2024-07-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Så du är en vuxen människa som tror att det finns barn som far illa men du försöker inte göra nått åt de?
Det visar ju väldigt tydligt att det är Jocke du vill sänka det finns ingen tanke på barnen.

I all välmening...

Kan du inte ge dig snart, du är som en igel på andra medlemmar som inte tycker som dig. Du bara mal och mal, både i denna och i Chrippas tråd.
Du anklagar andra för att vara av besatta av Joakim, men efter att ha läst många av dina inlägg så skulle jag vilja påstå att det är du som är besatt av honom.
Ingen är felfri, inte ens Joakim...
Citera
2024-07-23, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
I mars 2023 framkom det i en artikel att Joakim och Jonna krävdes på 5,7 miljoner i skatt och avgifter, mycket skulle vara kopplat till Lundellhuset (till exempel avdrag för reparationer och inköp).
Om man drar av ej godkända kostnader så innebär det att företaget har dragit av för mycket moms, samtidigt minskar företagets vinst.
Detta resulterar i att man är i skuld till Skatteverket, gällande moms och bolagsskatt. I summan på 5,7 miljoner kan det också ingå ej betalda arbetsgivaravgifter och skatt på ev. löner dvs. om paret inte har blivit förmånsbeskattade för kläder, bilar, resor m.m.
Kan du skicka en länk på att det endast rör sig om momsen (som för övrigt är en skatt), hittar inte någon information om detta?

Nu nämnde jag i och för sig inte parets privata skulder men skulle du kunna skicka en länk där det framkommer att paret blev skönbeskattade/sköntaxerade på 1,8 miljoner och att denna summa halverades?
Det som halverades var väl ett skattetillägg (från 800.000 kr till 400.000 kr) eller har jag fel.

Vad menar du med att "momspengarna ser du aldrig eftersom de redan satt på skattekontot"?
Utgående moms - (minus) ingående moms = den moms företaget ska betala. Är den utgående momsen lägre än den ingående får man pengar tillbaka, är den högre ska man betala in moms.
Menar du att det redan har gjorts en inbetalning på 5,7 miljoner till företagets skattekonto? När gjordes detta, hittar ingen iartikel om det?

När det gäller skulden till byggbolaget så glömde jag att det var överklagat, tack för påminnelsen.

Tror inte heller att det går någon nöd på paret privat, mitt inlägg handlade om företaget och inte om paret privat.
Skattesmällen på 5,7 miljoner rörde ju endast 2019-2020 dvs. två år. Man får väl hoppas att paret har lärt sig av sina "misstag", om inte så skulle jag tippa på att nästa skattesmäll blir betydligt högre än 5,7 miljoner.

Avsnitt 147 i podden pratar dom om det
Och står även i artikel om du googlar skatte skuld
Citera
2024-07-23, 19:57
Avslutad
Citat:
I all välmening...

Kan du inte ge dig snart, du är som en igel på andra medlemmar som inte tycker som dig. Du bara mal och mal, både i denna och i Chrippas tråd.
Du anklagar andra för att vara av besatta av Joakim, men efter att ha läst många av dina inlägg så skulle jag vilja påstå att det är du som är besatt av honom.
Ingen är felfri, inte ens Joakim...

Och jag har hela tiden varit på det klara med att säga att Jocke inte har gjort alla saker så bra men den skiten som skrivs här om honom är inte klokt.
Varför ska andra få kommentar men inte jag? Är det endast för jag går emot 90% av vad folk skriver i denna tråd.
Citera
2024-07-23, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag skrev en ganska lång text med oegentligheter kring Jocke och vad de berättar om sig själva, men det enda du reagerade på var meningen om ifall de va en fråga för soc?

Det va inte det viktigaste i min text, utan det va alla oegentligheter/konstigheter som ständigt framkommer.
Varför va frågan om soc så viktig för dig?

Om det nu är sant att Jocke är så gravt psykiskt sjuk, och om man nu tror på det.
Varför hjälper ingen honom och hans familj då?
Är inte det ganska hemskt?

