2024-07-22, 15:51
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiarresusKristus
I tråden på facebook där de klargör för vissa spekulationer så skriver dom att timestamps finns på filmerna men dessa är endast lämnade till polisen. Konstigt att klippa bort en sådan sak? Det torde väl vara inbränt i filmen vilket tyder på att han isåfall varit inne och pillat i dem. Iaf de som visas på nätet.

Kanske det går att extrahera dem utan stamps också. Jag vet faktiskt inte riktigt hur ett sådant system fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det är ju det här som är så konstigt. Vi lever i internets tidålder och saker och ting ska ifrågasättas och ska kritiskt granskas. Eftersom allt går att manipulera.

Varför väljer man att publicera en film utan tidsangivelse på? Finns ju ingen anledning att dölja det för allmänheten. Är helt säker på att pappan hittat hit in och läser här. Så därför frågar jag:
Varför publicera en film utan tidsstämpel på?
Vill du bli av med alla spekulationer så kör med öppna kort, det skulle öka trovärdigheten enormt.

Det är väl också safe att regga ett anonymt konto här så kanske någon träder fram snart och ger oss hela bilden om hur hunden hade det i familjen.
Det här har jag helt missat! Tycker jag har bläddrat fram och tillbaka i de där kommentarerna. Är det någon som har en skärmdump av detta?

Fattar jag detta rätt: det har funnits en tidsangivelse på filmerna från övervakningskamerorna? Och det hävdar pappa att polisen har fått? Men av någon oförklarad anledning så har han valt att redigera de filmer han har delat till media?

Stämmer det här så är det riktigt, riktigt skumt. Det vill man sannerligen ha en väldigt bra förklaring till i så fall!
Citera
2024-07-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Nu är det fullt pådrag i FB-gruppen efter att någon postat ett video-klipp på en svart hund som springer på en åker eller äng i Blekinge.... Den som filmar finns 50-100 meter ifrån, så man ser inte ens vilken ras det är... Jösses!

Stackars alla människor som har en svart labrador av jakttyp (den smidigare smala varianten)… handhjärtanfolket lär väl slita upp käften på varje hund de ser nu och kolla om en tand saknas.
Citera
2024-07-22, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Det här har jag helt missat! Tycker jag har bläddrat fram och tillbaka i de där kommentarerna. Är det någon som har en skärmdump av detta?

Fattar jag detta rätt: det har funnits en tidsangivelse på filmerna från övervakningskamerorna? Och det hävdar pappa att polisen har fått? Men av någon oförklarad anledning så har han valt att redigera de filmer han har delat till media?

Stämmer det här så är det riktigt, riktigt skumt. Det vill man sannerligen ha en väldigt bra förklaring till i så fall!

Facebooklänk till filmen:

https://www.facebook.com/share/5RgVVGYLSoK2wLj8/?mibextid=WC7FNe
Citera
2024-07-22, 15:59
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Vem är Catr*ne B*rkenstedt?
Har hon till familjen eller är hon någon som bara lägger sig i och bryr sig om allt?

* = i

Maskar, hon kanske är nyttig idiot.

Driver en privat förskola med Reggio Emilia-pedagogik.
http://www.brunnaskogstroll.se/#team-1

Hur hon och de andra moderatorerna som inte har efternamnet Ö. är inblandade vet jag inte.
Citera
2024-07-22, 15:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Det jag menar det har köpt en färdigutbildad hund som sen fått samträna och då handlar det om ca 30 timmar inga 3 år. Min hund var klar med min egen grundlydnad vilket kostade mig ca 30 000kr. De har köpt en färdig för nästan 300 000kr enligt de själva så självklart går hunden dels att träna med en annan hundförare samt tar kortare tid att träna om med en ny inga 3 år.
Nej, det beror helt på vad det är frågan om för hund och för typ av assistans, vilka signaler den skall gå på osv.

Det är inga 30 timmar det är frågan när man pratar om en avancerad hund. Tvärtom så kan det vara svårt att träna om en hund som lärt sig att gå på en persons specifika signaler till en annan förare.
Det kan vara lättare att träna upp en helt ny hund - eftersom den färdig tränade med nya föraren skall ignorera tidigare inlärda signaler som inte hör hemma hos den nya föraren.
Citera
2024-07-22, 16:03
Medlem
Citat:
Vem är Catrine Birkenstedt?
Har hon till familjen eller är hon någon som bara lägger sig i och bryr sig om allt?

