Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Psykopatisk världsåskådning men du är väl mer på autist-spektrat va och tror du är smart för att du har läst en bok och tror du kan Darwin?
Man kan hamna i dumma situationer utan att vara en idiot och tvärtom men det förstår väl inte pannben som du själv. Du hade inte överlevt den starkes rätt.
Du har sån offermentalitet. Det finns inget scenario för mig där jag någonsin skulle prova heroin, ALDRIG någonsin, inte ens om jag blev hemlös och alla jag kände dog skulle jag aldrig någonsin prova heroin, för jag vet vad det gör med människor.
MEN de som VILL prova det ändå, varsågod, kör hår, det är deras liv, deras val.
Psykopatisk? Snälla rara, kolla på djuren, där överlever inte de svaga, det är det mest naturliga någonsin. Bara vi människor som räddar dem svaga för att vi har någon slags grupppsykos som säger att vi måste vara såna fina människor och ha empati för alla.
Man behöver inte vara på spektrat för att inte bry sig om människor. Jag är social och har många människor i mitt liv som jag älskar, vänner och familj. Jag hatar inte folk aktivt, men jag bryr mig inte om att människor dör eller lider runt om i världen, varför skulle jag, jag bryr mig inte om dem det minsta även om jag inte hatar dem.
Dock bryr jag mig mer om mänskligheten som ras, jag vill att vi ska överleva och bli starkare. På ett sätt kanske det låter lite som hur nazisterna resonerade men jag är mer "nazist mot korkade människor" så att säga. Dumma människor är det största hotet mot vår planet. Dumma människor skapar alla problem som finns. Frihet är viktigt för vår djurart, att kunna få ta ansvar för sitt eget liv och få de konsekvenser man förtjänar.
Jag dricker väldigt mycket alkohol själv, väldigt mycket, jag VET att det är dumt och dåligt för hälsan, en vacker dag kanske jag dör av någon slags cancer (lever, bukspottkörtel) etc eller något annat, men det är en risk jag VÄLJER att ta. Blir jag döende kommer jag ALDRIG att klaga på alkoholen eller på någon annan, det är då mitt eget fel, för jag är en ansvarstagande klok person som medvetet väljer vad jag vill göra med mitt liv och kommer hantera konsekvenserna på ett moget och ansvarsfullt sätt. Som alla bör göra.
Om det lät rörigt. Det är "dumt" att förstöra hälsan med droger, ja, men det är KORKAT att inte fatta att man förstör hälsan med droger, 2 helt olika nivåer av dumhet. Att veta att det förstör hälsan och ändå göra det är frihet och det är inte korkat. Att inte fatta, då är man bara sämst.