2024-07-21, 14:11
Medlem
Ja, cannabis bör göras lagligt. Det är mindre skadligt än alkohol. Det är dock inte oskadligt. Regelbundna rökare är generellt glömska, sega, omotiverade och ointressanta människor. De fattar aldrig det själva. Men är alkohol lagligt, som har än värre konsekvenser, bör naturligtvis cannabis vara det också. Att röka ibland är inte det jag syftar på med ovanstående. Det är stor skillnad.
Citera
2024-07-21, 20:42
Medlem
Pungpuckels avatar
Cannabis är inte för alla.

Det är inte alkohol heller om man skriker bölar och bråkar som ett barn.
Citera
2024-07-21, 20:49
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Cannabis OCH alkohol dock, där snackar vi grejjer..
Citera
2024-07-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoraTheExplorer
Man får inte välja, men man kan bosätta sig i Tyskland om bäverbrottning och grillad huggorm är så viktigt.

Jag tycker det där argumentet är ganska dåligt... Man kan inte byta land bara sådär, man är ju född på den plats man är och har blodsband dit. Där har man sin naturliga rätt att vara och verka så att säga.
Cannabislagstiftningen är givetvis helt sinnessjuk i detta land, det kan dom flesta se… Förutom dom dåraktiga politikerna då, dom ser inget och hör inget utan fortsätter slå på medborgarna som använder hampa.
Reparation till offren för den horribla narkotikapolitiken måste komma.
Citera
2024-07-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Ja, cannabis bör göras lagligt. Det är mindre skadligt än alkohol. Det är dock inte oskadligt. Regelbundna rökare är generellt glömska, sega, omotiverade och ointressanta människor. De fattar aldrig det själva. Men är alkohol lagligt, som har än värre konsekvenser, bör naturligtvis cannabis vara det också. Att röka ibland är inte det jag syftar på med ovanstående. Det är stor skillnad.

Rent filosofiskt borde alla droger vara lagliga, min kropp, mitt val. Lagliga att bruka så att säga. Vill inte ha en fri marknad, men skulle gärna ha "Drog-Systembolaget" där man kan handla ALLT.
Citera
2024-07-22, 01:58
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Rent filosofiskt borde alla droger vara lagliga, min kropp, mitt val. Lagliga att bruka så att säga. Vill inte ha en fri marknad, men skulle gärna ha "Drog-Systembolaget" där man kan handla ALLT.
Vilken filosofi? Din hippie-autistiska libertarianska egensnickrade? Nej vi ska inte ha lagligt heroin sådana människor är helt hederslösa för att få mer pengar till heroin förutom att jobba. Vi ska inte ha lagliga horsare dom blir kriminella i jakten på heroin. Drogliberaler ni gillar misär eller? Folk vet inte sitt eget bästa i varje given situation staten ska inte pusha på folk droger vad är det för signal man skickar ut? Vad är det för samhälle som är så?

Cannabis kan vara lagligt resten av drogerna avkrim för eget bruk erbjud vård istället för straff om det behövs.

Legalisera odling av cannabis också som många länder har gjort. Sänd TV-program som "Hela Sverige odlar" som handlar om detta.
Senast redigerad av Congelado 2024-07-22 kl. 02:01.
Citera
2024-07-22, 13:18
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd flyttad (FB) Cannabis ---> (FB) Narkotikapolitik

/MOD
Citera
2024-07-22, 17:44
Det är klart att det är hyckleri att cannabis är olaligt medans tobak och alkohol inte är det trots lägre skadepåverkan.
Däremot tycker jag nödvändigtvis inte illa om alkohol i sig. Bara personer som inte kan hantera sitt drickande.
Jag personligen blir aldrig störig eller skriker mycket hur mycket jag än dricker.
Blir mest ba social och pratglad bara.

Däremot föredrar jag cannabis alla dagar i veckan då den öppnar upp mitt kreativa tankemönster och dessutom också får mig hypersocial men på ett mer avslappnat sätt såklart.
Men alla reagerar olika på olika substanser.
För vissa funkar inte cannabis de blir osociala eller alldeles för nojiga. Precis som att spriten passar inte alla heller då de blir för aggressiva, otrevliga osv.

En cannabislegalisering med tydliga restriktioner måste dock ske en dag. Helst så snart som möjligt. Vi kommer ligga efter hela Europa snart med denna urgamla propaganda. Det som hände i Tyskland är bara en början av vad som kommer att fortsätta ske.
Citera
2024-07-24, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Vilken filosofi? Din hippie-autistiska libertarianska egensnickrade? Nej vi ska inte ha lagligt heroin sådana människor är helt hederslösa för att få mer pengar till heroin förutom att jobba. Vi ska inte ha lagliga horsare dom blir kriminella i jakten på heroin. Drogliberaler ni gillar misär eller? Folk vet inte sitt eget bästa i varje given situation staten ska inte pusha på folk droger vad är det för signal man skickar ut? Vad är det för samhälle som är så?

