Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Det sjuka är att när en tjej pratar med polisen om att hon blir misshandlad så får hon utsått ett sinnessjukt drev med hot och extremt grova förtal både emot henne och hennes familj. (det var ju inte ens Linnea som ringde dit polisen, och först ville hon inte berätta något, men polisen tog Chrippa baserat på det dem såg, först på stationen berättade Linnea tillslut allt)
Men du kanske tycker det är helt okej att bli utsatt för hot/trakasserar/drev ifall man kontaktar polisen när man blir utsatt för något?
JAG var en av dem som sedan start varit emot dreven, hoten, hatet, trakasserierna som Linnea och hennes familj tvingats utstå pga drevet.
JAG är en av dem som alltid tyckt att detta skulle skötas i rättssalen och inte via nätet. Oavsett om Chrippa var skyldig eller oskyldig (oskyldig=Linnea ljög som förtalsgänget påstod)
Min poäng är att jag kan förstå hennes rädsla att bli utsatt av förtalsgänget igen ifall man blandar in polisen.
Och att du ens antyder att jag skulle tycka kvinnomisshandel är okej är riktigt lågt och vidrigt av dig.
När hen har svårt att bemöta bra argument drar hen till med ”du skyddar en kvinnomisshandlare”.
Du, Goldentie och Mumsbulle var hjältar i tråden i början av året. Stod på er mot troll som tyckte att Linnea förtjänade drevet.
Trots Joakims hot om uthängnig.
Huvudfokus har hela tiden varit att uppmärksamma att drevet inte är humant och peka ut dom som står bakom det och det dom ljög och fortsätter att ljuga om inom ramarna för drevet.
Flera personer har blivit utsatt för grovt förtal av en grupp väldigt obehagliga medelålders män. Män som borde vara förebilder för sina och andras barn, men som förpestar klimatet på sociala medier och normaliserar mobbing, kvinnohat, brott mot yttrandefrihet och att ta till allvarliga brottsliga handlingar för att tysta motståndare. Motståndaren var en ung 23-åring tjej.
Fortsätt i samma anda, låt ingen tysta dig
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Med Jocke är de ju dessutom svårt att veta vad han vill. Först försvarar han den påstådda kvinnomisshandlaren in absurdum och kör ett jättedrev mot en påstått misshandlad kvinna för att hon anmäler -- sen kovänder han.
Hur tusan skall någon veta när han kovänder igen?
Den som aktivt skyddat en påstådd kvinnomisshandlare är Jocke och hans små nissar.
Det väsentliga för diskussionen är ju dessutom att Jocke direkt vid häktningen startade ett drev för att försvara en påstådd kvinnomisshandlare - Jocke, inte Cluee.
Cluee har inte aktivt försvarat någon eller någonting - men Jocke och hans nissar har förtalat ett påstått brottsoffer å det grövsta för att aktivt försvara en påstådd kvinnomisshandlare.
Håller helt med dig. Cluee är en rakryggad man och det stör nog Anjo, Rask och Jocke att han har bättre anseende.
Dessa personer är sektmedlemmar, dom tycker vad Jocke tycker. Dom har
aldrig uttryckt en avvikande åsikt, trots alla vändningar.
Man ska inte diskutera med hjärntvättade sektmedlemmar, dom ser inte verkligheten, dom ser det sektledaren målar upp för dom.