Soc för mig blir en viktig fråga för om man anser att barn far illa ska man anmäla.
Jag har inte hört dom säga att han är gravt psykiskt sjuk.
Men jag tror det kommer vända nu med lite bebis lycka 👶🏼
Citera
2024-07-23, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Soc för mig blir en viktig fråga för om man anser att barn far illa ska man anmäla.
Jag har inte hört dom säga att han är gravt psykiskt sjuk.
Men jag tror det kommer vända nu med lite bebis lycka 👶🏼
Utifrån vad han berättar och hur Jonna förklarar hur de har det hemma när han är ’dålig’ (hur ofta och hur länge han nu är det), så låter det ytterst allvarligt.
Och är det som de säger så hoppas jag att hans närstående larmar.

Jadu, om bäbisbubblan kan ’läka honom’ så vore ju det också fantastiskt!

Allt kan ju hända i den familjen.
Citera
2024-07-23, 21:18
Avslutad
Citat:
Utifrån vad han berättar och hur Jonna förklarar hur de har det hemma när han är ’dålig’ (hur ofta och hur länge han nu är det), så låter det ytterst allvarligt.
Och är det som de säger så hoppas jag att hans närstående larmar.

Jadu, om bäbisbubblan kan ’läka honom’ så vore ju det också fantastiskt!

Allt kan ju hända i den familjen.

Såklart kan ju ångest och depression gå i perioder speciellt nu när bup pappren kom, kan inte vara så lätt att läsa allt hemskt.
Men jag är glad för Jonna & Jockes skull, barn är det bästa vi kan få i livet 😀
Citera
2024-07-23, 21:32
Medlem
Harry_s avatar
kommer nog bli som en häst efter den är graviditeten
Citera
2024-07-24, 02:21
Medlem
För 4 dagar sedan eftersökte jag svar på följande frågor

När öppnar Lundell spa?
Är Jonna gravid?

Är det officiellt än?
Citera
2024-07-24, 02:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
För 4 dagar sedan eftersökte jag svar på följande frågor

När öppnar Lundell spa?
Är Jonna gravid?

Är det officiellt än?

Det är officiellt nu. Kul för dom med en liten 😊
Citera
2024-07-24, 05:23
Medlem
Citat:
I mars 2023 framkom det i en artikel att Joakim och Jonna krävdes på 5,7 miljoner i skatt och avgifter, mycket skulle vara kopplat till Lundellhuset (till exempel avdrag för reparationer och inköp).
Om man drar av ej godkända kostnader så innebär det att företaget har dragit av för mycket moms, samtidigt minskar företagets vinst.
Detta resulterar i att man är i skuld till Skatteverket, gällande moms och bolagsskatt. I summan på 5,7 miljoner kan det också ingå ej betalda arbetsgivaravgifter och skatt på ev. löner dvs. om paret inte har blivit förmånsbeskattade för kläder, bilar, resor m.m.
Kan du skicka en länk på att det endast rör sig om momsen (som för övrigt är en skatt), hittar inte någon information om detta?

Nu nämnde jag i och för sig inte parets privata skulder men skulle du kunna skicka en länk där det framkommer att paret blev skönbeskattade/sköntaxerade på 1,8 miljoner och att denna summa halverades?
Det som halverades var väl ett skattetillägg (från 800.000 kr till 400.000 kr) eller har jag fel.

Vad menar du med att "momspengarna ser du aldrig eftersom de redan satt på skattekontot"?
Utgående moms - (minus) ingående moms = den moms företaget ska betala. Är den utgående momsen lägre än den ingående får man pengar tillbaka, är den högre ska man betala in moms.
Menar du att det redan har gjorts en inbetalning på 5,7 miljoner till företagets skattekonto? När gjordes detta, hittar ingen iartikel om det?

När det gäller skulden till byggbolaget så glömde jag att det var överklagat, tack för påminnelsen.

Tror inte heller att det går någon nöd på paret privat, mitt inlägg handlade om företaget och inte om paret privat.
Skattesmällen på 5,7 miljoner rörde ju endast 2019-2020 dvs. två år. Man får väl hoppas att paret har lärt sig av sina "misstag", om inte så skulle jag tippa på att nästa skattesmäll blir betydligt högre än 5,7 miljoner.
Det var skattetillägget dom fick privat som hanverades och landade på 400 000 vardera istället för det dubbla.

Joakim säger i någon intervju tror jag att dom 5,7 miljonerna redan är inbetalda och det var klappat och klart redan i den senast publicerade årsredovisningen. Det går ihop för om jag minns rätt kom skattesmällen först efter att företaget redan hade skickat in årsredovisningen. Han säger i samma inslag att han funderar på att överklaga domen i tingsrätten. Inslaget, var jag än hörde det sändes i början av året.