Det är Patriks (pappan) syster.
Citera
2024-07-22, 16:03
Medlem
TheStonedApeTheorys avatar
Citat:

Hur man valt att klippa detta är mycket underligt varför är det 35s i början helt utan att något händer, ett fåtal sekunder man ser hunden för att klippa när hunden försvinner mellan fönsterna?
Citera
2024-07-22, 16:05
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:

Den har jag sett. Men det står ingenstans där eller i artikeln i Enköpings-Posten att det skulle ha funnits tidsangivelser som blivit bortredigerade.

Däremot är jag väldigt förvånad över att tidningen väljer att skriva om hans detaljerade misstankar/anklagelser. Han menar att hunden lockas av någon som hon har tyckt mycket om och inte träffat på ett tag.

"Men det är det som ses sedan som verkligen gör filmen intressant för Patrik Ölmeborg.

Essie springer glatt med viftande svans bort mot just det hörnet där sökhundarna visade att hon försvann.

– Det syns att hon blir lycklig, som att någon hon tycker om är tillbaka.

Vad känner du när du ser filmen?

– Att mina misstankar bekräftas. Att någon hon känner sedan tidigare har lockat henne utanför tomten.

Tänker du på någon speciell?

– Det är för mycket tillfälligheter för att det skulle vara någon helt extern som lockat till sig Essie, men vilka eventuella misstänkta som finns får polisen utreda."

Flashback med sina spekulationer är en sak. Men att gå ut i media och så tydligt peka ut någon som misstänkt känns verkligen inte trevligt alls. Hur många av deras assistenter kan detta handla om? Knappast många? Vem tyckte extra mycket om Essie (och omvänt), kanske har haft synpunkter på hennes tillvaro och jobbar inte exakt just nu? Tror det kokar ner till ett fåtal personer. Tycker verkligen att han kunde ha nöjt sig med att framföra den här informationen till polisen! För som de själva skriver inne på Facebook; det här hjälper knappast den stora massan att hitta Essie.
Citera
2024-07-22, 16:07
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inga 30 timmar det är frågan när man pratar om en avancerad hund. Tvärtom så kan det vara svårt att träna om en hund som lärt sig att gå på en persons specifika signaler till en annan förare.
Det kan vara lättare att träna upp en helt ny hund - eftersom den färdig tränade med nya föraren skall ignorera tidigare inlärda signaler som inte hör hemma hos den nya föraren.

Du är så jla dum att klockorna stannar och blommorna vissnar!
Det är givetvis INTE lättare att träna upp en ny hund, herregud så korkad du är! Sluta nu att sprida lögner i tråden om detta!

En utbildad hund kan man med bara lite träning byta brukare på. Däremot att utbilda en helt ny hund tar enormt lång tid.
Citera
2024-07-22, 16:13
Medlem
Citat:
Detta är som sagt ett rykte som ursprungligen kommer från en av grannarna på gatan

Citat:
Går just nu ett rykte i Enköping

Dottern är just nu på ett sommarläger
Mamman och pappan var hemma med hunden och Är båda inblandade i försvinnandet

Wi-Fi stängdes av Inifrån huset

Mamma gick ut efter att Wi-Fi sågs på igen för att se att hunden verkligen var borta

Hunden kommer att omplaceras och finns just nu hos en annan släkting till en av föräldrarna

Dottern är våldsam och föräldrarna tror att detta är bästa sättet för att rädda hunden. Att man inte har berättat för dottern att hunden är borta beror på att hon inte ska få utfall på lägret

Troligen skaffar man ingen ny hund utan dottern kommer att placeras på ett hem istället

Om ryktet stämmer så finns hunden någonstans i närheten eller släkt längre bort och rastas utan att någon har sett den eller får se den. Någon mer måste veta något om detta och borde berätta snart. Även någon assistent borde avslöja hur Essie har haft det.
Citera
2024-07-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men ponera att det stämmer det som pappan säger, att kamerorna lagt av vid exakt rätt tillfälle. Eftersom de inte går via wifi måste det varit någon i huset som dragit ur och satt tillbaka sladden. Och denna någon måste varit assistenten.

Då är ju fallet löst. Assistenten kan ju blåneka i polisförhör, men det går väl att bevisa med fingeravtryck.

Om en tjuv dragit ur sladden så varför i hela friden sätter hen då tillbaka den igen? Det finns väl ingen som helst anledning. Dessutom var väl pappan hemma?
Citera
2024-07-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasigabananer73
Pappan ser själv ut att ha någon släng av Down syndrom eller något med tanke på hans utstående cpögon

Tänk på vad du säger! 😡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in