2024-07-21, 14:11
Medlem
Ja, cannabis br gras lagligt. Det r mindre skadligt n alkohol. Det r dock inte oskadligt. Regelbundna rkare r generellt glmska, sega, omotiverade och ointressanta mnniskor. De fattar aldrig det sjlva. Men r alkohol lagligt, som har n vrre konsekvenser, br naturligtvis cannabis vara det ocks. Att rka ibland r inte det jag syftar p med ovanstende. Det r stor skillnad.
Citera
2024-07-21, 20:42
Medlem
Pungpuckels avatar
Cannabis r inte fr alla.

Det r inte alkohol heller om man skriker blar och brkar som ett barn.
Citera
2024-07-21, 20:49
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Cannabis OCH alkohol dock, dr snackar vi grejjer..
Citera
2024-07-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoraTheExplorer
Man fr inte vlja, men man kan bostta sig i Tyskland om bverbrottning och grillad huggorm r s viktigt.

Jag tycker det dr argumentet r ganska dligt... Man kan inte byta land bara sdr, man r ju fdd p den plats man r och har blodsband dit. Dr har man sin naturliga rtt att vara och verka s att sga.
Cannabislagstiftningen r givetvis helt sinnessjuk i detta land, det kan dom flesta se Frutom dom draktiga politikerna d, dom ser inget och hr inget utan fortstter sl p medborgarna som anvnder hampa.
Reparation till offren fr den horribla narkotikapolitiken mste komma.
Citera
2024-07-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Ja, cannabis br gras lagligt. Det r mindre skadligt n alkohol. Det r dock inte oskadligt. Regelbundna rkare r generellt glmska, sega, omotiverade och ointressanta mnniskor. De fattar aldrig det sjlva. Men r alkohol lagligt, som har n vrre konsekvenser, br naturligtvis cannabis vara det ocks. Att rka ibland r inte det jag syftar p med ovanstende. Det r stor skillnad.

Rent filosofiskt borde alla droger vara lagliga, min kropp, mitt val. Lagliga att bruka s att sga. Vill inte ha en fri marknad, men skulle grna ha "Drog-Systembolaget" dr man kan handla ALLT.
Citera
2024-07-22, 01:58
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Rent filosofiskt borde alla droger vara lagliga, min kropp, mitt val. Lagliga att bruka s att sga. Vill inte ha en fri marknad, men skulle grna ha "Drog-Systembolaget" dr man kan handla ALLT.
Vilken filosofi? Din hippie-autistiska libertarianska egensnickrade? Nej vi ska inte ha lagligt heroin sdana mnniskor r helt hederslsa fr att f mer pengar till heroin frutom att jobba. Vi ska inte ha lagliga horsare dom blir kriminella i jakten p heroin. Drogliberaler ni gillar misr eller? Folk vet inte sitt eget bsta i varje given situation staten ska inte pusha p folk droger vad r det fr signal man skickar ut? Vad r det fr samhlle som r s?

Cannabis kan vara lagligt resten av drogerna avkrim fr eget bruk erbjud vrd istllet fr straff om det behvs.

Legalisera odling av cannabis ocks som mnga lnder har gjort. Snd TV-program som "Hela Sverige odlar" som handlar om detta.
Senast redigerad av Congelado 2024-07-22 kl. 02:01.
Citera
2024-07-22, 13:18
Medlem
mongomanishs avatar
Trd flyttad (FB) Cannabis ---> (FB) Narkotikapolitik

/MOD
Citera
2024-07-22, 17:44
Det r klart att det r hyckleri att cannabis r olaligt medans tobak och alkohol inte r det trots lgre skadepverkan.
Dremot tycker jag ndvndigtvis inte illa om alkohol i sig. Bara personer som inte kan hantera sitt drickande.
Jag personligen blir aldrig strig eller skriker mycket hur mycket jag n dricker.
Blir mest ba social och pratglad bara.

Dremot fredrar jag cannabis alla dagar i veckan d den ppnar upp mitt kreativa tankemnster och dessutom ocks fr mig hypersocial men p ett mer avslappnat stt sklart.
Men alla reagerar olika p olika substanser.
Fr vissa funkar inte cannabis de blir osociala eller alldeles fr nojiga. Precis som att spriten passar inte alla heller d de blir fr aggressiva, otrevliga osv.

En cannabislegalisering med tydliga restriktioner mste dock ske en dag. Helst s snart som mjligt. Vi kommer ligga efter hela Europa snart med denna urgamla propaganda. Det som hnde i Tyskland r bara en brjan av vad som kommer att fortstta ske.
Citera
2024-07-24, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Vilken filosofi? Din hippie-autistiska libertarianska egensnickrade? Nej vi ska inte ha lagligt heroin sdana mnniskor r helt hederslsa fr att f mer pengar till heroin frutom att jobba. Vi ska inte ha lagliga horsare dom blir kriminella i jakten p heroin. Drogliberaler ni gillar misr eller? Folk vet inte sitt eget bsta i varje given situation staten ska inte pusha p folk droger vad r det fr signal man skickar ut? Vad r det fr samhlle som r s?

