Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Psykopatisk vrldsskdning men du r vl mer p autist-spektrat va och tror du r smart fr att du har lst en bok och tror du kan Darwin?
Man kan hamna i dumma situationer utan att vara en idiot och tvrtom men det frstr vl inte pannben som du sjlv. Du hade inte verlevt den starkes rtt.
Du har sn offermentalitet. Det finns inget scenario fr mig dr jag ngonsin skulle prova heroin, ALDRIG ngonsin, inte ens om jag blev hemls och alla jag knde dog skulle jag aldrig ngonsin prova heroin, fr jag vet vad det gr med mnniskor.
MEN de som VILL prova det nd, varsgod, kr hr, det r deras liv, deras val.
Psykopatisk? Snlla rara, kolla p djuren, dr verlever inte de svaga, det r det mest naturliga ngonsin. Bara vi mnniskor som rddar dem svaga fr att vi har ngon slags grupppsykos som sger att vi mste vara sna fina mnniskor och ha empati fr alla.
Man behver inte vara p spektrat fr att inte bry sig om mnniskor. Jag r social och har mnga mnniskor i mitt liv som jag lskar, vnner och familj. Jag hatar inte folk aktivt, men jag bryr mig inte om att mnniskor dr eller lider runt om i vrlden, varfr skulle jag, jag bryr mig inte om dem det minsta ven om jag inte hatar dem.
Dock bryr jag mig mer om mnskligheten som ras, jag vill att vi ska verleva och bli starkare. P ett stt kanske det lter lite som hur nazisterna resonerade men jag r mer "nazist mot korkade mnniskor" s att sga. Dumma mnniskor r det strsta hotet mot vr planet. Dumma mnniskor skapar alla problem som finns. Frihet r viktigt fr vr djurart, att kunna f ta ansvar fr sitt eget liv och f de konsekvenser man frtjnar.
Jag dricker vldigt mycket alkohol sjlv, vldigt mycket, jag VET att det r dumt och dligt fr hlsan, en vacker dag kanske jag dr av ngon slags cancer (lever, bukspottkrtel) etc eller ngot annat, men det r en risk jag VLJER att ta. Blir jag dende kommer jag ALDRIG att klaga p alkoholen eller p ngon annan, det r d mitt eget fel, fr jag r en ansvarstagande klok person som medvetet vljer vad jag vill gra med mitt liv och kommer hantera konsekvenserna p ett moget och ansvarsfullt stt. Som alla br gra.
Om det lt rrigt. Det r "dumt" att frstra hlsan med droger, ja, men det r KORKAT att inte fatta att man frstr hlsan med droger, 2 helt olika niver av dumhet. Att veta att det frstr hlsan och nd gra det r frihet och det r inte korkat. Att inte fatta, d r man bara smst.