2024-07-23, 07:01
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Så är det kanske ja
.. Eller till en ny hund redan innan en vecka gått ..
Stryka streck över den kidnappade och hur det går för den och beställa ny?

Gissar: Snart kommer det en massa krav från hjärteströsslarna att de ska öppna insamlingen på nytt till en ny hund. Och när så många vill ge bara måste de ju det....

Har funderat lite över varför hustrun åkte bort dagen efter. Var det för att hon inte gillar vad mannen håller på med? Tog dottern och drog?

Pappan verkar ju vara kontrollerande och manipulativ, kameror överallt. Blåser upp privatlivet i media. Och vi ser ju alla hur han styr fejjan gruppen. Hon kanske har lessnat. Hon har inte deltagit det minsta i gruppen, vad jag kunnat se.

Det skulle också kunna förklara den deadlinen 25/7. Det är inte för att dottern kommer hem och hon och hunden inte längre kan vara ett ekipage om hon hittas, som det påståtts. Det är för att mamman kommer hem och hon tål inte vad han håller på och fifflar med.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-07-23 kl. 07:11.
Citera
2024-07-23, 07:37
Medlem
DiarresusKristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Vad är syftet med insamlingen?
Kostar det så mycket att leta efter ens kära hund?

Han hade väl anställd någon privat sökarteam enligt denna artikel. https://www.tv4.se/artikel/4en2FLNZd4bz6hxI2us5f1/kamerorna-staengdes-av-sen-var-essie-borta-har-inte-vagat-beraetta

"Vid 22-tiden i torsdags släppte familjen Ölmeborg ut dotterns assistanshund, labradoren Essie i trädgården i Enköping.
Några minuter senare var hon borta.
Pappan i familjen har anlitat privata sökföretag och är övertygad om att hon har stulits.
– Jag håller på att krascha. Jag har sovit i totalt 17 timmar sen i torsdags, säger han."

Det lär väl kosta några kronor förhoppningsvis.
Citera
2024-07-23, 07:39
Medlem
vemedinmas avatar
När jag tittar på googleearth så får jag inte ihop vilket håll hunden har sprungit enligt övervakningsfilmen. Ser ut som det är ett högt staket på baksidan där det sägs hittats hjulspår. Mon känsla var ju först att himon sprang i riktning mot utgång/garageuppfart
Citera
2024-07-23, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Hon kan inte läsa. Det är föräldrarna som sköter hennes ekonomi. Och när det fattas pengar skiter de i hennes räkningar, för att inte själva hamna hos kronkalle. Eller om de satt det i system.

Hon har knappast nån egendom som går att mäta ut och införsel på hennes lilla sjukersättning lär inte gå.

Så "det gör inget" om hon hamnar hos kronofogden.

Det är vad jag tror.

Ja så måste det vara...skulle vara intressant veta hur stora skulder A har..
Citera
2024-07-23, 07:55
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Ja så måste det vara...skulle vara intressant veta hur stora skulder A har..

Det går ju att få kreditupplysning om man betalar en slant, men då får de reda på vem som gjort den.

Man ska visst kunna ringa kronofogden också, anonymt, om man har personnr.
Citera
2024-07-23, 08:19
Medlem
PeterNosters avatar
Återkommer med info om dataöverföring.

1. Wifi: Data överförs mellan antenn på kameran och antenn på routern. Går nog att störa med avancerad utrustning.
2. Ethernetkabel: Data överförs med kabel mellan uttag på kameran och ett uttag på routern. Går knappast att störa utifrån.
3. Elnätet: Data överförs mellan uttag på kameran till en Homeplug. Homepluggen skickar data med hög frekvens på elnätet till annan Homeplug som är ansluten med kort nätverkskabel till uttag på routern.

För att 3. ska fungera bäst ställs det krav på elnätet. Det bör vara jordade eluttag och helst använda samma fas. Vid olika faser måste signalen hoppa över mellan faserna i proppskåpet.
Signalen mellan Homepluggarna kan störas av t.ex en microvågsugn, lysrör eller annan elektrisk utrustning. Vet ett exempel där det stördes när någon åkte hiss på jobbet.

Homeplugg används om man t.ex vill ha kameran i ett garage eller annan extern byggnad där 1. inte fungerar p.g.a. avståndet eller där 2. är för jobbigt att gräva ner kabeln och det redan finns elnät i byggnaden.

Reagerade på formuleringen av PÖ här:

Citat:
Citat:
Om det hade varit ett strömavbrott skulle andra saker i huset också ha drabbats, vilket de inte gjorde, säger han.
Dessa båda kameror är trådbundna och kopplade till husets elnät. En tredje wifi-ansluten kamera övervakar ett hörn av tomten men filmen från denna visar ingenting alls.

Om någon kunde analysera var på tomten kamerorna sitter vore det bra.

Störningen kan ju vara medvetet gjort utan att bryta strömmen men även uppstått spontant av annan elektrisk utrustning.
Senast redigerad av PeterNoster 2024-07-23 kl. 08:21.
Citera
2024-07-23, 09:00
Medlem
DiarresusKristuss avatar
Nu ligger det bilder ifrån kamerorna med Timestamps.

https://www.facebook.com/groups/1056252439346250

Varför släpptes inte dessa på en gång för? Kan man extrahera filmerna med och utan timestamps eller är de brända i filmen från början vilket gjort att P har varit inne och pillat.

Vet inte om dessa direkt ger någon mer pusselbit i fallet.
Citera
2024-07-23, 09:04
Medlem
vemedinmas avatar
Och där blev jag blockad från facebooksidan
Citera
2024-07-23, 09:18
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiarresusKristus

Varför släpptes inte dessa på en gång för? Kan man extrahera filmerna med och utan timestamps eller är de brända i filmen från början vilket gjort att P har varit inne och pillat.

Förstår mig inte på bilderna. Eftersom jag tror alltihop är lurendrejeri litar jag inte på att pappan låtit bli att trixa. Överbevisa mig gärna.
Citera
2024-07-23, 09:26
Medlem
Nu har pappan lagt ut foton av filmerna med tidstämpel. Så visst är han här inne och läser.

Nu var det inte utomhuskamerorna (innan de stängs av) vi undrade över, utan filmen från innekameran som visar att hunden ser någon den känner igen. Är den från samma kväll och tidpunkt?
Citera
2024-07-23, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiarresusKristus

Det är egentligen inte de kamerorna vi undrar över eftersom de stämmer säkert med tiden, kamerorna stängdes av kort efter detta.

Det är filmen som inomhuskameran tog som saknar timestamps där det påstås att det är ögonblicket hon försvinner efter att hunden sett någon den känner.
Citera
2024-07-23, 09:34
Medlem
DiarresusKristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det är egentligen inte de kamerorna vi undrar över eftersom de stämmer säkert med tiden, kamerorna stängdes av kort efter detta.

Det är filmen som inomhuskameran tog som saknar timestamps där det påstås att det är ögonblicket hon försvinner efter att hunden sett någon den känner.

Kameran ute verkar visa även den platsen du pratar om som innekameran visar. Man ser trallen som hunden hoppar ifrån och en bra bit till vänster. Borde dykt upp i denna kamera med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in