränna efter? Hans rotande vid byggställningar och dylikt, väldigt riskabelt handlande om man ränner efter en mördare. Varför rotande han där?
Jag har väldigt svårt att se mig själv agera som LJ gjorde om jag inte varit ute efter något helt annat än en GM. Det hela inger en känsla av att han på något viss kände SE och var del i något tillsammans med honom.
Nu tror inte jag att vare sig AB, LJ eller SE är del av en mordkomplott men samtidigt agerar alla tre på så viss att man inte kan låta bli att undra vad för roll de hade mer än som vittnen. Finns det möjligen hemligstämplade förhör med dessa herrar hos SÄPO?