• 5
  • 6
2024-07-24, 10:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david7876
Varför är det ok att höra en fest med vad som låter som 30 Tjejer skrika och festa massa skit 11 på kvällen alkoholantagligen. Men det är olagligt och du blir utvisad från samhället direkt någon tror att du rökt på och inte gjort eller stört någon illa alls??? Fattar inte...
Jag vet inte vilket samhälle du bor i men där jag bor är det bara en massa helyllesvennar men ingen bryr sig om att jag röker och inte blir jag utvisad ur samhället för det heller. Polisen vet men bryr sig inte.

Antar att det handlar om hur man sköter sin rökning och hur mycket problem man skapar för sin omgivning i samband med det som påverkar hur man behandlas.
Jag är en sån där som alla älskar och som alltid hjälper mina grannar så fort de behöver det så jag antar att det spelar in. Åldern spelar nog också in. Jag är gammal.
Senast redigerad av Trolltestet 2024-07-24 kl. 10:34.
Citera
2024-07-24, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.B.
Cannabis gör mig förståndshandikappad gentemot alkohol
Nu är det inte cannabis i sig som får dig att känna så, utan det är halten THC.

Skulle cannabis vara legaliserad och reglerad hade du vetat halten, då kunde du välja cannabis som är i princip fri från THC.

Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa

För att det är olagligt i Sverige att vara påverkad av narkotika.

Vad mer vill du diskutera?
Inte alls olagligt att vara påverkad av narkotika, däremot är själva bruket olagligt och kriminaliserat sedan 1988.

Ordningsstörande individer kan gripas genom lagen om omhändertagande av berusade personer (1976:511), som avser både alkohol- och narkotikapåverkade. Lagen tillkom på 1970-talet när förbudet mot berusning på allmän plats upphävdes.
Citera
2024-07-24, 11:47
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Du har sån offermentalitet. Det finns inget scenario för mig där jag någonsin skulle prova heroin, ALDRIG någonsin, inte ens om jag blev hemlös och alla jag kände dog skulle jag aldrig någonsin prova heroin, för jag vet vad det gör med människor.

MEN de som VILL prova det ändå, varsågod, kör hår, det är deras liv, deras val.

Psykopatisk? Snälla rara, kolla på djuren, där överlever inte de svaga, det är det mest naturliga någonsin. Bara vi människor som räddar dem svaga för att vi har någon slags grupppsykos som säger att vi måste vara såna fina människor och ha empati för alla.

Man behöver inte vara på spektrat för att inte bry sig om människor. Jag är social och har många människor i mitt liv som jag älskar, vänner och familj. Jag hatar inte folk aktivt, men jag bryr mig inte om att människor dör eller lider runt om i världen, varför skulle jag, jag bryr mig inte om dem det minsta även om jag inte hatar dem.

Dock bryr jag mig mer om mänskligheten som ras, jag vill att vi ska överleva och bli starkare. På ett sätt kanske det låter lite som hur nazisterna resonerade men jag är mer "nazist mot korkade människor" så att säga. Dumma människor är det största hotet mot vår planet. Dumma människor skapar alla problem som finns. Frihet är viktigt för vår djurart, att kunna få ta ansvar för sitt eget liv och få de konsekvenser man förtjänar.

Jag dricker väldigt mycket alkohol själv, väldigt mycket, jag VET att det är dumt och dåligt för hälsan, en vacker dag kanske jag dör av någon slags cancer (lever, bukspottkörtel) etc eller något annat, men det är en risk jag VÄLJER att ta. Blir jag döende kommer jag ALDRIG att klaga på alkoholen eller på någon annan, det är då mitt eget fel, för jag är en ansvarstagande klok person som medvetet väljer vad jag vill göra med mitt liv och kommer hantera konsekvenserna på ett moget och ansvarsfullt sätt. Som alla bör göra.

Om det lät rörigt. Det är "dumt" att förstöra hälsan med droger, ja, men det är KORKAT att inte fatta att man förstör hälsan med droger, 2 helt olika nivåer av dumhet. Att veta att det förstör hälsan och ändå göra det är frihet och det är inte korkat. Att inte fatta, då är man bara sämst.
Har inte babblat om att någon ska prova heroin vad är det här för halmgubbe?

Högmod kommer före fall säger jag bara vi får se om du vidmakthåller din världsbild när skiten slår fläkten tills dess stila vidare fortsätt leka tuff och tro du är smart bakom datan medans du är ett mobboffer på gatan.
Citera
2024-07-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Har inte babblat om att någon ska prova heroin vad är det här för halmgubbe?

Högmod kommer före fall säger jag bara vi får se om du vidmakthåller din världsbild när skiten slår fläkten tills dess stila vidare fortsätt leka tuff och tro du är smart bakom datan medans du är ett mobboffer på gatan.

Jag leker inte tuff, jag säger bara vad jag tycker. Och skiten kommer aldrig slå fläkten, det är hela min poäng. Jag är inte svag, jag kommer aldrig hamnar i problem med droger, jag kan hantera alla droger jag vill ta, och har hittills inte haft problem med de jag provat. För att jag har disciplin och tar ansvar.

Har man inte disciplinen, tough shit, det är deras problem, ska inte drabba oss som faktiskt kan hantera droger.
Citera
2024-08-22, 15:22
Medlem
Citat:
Statistiken säger det.

Statistiken säger också att de som knarkar cannabis även är de som super mer.
Citera
2024-08-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Statistiken säger också att de som knarkar cannabis även är de som super mer.
Det är statistisk fler alkoholister som går över till cannabis för att sluta med sitt missbruk. Sluta skruva på faktan för att den ska kunna passa in i din lilla skeva världsbild.

Må det hända att det är Peter Moilanen bakom myrkontot?
Citera
2024-08-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Det är statistisk fler alkoholister som går över till cannabis för att sluta med sitt missbruk. Sluta skruva på faktan för att den ska kunna passa in i din lilla skeva världsbild.

Du har fel:

https://www.euda.europa.eu/publicati...d-responses_en
Citera
2024-08-24, 16:35
Medlem
Citat:
Varför är det ok att höra en fest med vad som låter som 30 Tjejer skrika och festa massa skit 11 på kvällen alkoholantagligen. Men det är olagligt och du blir utvisad från samhället direkt någon tror att du rökt på och inte gjort eller stört någon illa alls??? Fattar inte...

Jämför man exempelvis bråk på en krog en lördag jämfört med ett rave i en lokal är det stor procentuell skillnad.

Hade alkoholen framkommit i nutid hade detta varit lika olagligt som att röka på&dra en streng.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in