Cannabis kan vara lagligt resten av drogerna avkrim för eget bruk erbjud vård istället för straff om det behövs.

Legalisera odling av cannabis också som många länder har gjort. Sänd TV-program som "Hela Sverige odlar" som handlar om detta.

Har du aldrig hört talas om "survival of the fittest" eller "den starkaste överlever" på svenska?

De som inte förstår sitt eget bästa är idioter, det gör inget om de dör, det är bra för världen, så en legalisering skulle göra oss av med dem.
Citera
2024-07-24, 02:19
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Har du aldrig hört talas om "survival of the fittest" eller "den starkaste överlever" på svenska?

De som inte förstår sitt eget bästa är idioter, det gör inget om de dör, det är bra för världen, så en legalisering skulle göra oss av med dem.
Psykopatisk världsåskådning men du är väl mer på autist-spektrat va och tror du är smart för att du har läst en bok och tror du kan Darwin?

Man kan hamna i dumma situationer utan att vara en idiot och tvärtom men det förstår väl inte pannben som du själv. Du hade inte överlevt den starkes rätt.
Citera
2024-07-24, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Psykopatisk världsåskådning men du är väl mer på autist-spektrat va och tror du är smart för att du har läst en bok och tror du kan Darwin?

Man kan hamna i dumma situationer utan att vara en idiot och tvärtom men det förstår väl inte pannben som du själv. Du hade inte överlevt den starkes rätt.

Du har sån offermentalitet. Det finns inget scenario för mig där jag någonsin skulle prova heroin, ALDRIG någonsin, inte ens om jag blev hemlös och alla jag kände dog skulle jag aldrig någonsin prova heroin, för jag vet vad det gör med människor.

MEN de som VILL prova det ändå, varsågod, kör hår, det är deras liv, deras val.

Psykopatisk? Snälla rara, kolla på djuren, där överlever inte de svaga, det är det mest naturliga någonsin. Bara vi människor som räddar dem svaga för att vi har någon slags grupppsykos som säger att vi måste vara såna fina människor och ha empati för alla.

Man behöver inte vara på spektrat för att inte bry sig om människor. Jag är social och har många människor i mitt liv som jag älskar, vänner och familj. Jag hatar inte folk aktivt, men jag bryr mig inte om att människor dör eller lider runt om i världen, varför skulle jag, jag bryr mig inte om dem det minsta även om jag inte hatar dem.

Dock bryr jag mig mer om mänskligheten som ras, jag vill att vi ska överleva och bli starkare. På ett sätt kanske det låter lite som hur nazisterna resonerade men jag är mer "nazist mot korkade människor" så att säga. Dumma människor är det största hotet mot vår planet. Dumma människor skapar alla problem som finns. Frihet är viktigt för vår djurart, att kunna få ta ansvar för sitt eget liv och få de konsekvenser man förtjänar.

Jag dricker väldigt mycket alkohol själv, väldigt mycket, jag VET att det är dumt och dåligt för hälsan, en vacker dag kanske jag dör av någon slags cancer (lever, bukspottkörtel) etc eller något annat, men det är en risk jag VÄLJER att ta. Blir jag döende kommer jag ALDRIG att klaga på alkoholen eller på någon annan, det är då mitt eget fel, för jag är en ansvarstagande klok person som medvetet väljer vad jag vill göra med mitt liv och kommer hantera konsekvenserna på ett moget och ansvarsfullt sätt. Som alla bör göra.

Om det lät rörigt. Det är "dumt" att förstöra hälsan med droger, ja, men det är KORKAT att inte fatta att man förstör hälsan med droger, 2 helt olika nivåer av dumhet. Att veta att det förstör hälsan och ändå göra det är frihet och det är inte korkat. Att inte fatta, då är man bara sämst.
Senast redigerad av Xade 2024-07-24 kl. 02:34.
Citera
2024-07-24, 02:58
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david7876
Varför är det ok att höra en fest med vad som låter som 30 Tjejer skrika och festa massa skit 11 på kvällen alkoholantagligen.

Det är det inte om du blir störd alternativt att festdeltagarna är så pass berusade att de blir omhändertagna enligt LOB.

Citat:
Ursprungligen postat av david7876
Men det är olagligt och du blir utvisad från samhället direkt någon tror att du rökt på och inte gjort eller stört någon illa alls??? Fattar inte...

För att det är olagligt i Sverige att vara påverkad av narkotika.

Vad mer vill du diskutera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in