2024-07-23, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Har du fått se den dialogen? Kan du lägga upp en länk?

Du har förstått mig fel. Jag har hävdat att Chrippa inte var med på planerarna att Julia ska flytta med. Dom planerna skedde bakom hans rygg i början när Jocke och Jonna försökte övertala honom att gå tillbaka till Julia.

Det finns print på det. Men jag kan inte mata dig med information, utan du får leta lite själv någon gång.

Har inte sett något som skulle antyda att de skulle tvinga de att vara tillsammans.
Jag tror mer på att det är Kräftan som kör sitt fulspel, och sen tutar han i alla olika historier som passar för stunden, sen när det inte riktigt går som han vill, då skulle han ifrån sig så blir det någon annans fel.
Han säger ju själv t.ex i en inspelning att Jullan bodde med han en vecka sen kasta han ut henne för han ville inte vara med henne, men han själv har slängt ut henne.
Alla vet och ser att han är en lögnare och har en sådan frukstansvärd kvinnosyn så att det är sjukt.
Om 2 av 3 flickvänner uppger att de blivit behandlade dåligt av honom, så talar det för sig själv. Han skulle sticka till Thailand i 2 månader med Jullan, Barcelona på nyårsafton med L. Snubben är ju labil och leker med folk. Det är inte ett friskt beteende.
Citera
2024-07-23, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det sjuka är att när en tjej pratar med polisen om att hon blir misshandlad så får hon utsått ett sinnessjukt drev med hot och extremt grova förtal både emot henne och hennes familj. (det var ju inte ens Linnea som ringde dit polisen, och först ville hon inte berätta något, men polisen tog Chrippa baserat på det dem såg, först på stationen berättade Linnea tillslut allt)
Men du kanske tycker det är helt okej att bli utsatt för hot/trakasserar/drev ifall man kontaktar polisen när man blir utsatt för något?

JAG var en av dem som sedan start varit emot dreven, hoten, hatet, trakasserierna som Linnea och hennes familj tvingats utstå pga drevet.
JAG är en av dem som alltid tyckt att detta skulle skötas i rättssalen och inte via nätet. Oavsett om Chrippa var skyldig eller oskyldig (oskyldig=Linnea ljög som förtalsgänget påstod)
Min poäng är att jag kan förstå hennes rädsla att bli utsatt av förtalsgänget igen ifall man blandar in polisen.

Och att du ens antyder att jag skulle tycka kvinnomisshandel är okej är riktigt lågt och vidrigt av dig.
När hen har svårt att bemöta bra argument drar hen till med ”du skyddar en kvinnomisshandlare”.

Du, Goldentie och Mumsbulle var hjältar i tråden i början av året. Stod på er mot troll som tyckte att Linnea förtjänade drevet.

Trots Joakims hot om uthängnig.

Huvudfokus har hela tiden varit att uppmärksamma att drevet inte är humant och peka ut dom som står bakom det och det dom ljög och fortsätter att ljuga om inom ramarna för drevet.

Flera personer har blivit utsatt för grovt förtal av en grupp väldigt obehagliga medelålders män. Män som borde vara förebilder för sina och andras barn, men som förpestar klimatet på sociala medier och normaliserar mobbing, kvinnohat, brott mot yttrandefrihet och att ta till allvarliga brottsliga handlingar för att tysta motståndare. Motståndaren var en ung 23-åring tjej.

Fortsätt i samma anda, låt ingen tysta dig
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med Jocke är de ju dessutom svårt att veta vad han vill. Först försvarar han den påstådda kvinnomisshandlaren in absurdum och kör ett jättedrev mot en påstått misshandlad kvinna för att hon anmäler -- sen kovänder han.
Hur tusan skall någon veta när han kovänder igen?

Den som aktivt skyddat en påstådd kvinnomisshandlare är Jocke och hans små nissar.

Det väsentliga för diskussionen är ju dessutom att Jocke direkt vid häktningen startade ett drev för att försvara en påstådd kvinnomisshandlare - Jocke, inte Cluee.
Cluee har inte aktivt försvarat någon eller någonting - men Jocke och hans nissar har förtalat ett påstått brottsoffer å det grövsta för att aktivt försvara en påstådd kvinnomisshandlare.
Håller helt med dig. Cluee är en rakryggad man och det stör nog Anjo, Rask och Jocke att han har bättre anseende.

Dessa personer är sektmedlemmar, dom tycker vad Jocke tycker. Dom har aldrig uttryckt en avvikande åsikt, trots alla vändningar.

Man ska inte diskutera med hjärntvättade sektmedlemmar, dom ser inte verkligheten, dom ser det sektledaren målar upp för dom.
Senast redigerad av Pallal 2024-07-23 kl. 02:54.
Citera
2024-07-23, 03:19
Medlem
Citat:
Det gör man genom att både mottagaren Anjo och avsändaren Joakim i uttryckligen i tal intygar att Joakim skickade konversationerna.

