2024-07-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTYN
Ha! Hur ska du ha det Elsa? Läsa bok eller dator?

Först skrev hon i sitt inlägg från den 15/7 när Elsa hade ensamkväll för Pontus var iväg och jobbade och hade med sig Lynn:
” Jag pratade med Sofia i en och en halv timme i telefon och sen pratade jag med Alice i en timme i telefon och så åt jag det som jag tycker är gott framför datorn.”

Sen den ändrade hon sig den 17/7 om samma kväll och skrev istället:
”Sen gjorde jag en kylskåpsrens till middag. Stekt ris med fetaost och massa grönsaker. Det åt jag i trädgården medan jag läste bok.”

Datorn utbytt mot boken…
Haha! Vad pinsamt 😂
Citera
2024-07-23, 19:00
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTYN
Ha! Hur ska du ha det Elsa? Läsa bok eller dator?

Först skrev hon i sitt inlägg från den 15/7 när Elsa hade ensamkväll för Pontus var iväg och jobbade och hade med sig Lynn:
” Jag pratade med Sofia i en och en halv timme i telefon och sen pratade jag med Alice i en timme i telefon och så åt jag det som jag tycker är gott framför datorn.”

Sen den ändrade hon sig den 17/7 om samma kväll och skrev istället:
”Sen gjorde jag en kylskåpsrens till middag. Stekt ris med fetaost och massa grönsaker. Det åt jag i trädgården medan jag läste bok.”

Datorn utbytt mot boken…

Lite samma sak idag när hon skriver att hon låg och läste med ett immigt glas rosé i hängmattan. Men sen står hon med samma immiga glas rosé och tar selfies och dricker med en kompis. Verkar som om hon väldigt gärna vill att det ska verka som att hon läser mer än hon gör.
Citera
2024-07-24, 11:42
Medlem
Nu har deras unge plötsligt fått leka med någon i timtal & nu är det en stor nyhet för Elsa & plötsligt är det ju så kul när man är åtta. Så tragiskt med denna lealösa unge som inte ens har en cykel att själv kunna upptäcka världen och själv kunna åka till eventuellt andra ungar. Sommar är kojor, sova i tält m kompis o läsa spökisar, göra hemliga saker m.m… Inte gå med föräldrarna hela tiden, inte sitta på en strand när dom andra dricker Rosé och solar, eviga loppisar och en stackars fotboll. Säger absolut inte att det är så det måste vara, men verkar behandlad som litet barn som inte har någon frihet att utvecklas med kompisar!! Min tanke inget hat!!!!!
Citera
2024-07-24, 13:08
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Nu har deras unge plötsligt fått leka med någon i timtal & nu är det en stor nyhet för Elsa & plötsligt är det ju så kul när man är åtta. Så tragiskt med denna lealösa unge som inte ens har en cykel att själv kunna upptäcka världen och själv kunna åka till eventuellt andra ungar. Sommar är kojor, sova i tält m kompis o läsa spökisar, göra hemliga saker m.m… Inte gå med föräldrarna hela tiden, inte sitta på en strand när dom andra dricker Rosé och solar, eviga loppisar och en stackars fotboll. Säger absolut inte att det är så det måste vara, men verkar behandlad som litet barn som inte har någon frihet att utvecklas med kompisar!! Min tanke inget hat!!!!!

Kommer inte ihåg om det är du eller andra som flera gånger tidigare skrivit om Lynn och hävdar att han inte verkar ha kompisar och att han hindras i sin utveckling när han går hand i hand med mamma.
Jag håller verkligen inte med! Lynn verkar välmående, lycklig och harmonisk och jag tycker att Elsa och Pontus verkar vara närvarande och kärleksfulla föräldrar.
Elsa har flera gånger nämnt hans bästis samt andra vänner men inte så konstigt att hon inte lägger upp bilder på sonens vänner i bloggen.
Nu när de ska flytta har hon dessutom nämnt att nu kan de ha hela gäng av Lynns kompisar hemma samtidigt.

Om jag hade haft barn och bott i Stockholms innerstad skulle mitt barn inte heller fått cykla, kan jag säga…
Men visst, på landet kan de väl ha en cykel åt honom. Men att han som 8-åring ska fara omkring ensam på landsvägarna kilometervis till kompisar (för hans gotlandskompisar bor väl antagligen inte i huset bredvid), nej tack. Trots allt ganska mycket trafik på vägarna på Gotland på sommaren.
Sen tror jag han uppskattar strandbesöken, troligen lika mycket om inte mer för Lynns skull som för de vuxnas som de är där varje dag. Barn brukar tycka om att bada och leka på stranden.
Citera
2024-07-24, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Kommer inte ihåg om det är du eller andra som flera gånger tidigare skrivit om Lynn och hävdar att han inte verkar ha kompisar och att han hindras i sin utveckling när han går hand i hand med mamma.
Jag håller verkligen inte med! Lynn verkar välmående, lycklig och harmonisk och jag tycker att Elsa och Pontus verkar vara närvarande och kärleksfulla föräldrar.
Elsa har flera gånger nämnt hans bästis samt andra vänner men inte så konstigt att hon inte lägger upp bilder på sonens vänner i bloggen.
Nu när de ska flytta har hon dessutom nämnt att nu kan de ha hela gäng av Lynns kompisar hemma samtidigt.