Jag tror faktiskt att det går dåligt för dom. Det räcker att kolla företagets skuldgrad, tillgångar, likviditet och aktieutdelning.

Dom verkar ha blivit förvånade över Skatteverkets beslut, så förmodligen har dom flera stora skattesmällar att vänta. Danjal var ekonomichef under hela tiden, till 2022 eller 2023.
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Okay. Jag har sett att dom säljer saker från huset på instagram, inköpspris hutlöst o sammsrbete. Det känns skumt. Allt i huset är väl rekvisita som tillhör låtsasfamiljelivet?
Det är sagt så. Intäkterna vid försäljning måste gå till och beskattas av företaget, allt annat är fusk. Samma sak gäller för hans märkeskläder, som ägs av företaget.

Citat:
Även om de skulle få 17 miljoner, som verkar vara värderingen på huset (enligt Joakim), så täcker det väl inte alla skulder de har i företaget?
Är inte någon expert på bokföring men vad jag kan se på årsredovisningen för 2022 så ser det inte bra ut. Skatteskulden var väl på 5-6 miljoner, på det tillkommer skulden till byggfirman på ca 1 miljon + 1 miljon i rättegångskostnader. Så ytterligare 7-8 miljoner ska alltså ut förutom de skulder de har/hade i årsredovisningen.

Tror krisen är nära, är väl därför de pumpar ut YouTube-videos varannan dag, utnyttjar sina barn för content, tjatar om Joakims barndom i oändlighet samt gör samarbeten (Jonna) med oseriösa företag.
Kul med någon som kan lite om bokföring. Den stora massan tror att Familjen är rik. Det har jag svårt att tro om det inte finns pengar undangömda.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Som när han köpte Teslaaktier för sexton miljoner kronor och var minus femtio procent vid ett tillfälle?
För villa pengar har han köpt dom?
Dom pengarna finns varken uttagna som vinst, i Jocke och Jonna ab eller i Lundell invest ab. Har inte data för alls år, men man kan inte ”spara ihop till 16 miljoner med den inkomsten han haft

2016 655 900
2017 749 100
2022 1169 900 miljoner

Ska vara ha tagits ut 3 miljoner i vinst från företaget under alla år.

Så det är säkerligen en lögn.

För miljonen kan han köpa ett boende till familjen, men dom bor i en hyrestvåa vad jag förstår.
Senast redigerad av Pallal 2024-07-24 kl. 06:17.
Citera
2024-07-24, 06:19
Medlem
Citat:
Poddavsnittet har jag hört och det är alarmerande att Jocke o Jonas kan sitta och ljuga ihop så mycket skit. Jocke har tvångstankar, gör saker tre gånger om, det tolkar Jocke o Jonas som att det kommer från mammans mani över skräckfilmer, onda saker som kommer om tre, sånt dom gjort i spökjakt..
Tomas har inte märkt något, men han jobbar ju. Det är så dumt. Lyssna och ta in vad dom säger, det är ren idioti.
Mamman sökte hjälp, hon gjorde allt i sin makt.
Jocke o Jonas fultolkar precis allt och skapar en egen sanning, allt för att krossa mamman och pappan. Nu är det tydligen bara lögner, det som mamman berättat. Varför skulle bup ha begärt in mammans journal från sjukhusbesök där hon sökte vård efter att Jocke skadat henne vid 8 års ålder. Dom pratar om jocke som ett litet försvarslöst offer.
Ytterst obehagliga händelser Annika behövde genomlida. Mitt hjärta går i tusen bitar.

Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Vi prata mycket om att Jockiboi inte kommer bli frisk och han fortsätter än idag att smutskasta sin mamma. För 45 minuter sen laddade Rask upp en ny förtalsvideo om henne... Hur kunde vi se mönstret? Hur visste vi? Dagar efter sektmötet och allt Tror fler och fler(tror även tv4 börjar se) att Jockiboi är en sjuk människa som INTE har gjort en personlig utveckling.

Till Chrippa/Mamman: Vi väntar på sanningen, vi förstår varför Mammans ord ska värderas 0 så som Linneas sanning skulle smutskastas INNAN folk hört den. Gick hon inte enligt manus i tv4 "dokumentären" ?
Vi väntar tålamodigt. Sanningen måste fram. Annika, Chrippa, Jacke och Tomas måste göra sina röster hörda.