Dom finns i Anjos video. Men hela Chrippas konversation med Jocke liggef ute på internet.

Konversationen är inte ändrad eftersom den ligger på en osynkad enhet.

Tack för att du belyser det uppenbara.

En kort sms konversation som Jocke hävdar består av sms där chrippa skriver att
att L anklagar honom för att misshandlat henne och om våldtäkt.

Och understryker att det var det som drog igång allt.

Fejksmset. Joakim kommer få jobbigt att förklara varför han drog igång allt när smset inte finns.

Utom rimligt tvivel att Jocke drog igång allt.

Du hävdar att det var fejk. Hur kan du bevisa det?
Smset som skickades 12.34 som Kräftan såg direkt att det var L som hade skickat. Var det så?
Meddelandet till pappan visades aldrig upp, det påstod Kräftan att L hade raderat, och att han hade det i sin Apple Watch, men inget som visades upp, utan det var till större delen sms från L hur hemskt hon var.

Nu spånar jag bara, det kan inte ha varit så att Kräftan valde vad han ville visa upp och själv kan ha raderat sms som inte passar sig i efterhand?
Jag menar han hotar ju att hänga ut henne och ska ta till sin brorsa. Det är väldigt utstuderat och manipulativt.
Han har ju bevisat att han är duktig på framstå som en hyvens kille när han är medveten om det, men när han spelas in i smyg då är det en ren förjävlig, manipulativ och obehaglig sida som visas.
Den sidan ger en kalla kårar för att den är så vidrig.

Vart menar du att hela konversationen finns i Anjos video? Min sanning eller vad den heter.
Citera
2024-07-23, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
https://www.youtube.com/watch?v=pkOZTTxWOZU

Vem fasen är Lisen i allt detta? Varför ger de sig på henne eller är det en han, man vet ju ingenting här.
Lisen är Anjos fru. Anjos fru har trakasserat Linnea från första dagen.

Citat:
Just det, han jagar fruar nu för att försöka få ett drev på dem. Men är folk ens engagerade i fruarna?
Rasks fru är helt utanför detta drama, men Anjos fru har varit delaktig hela tiden. Sagt ohyggligt hemska saker om främst Linnea, men också väldigt mycket om Chrippa och Julia.

Den damen har ingen skam i kroppen.
Senast redigerad av Pallal 2024-07-23 kl. 07:23.
Citera
2024-07-23, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111

Läser vi samma fup undrar jag
jag undrar också det. Du hade inte läst den förrän för några veckor sedan när du kovände gällande Linnea? tog det verkligen flera månader för dig att plöja igenom den eller gör du val om vad du ska skriva att du tycker, oavsett vad du faktiskt tycker eller tror ? Det verkar så.

Jag läste den när den gavs ut och jag tolkar den likadant nu som då
Citera
2024-07-23, 07:27
Medlem
Citat:
Var har han bevittnat själva misshandeln?
På en semesterresa säger han.

Citat:
Och sen när Chrippa åkte i häkte så pratade Julia med Jocke och det spred sig att Chrippa var illa ute för Linnea var så hemsk.
Jocke var den som drog igång ”utredningen” och säger att han vetat om att Linnea är hemsk och gick ut med fejksms redan i Anjos första video.

Det är inte Julia som lurat Jocke något, det är Jockes ord om vad Jocke har bevittnat och vad Chrippa sagt och vad Chrippa sägs ha skrivit som har motbevisats.
Citera
2024-07-23, 07:30
Medlem
Citat:
Är du riktigt säker på att det var så han sa? Att han BEVITTNADE själva misshandeln? Han SÅG alltså detta?
Ja. Det är jag. Jag är också säker på att han ljög om det. För det hur han gestaltade händelsen skiftade lite i karaktär för varje gång han pratade beskrev händelsen.
Citera
2024-07-23, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Jasså ett jobb? Vad för sorts jobb då? Tik tok? Haft bostad javisst men aldrig bott i dem? Bor hon med sin mamma nu då? Innan har hon Kuskat omkring som en parasit och låtit folk och fä ta hand om henne.
Jag tror inte på henne ett dugg. Hon är lömskare än en orm. Det enda hon har rest är ragg och tillsammans med det mest korkade paret, Panjo och Glisen, i världshistorien har hon ljugit ihop sinnessjuka anklagelser.
På tal om lisen så verkar hon ju förakta både Juppe och Nea. Varför är det så?
Jocke höll i taktpinnen för att vinna, vad? Flykten till Dubai? Jonnas förtroende? Sanningen som är illa hörd?
Jocke pressar bara åt det håll han har mest att vinna. Frågan är vad.
Jag är dunderoinsatt i hennes dagliga liv. Men hon har gjort någonting för att förbättras iaf och samarbetar med den andra föräldern och sånt som är basalt men som inte funnits där förut.