Om jag hade haft barn och bott i Stockholms innerstad skulle mitt barn inte heller fått cykla, kan jag säga…
Men visst, på landet kan de väl ha en cykel åt honom. Men att han som 8-åring ska fara omkring ensam på landsvägarna kilometervis till kompisar (för hans gotlandskompisar bor väl antagligen inte i huset bredvid), nej tack. Trots allt ganska mycket trafik på vägarna på Gotland på sommaren.
Sen tror jag han uppskattar strandbesöken, troligen lika mycket om inte mer för Lynns skull som för de vuxnas som de är där varje dag. Barn brukar tycka om att bada och leka på stranden.

Ja men inte ensamma.
Citera
2024-07-24, 15:01
Medlem
Dishys avatar
Citat:

Men kanske inte så trevligt att skriva lealös unge, vi kan väl hålla oss till att diskutera Elsa och hennes föräldraskap och vad det får för konsekvenser etc utan att blanda in egenskaper hos hennes barn.
Citera
2024-07-24, 16:12
Medlem
Instämmer.Jag tycker de är en fin liten familj,som har det bra tillsammans.Sonen har säkert egna vänner,allt måste inte bilddokumenteras i bloggen.
Citera
2024-07-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jossefina
Instämmer.Jag tycker de är en fin liten familj,som har det bra tillsammans.Sonen har säkert egna vänner,allt måste inte bilddokumenteras i bloggen.
Hur fan orkar ni bry er om vad en random kändisunge pysslar med? Inte underligt att influencer är drömyrket för fjortisar.
Citera
2024-07-24, 16:53
Medlem
Citat:
Min tanke inget hat!!!!!

Haha! Du beskriver ett barn som tragiskt och lealös och i tidigare inlägg har du undrat om han är handikappad och tycker att han är hämmad i sin utveckling. ”Inget hat”? Hur vore det med lite självinsikt och fundera över hur du skriver om ett högst verkligt barn som inom några år kommer kunna läsa detta?

I övrigt: inget av det du beskriver om hans liv eller aktiviteter tyder på att något är ”fel” eller ovanligt med honom.
Citera
2024-07-25, 00:14
Medlem
Citat:
Jag tror snarare att Lynn har möjlighet att utvecklas mer än alla de barn som lämnas med iPads då han tillbringar mkt tid med sina föräldrar och andra vuxna. Som någon skrev så kan ju Elsa knappast lägga ut bilder på hans kompisar/andras barn.
Citera
2024-07-25, 00:18
Avslutad
Snälla lämna barn utanför, ingen åttaåring ska behöva dömas på Flashback. Det är illa nog att barn exponeras på sina föräldrars bloggar. Troligen och förhoppningsvis ser vi bara en bråkdel av hans liv vilket dessutom inte bör diskuteras av vuxna människor på Flashback för att de stör sig på hans mamma. Jag tror Elsa är en jättefin mamma på många sätt och jag tycker verkligen barn och föräldraskap ska diskuteras finkänsligt.
Citera
2024-07-25, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineKA
Snälla lämna barn utanför, ingen åttaåring ska behöva dömas på Flashback. Det är illa nog att barn exponeras på sina föräldrars bloggar. Troligen och förhoppningsvis ser vi bara en bråkdel av hans liv vilket dessutom inte bör diskuteras av vuxna människor på Flashback för att de stör sig på hans mamma. Jag tror Elsa är en jättefin mamma på många sätt och jag tycker verkligen barn och föräldraskap ska diskuteras finkänsligt.

Håller med. Elsas barn har inte valt offentligheten. Vi kan diskutera Elsa här, men kan vi snälla lämna hennes oskyldiga barn utanför.

Tycker dock att man får diskutera föräldraskap, i generella termer, särskilt om influencers/offentliga personer ofta tar upp/skriver om sitt föräldraskap.

Btw. Är så j'vla glad att sociala medier inte fanns när jag var liten/ungdom. Tycker föräldrar idag är så sjukt gränslösa i vad dom visar upp på sina barn. Inte bara influencers utan även privatpersoner. Hade jag haft hela min barndom + tonår på bild på min förälders instagram eller tiktok öppet för hela världen att se så hade jag i vuxen ålder krävt att allt raderades. Värst är föräldrar som har sjuka barn och dedikerar hela kontot till att visa upp barnets sjukdom. Kräks. Så sjukt integritetskränkande.

Är det någon som ska ha cred så är det Isabella Löwengrip, hon har konsekvent dolt sina barn från start. Dom är med på bild ibland men ansiktet är alltid dolt och det är ofta "neutrala" vinklar, typ bakifrån, eller där dom är med lite i periferin/långt bort. Applåd Isabella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in