Inte i en ”dokumentär” producerad av Jockes gamla polare och flerfaldiga samarbetspartners Alex och Lisen eller vad dom nu kan tänkas heta. Klar står att producenterna och bolaget som skapar produktionen är i beroendeställning till Joakim.

Dom har samarbetat med tidigare filmer. En god relation med Joakim är nödvändig för att i framtiden ha möjligheten att ha med honom i fler produktioner.

Frågan är inte om ”dokumentären” kommer att anmälas. Frågan är för hur många punkter.

Citat:
Jag tycker verkligen inte livet verkar ’flyta på bra’.
I alla fall inte utifrån vad Jonna berättar i senaste podden, samt sådant Jocke själv har berättat tidigare.
Har det någonsin varit bra?

Möjligtvis att pengarna rullar in, men för övrigt?

Jocke verkar ju vara ett asplöv och hans fru får inte mycket plats i den familjen.
Och hur har de stackars barnen det hemma (egentligen) med en så gravt psykiskt sjuk pappa?
Jonna verkar trippa på tå för jockes psykiska problem och beskriver att det är tungt (särskilt under jockes långa perioder med psykiskt dåligt mående/skov) hur länge pågår det?
Hur ser det ut hemma då?

Dags för soc att hälsa på?
(I enlighet med vad de borde göra när det finns misstanke om att barnen far illa).
Om jocke är så ’närvarande sina barn’ så lär det ju vara ganska svårt att dölja.
Panikångestattacker kommer ju oftast från ingenstans och hur har han det med humörsvängningar?

Jonna beskriver att det är jätte, jätte,jätte,jätte, JÄTTESVÅRT att hantera jockes ångest och kan knappt be honom att parkera om bilen då.
Okej?

Varför tar han inte ansvar och lägger in sig på sjukhus så han får vård och mediciner, inte minst för att Jonna och barnen slipper den belastningen Jocke medför?
Det är väl det minsta han kan göra för sin frus och sina barns skull?

Jonna får ju agera mamma även till Jocke och får trippa på tå och planera så att ingenting triggar igång ett dåligtmående.

Jonna berättar att Jocke mår dåligt på kvällar och på morgonen. Det är ju skönt att få vara ifred när det är som mest att göra med barnen.
Det är ju bra!
Förutom det, så är Jocke åtminstone skicklig på att kicka in sitt dåligtmående när det passar sig som bäst.
När han åker karusell/semestrar i Europa och Dubai/ när han jagar spöken och/eller spelar in youtube och åker flygplan, så fungerar livet väldigt bra.
En magisk sjukdom.

Den där Jonas ställer faktiskt en hel del bra frågor.
Det är hursomhelst alltid lika spännande att lyssna på den där podden numer.
Du kommer med många viktiga poänger. Nu behöver Jonna omvårdnad och få ta plats. Kan inte Jocke ta sig i kragen för att se till att hans gravida fru inte stressar ihjäl sig eller mår dåligt över hans mående så måste han läggas in.

Förmodligen blir det jobbigt för Joakim att någon annan behöver omvårdnad ibland, att inte alla blickar riktas mot honom, att omvärldens hjärtan ömmar mer för Jonna, att Jonna är den enda vuxna som förtjänar en offerkofta i den familjen.

Han måste läggas in för barnens skull, eller sluta skådespela.
Senast redigerad av Pallal 2024-07-24 kl. 06:36.
Citera
2024-07-24, 06:20
Medlem
Citat:
Är inte spabadet i lundellhuset? Ska det vara öppet för allmänheten?
Vart bor familjen nu?

Hur gick det med hovrätten o målet mot byggfirman?
Det ligger i en separat byggnad. Det finns långtgående planer på att öppna det för allmänheten, förmodligen står det för dörren.

I en liten lägenhet i Norrköping, inte huset.
Citat:
Var kan man se/läsa att de ska öppna spa för allmänheten samt se loggan? Det är väl förberett för en tv vid bubbelpoolen, så de verkar kopiera Elegant Relax Spa rejält..
Ingenstans nu, men snart så.

Du kommer kunna gå på Lundell SPA för dryga tusenlappen om du har vägarna förbi. Glöm inte att förboka via Boka.se
Senast redigerad av Pallal 2024-07-24 kl. 06:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in