Linnea har nog för mycket på Jocke, Danjal och Chrippa. Chrippa vet också för mycket. Först behövde Linnea tystas men nu följer ingen av dom kommandon så därför behöver båda tystas.
Citera
2024-07-23, 08:16
Medlem
Citat:
Lisen är Anjos fru. Anjos fru har trakasserat Linnea från första dagen.

Rasks fru är helt utanför detta drama, men Anjos fru har varit delaktig hela tiden. Sagt ohyggligt hemska saker om främst Linnea, men också väldigt mycket om Chrippa och Julia.

Den damen har ingen skam i kroppen.

Citat:
På en semesterresa säger han.

Jocke var den som drog igång ”utredningen” och säger att han vetat om att Linnea är hemsk och gick ut med fejksms redan i Anjos första video.

Det är inte Julia som lurat Jocke något, det är Jockes ord om vad Jocke har bevittnat och vad Chrippa sagt och vad Chrippa sägs ha skrivit som har motbevisats.

Okej, få se om jag hittar mer om Lisen. Håller på att läser tråden från början men den är långa men jag tar till mig att Lisen är en av fruarna. Men Lisen har ingen egen kanal eller sida? Eller pratar hon på Anjos kanal eller var hittar man henne?

Jocka kan ju ha varit den som drog igång det hela utan Julias hjälp. Jag har ingen aning men jag känner att Chrippa absolut har pratat illa om den ena kvinnan inför den andra.

Och Jocka kan fått höra samma saker om Linnea av både Chrippa och Julia, dvs att Linnea är hemsk mot Chrippa och dessutom misshandlar honom. Det är ju vad Chrippa säger i brevet från häktet. Och Julia har väl knappast någon annan kännedom om Linnea utom den som Chrippa gett henne.

Linnea är antagligen minst skitjobbig, kanske mer än så. De kan ju vara så också att de båda slår varandra. Det är ju knappast så att en är vit och den andra är svart. Ibland är det ett samarbete.

Eller var skulle Julia ha fått veta något om Linnea om inte genom Chrippa? Vad tror du om det, att Jocke matats av Linnea när Chrippa satt i häkte? Hennes älskade har blivit anklagad om misshandel av någon som hon fått höra är ond mot hennes älskade Chrippa?

För varför skulle inte Julia i det läget prata med Jocke? Hon vill ju veta mer om situationen. Och varför skulle hon inte tala om det som Chrippa sagt till henne om Linnea när hon pratar med Jocke? Vad tror du i det här?
Citera
2024-07-23, 08:18
Medlem
Citat:
Jag är dunderoinsatt i hennes dagliga liv. Men hon har gjort någonting för att förbättras iaf och samarbetar med den andra föräldern och sånt som är basalt men som inte funnits där förut.

Linnea har nog för mycket på Jocke, Danjal och Chrippa. Chrippa vet också för mycket. Först behövde Linnea tystas men nu följer ingen av dom kommandon så därför behöver båda tystas.

Ursäkt att jag frågar så mycket, men vem är Danjal egentligen? Vad har han gjort i allt det här?
Citera
2024-07-23, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Lägg bara upp bevis på allt du listar. Annars är det svårt att tro dig.
Det du säger är vad jag kan tyda att allt Jocke säger är lögner.
Att hans skärmdumpar på det han har berättat om och skickat till Anjo och Cluee är fejk förklarar du hur?

Bevis är polisens anteckningar, Cluees videos, Anjos videos, Chrippas videos, Chrippas konversationer i helhet på hans enheter, Jockes uttalanden och rants på insta.

Smsen som Jocke berättar om och händelseförloppet passar inte med det riktiga händelseförloppet. Eller den riktiga smskonversationen.

Fejksmsen med Jocke är ”lägligt nog” skrivna under samma tidpunkt som häktningsprotokollet har angivit som tiden för misshandeln. 13:30-13:45

Dom finns inte kvar i riktiga konversationerna på någon enhet.

Det enda bevis vi samlat in är att Jockes bevis var falska.

Det sista Jocke skrev innan häktningen var att han erkände att själv var anledningen till bråken, att han varit elak mot Linnea, sagt halvsanningar till Jonna om Linnea och att Lillen tyr sig mer åt Linnea än Julia.
Citera
2024-07-23, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Smset som skickades 12.34 som Kräftan såg direkt att det var L som hade skickat. Var det så?
du skrev också att du tror att Chrippa raderat sms. Dom smsen hade gett honom alibi om dom existerat.

Smset som skickades 12:32 skrev Joakim i egen hög person.

Joakim fick förmodligen läskvittensen kl 12:34

Att dom säger att det skickats från Linneas telefon är ännu ett bevis för ytterst medvetna lögner.

Jocke påstår att Chrippa säger att Linnea ska anklaga honom för misshandel, våldtäkt och att ha låst in henne, i det sista smset.

Det smset, som sägs vara anledningen till att dom drog igång allt, har aldrig funnits till.

Det är en skenmanöver.
Senast redigerad av Pallal 2024-07-23 kl. 09:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in