Cannabis kan vara lagligt resten av drogerna avkrim fr eget bruk erbjud vrd istllet fr straff om det behvs.

Legalisera odling av cannabis ocks som mnga lnder har gjort. Snd TV-program som "Hela Sverige odlar" som handlar om detta.

Har du aldrig hrt talas om "survival of the fittest" eller "den starkaste verlever" p svenska?

De som inte frstr sitt eget bsta r idioter, det gr inget om de dr, det r bra fr vrlden, s en legalisering skulle gra oss av med dem.
Citera
2024-07-24, 02:19
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Har du aldrig hrt talas om "survival of the fittest" eller "den starkaste verlever" p svenska?

De som inte frstr sitt eget bsta r idioter, det gr inget om de dr, det r bra fr vrlden, s en legalisering skulle gra oss av med dem.
Psykopatisk vrldsskdning men du r vl mer p autist-spektrat va och tror du r smart fr att du har lst en bok och tror du kan Darwin?

Man kan hamna i dumma situationer utan att vara en idiot och tvrtom men det frstr vl inte pannben som du sjlv. Du hade inte verlevt den starkes rtt.
Citera
2024-07-24, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Psykopatisk vrldsskdning men du r vl mer p autist-spektrat va och tror du r smart fr att du har lst en bok och tror du kan Darwin?

Man kan hamna i dumma situationer utan att vara en idiot och tvrtom men det frstr vl inte pannben som du sjlv. Du hade inte verlevt den starkes rtt.

Du har sn offermentalitet. Det finns inget scenario fr mig dr jag ngonsin skulle prova heroin, ALDRIG ngonsin, inte ens om jag blev hemls och alla jag knde dog skulle jag aldrig ngonsin prova heroin, fr jag vet vad det gr med mnniskor.

MEN de som VILL prova det nd, varsgod, kr hr, det r deras liv, deras val.

Psykopatisk? Snlla rara, kolla p djuren, dr verlever inte de svaga, det r det mest naturliga ngonsin. Bara vi mnniskor som rddar dem svaga fr att vi har ngon slags grupppsykos som sger att vi mste vara sna fina mnniskor och ha empati fr alla.

Man behver inte vara p spektrat fr att inte bry sig om mnniskor. Jag r social och har mnga mnniskor i mitt liv som jag lskar, vnner och familj. Jag hatar inte folk aktivt, men jag bryr mig inte om att mnniskor dr eller lider runt om i vrlden, varfr skulle jag, jag bryr mig inte om dem det minsta ven om jag inte hatar dem.

Dock bryr jag mig mer om mnskligheten som ras, jag vill att vi ska verleva och bli starkare. P ett stt kanske det lter lite som hur nazisterna resonerade men jag r mer "nazist mot korkade mnniskor" s att sga. Dumma mnniskor r det strsta hotet mot vr planet. Dumma mnniskor skapar alla problem som finns. Frihet r viktigt fr vr djurart, att kunna f ta ansvar fr sitt eget liv och f de konsekvenser man frtjnar.

Jag dricker vldigt mycket alkohol sjlv, vldigt mycket, jag VET att det r dumt och dligt fr hlsan, en vacker dag kanske jag dr av ngon slags cancer (lever, bukspottkrtel) etc eller ngot annat, men det r en risk jag VLJER att ta. Blir jag dende kommer jag ALDRIG att klaga p alkoholen eller p ngon annan, det r d mitt eget fel, fr jag r en ansvarstagande klok person som medvetet vljer vad jag vill gra med mitt liv och kommer hantera konsekvenserna p ett moget och ansvarsfullt stt. Som alla br gra.

Om det lt rrigt. Det r "dumt" att frstra hlsan med droger, ja, men det r KORKAT att inte fatta att man frstr hlsan med droger, 2 helt olika niver av dumhet. Att veta att det frstr hlsan och nd gra det r frihet och det r inte korkat. Att inte fatta, d r man bara smst.
Senast redigerad av Xade 2024-07-24 kl. 02:34.
Citera
2024-07-24, 02:58
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david7876
Varfr r det ok att hra en fest med vad som lter som 30 Tjejer skrika och festa massa skit 11 p kvllen alkoholantagligen.

Det r det inte om du blir strd alternativt att festdeltagarna r s pass berusade att de blir omhndertagna enligt LOB.

Citat:
Ursprungligen postat av david7876
Men det r olagligt och du blir utvisad frn samhllet direkt ngon tror att du rkt p och inte gjort eller strt ngon illa alls??? Fattar inte...

Fr att det r olagligt i Sverige att vara pverkad av narkotika.

Vad mer vill du diskutera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in