2024-07-19, 21:11
Medlem
xavi8222s avatar
Om det nu vore någon assistent som arbetat med dottern som har en IQ på högst 50, som pappan säger, så är det väl tämligen enkelt att ringa in assistenterna. Där har man ett antal personer som är misstänkta, om det pappan säger är sant (vilket det inte är).

Polisen skulle lösa det på några timmar, om det nu vore sanningen.

Nä, pappan och personen som har lägre IQ än en myra har avrättat hunden och försöker få det bortsopat.

Inga poäng till journalisterna som rapporterat om detta. De kanske är i samma klass som dottern?

Polisen har inte kommenterat, vilket säger en hel del. Ganska mycket faktiskt.

Pappan borde kanske anmälas för djurplågeri och falsk anmälan?

Edit: Anledningen till att dottern har så pass låg IQ är nog beroende av att pappan också har en extremt låg IQ. Allting faller på plats.
Senast redigerad av xavi8222 2024-07-19 kl. 21:14.
Citera
2024-07-19, 21:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Dottern ser ju ut som hon har något syndrom (baserat på utseendet).

Det torde i så fall handla om en så kallad NPF-hund.

Humbug och slå mynt av sitt intresse för hundar, familjen är blåst på 300.000 spänn för en helt vanlig byracka som inte gör annat än låter sig klappas av en person med npf-diagnos.
Citera
2024-07-19, 21:41
Medlem
Flax75s avatar
Önskade jag vågade skriva på deras sida om försvunna Essie, att folk ska gå in här och läsa och börja tänka.
Men då blir man nog blockad.
Citera
2024-07-19, 21:56
Medlem
Varför delar inte uppfödaren kenneln något om Essie? Det brukar väl kennlar, seriösa uppfödare engagera sig i varken som privatpersoner eller på kennelns sida har de delats om försvunna Essie. Kennel heter Ledsagarens och hur kommer det sig att en certifierad assistanshund för psykisk ohälsa inte är med sin brukare? Det är meningen att de ska vara tillsammans nästan alltid just pga funktionsnedsättning/sjukdom som kräver hjälpmedlet assistanshund. Något stämmer verkligen inte alls här
Citera
2024-07-19, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Om det nu vore någon assistent som arbetat med dottern som har en IQ på högst 50, som pappan säger, så är det väl tämligen enkelt att ringa in assistenterna. Där har man ett antal personer som är misstänkta, om det pappan säger är sant (vilket det inte är).

Polisen skulle lösa det på några timmar, om det nu vore sanningen.

Nä, pappan och personen som har lägre IQ än en myra har avrättat hunden och försöker få det bortsopat.

Inga poäng till journalisterna som rapporterat om detta. De kanske är i samma klass som dottern?

Polisen har inte kommenterat, vilket säger en hel del. Ganska mycket faktiskt.

Pappan borde kanske anmälas för djurplågeri och falsk anmälan?

Edit: Anledningen till att dottern har så pass låg IQ är nog beroende av att pappan också har en extremt låg IQ. Allting faller på plats.

Pappan ser själv ut att ha någon släng av Down syndrom eller något med tanke på hans utstående cpögon
Citera
2024-07-19, 22:03
Medlem
terreces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja, fler bilder finns på pappans Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det torde i så fall handla om en så kallad NPF-hund.

Humbug och slå mynt av sitt intresse för hundar, familjen är blåst på 300.000 spänn för en helt vanlig byracka som inte gör annat än låter sig klappas av en person med npf-diagnos.
Nu har inte jag FB men kan jag be någon av er mina herrar att agera som min förlängda arm när jag nu vill erbjuda den i nuläget förtvivlade familjen och flickstackarn en NPF katt. Jag tar 150.000, halva priset mot NPF hund, för besväret (katten). Flickan kan med lite vind i seglen sitta och klappa NPF katten i 18 år om hen håller dieten.
Senast redigerad av terrece 2024-07-19 kl. 22:09.
Citera
2024-07-19, 22:15
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasigabananer73
Pappan ser själv ut att ha någon släng av Down syndrom eller något med tanke på hans utstående cpögon

Spärra in dessa personer. Det finns så extremt mycket att gå på.

Jag blir bara så jävla förbannad.

Pappa och barn borde spärras in på ett boende. Mamman lär väl vara av samma sort. Usch. Det är hemskt.

Jag förstår givetvis att det finns människor med så här pass låg IQ, men det är faktiskt hemskt. Usch.
Citera
2024-07-19, 22:38
Medlem
Brydiginteellers avatar
Något jag regerar på i Enköpings gruppen på Facebook är att pappan inte svara på några kommentarer. Folk ställer frågor för att få reda på saker som kan hjälpa till att hitta Essie men han svarar aldrig på kommentarer och gör han det så är det oftast väldigt kort ungefär.
"Ja"
"Vet ej"
"Nej"
"Typ"
"Tyvärr"
Jag känner om Essie verkligen är stulen då vill man väl att omgivningen verkligen ska hjälpa till, då svarar man väl förfan på frågor som kan hjälpa vid letandet. Kanske bara jag som regerat men känns som han är rädd att avslöja sig. Men han säger att han vill att folk ska hjälpa men bryr sig inte ett skit när folk ställer frågor.
Citera
2024-07-19, 22:40
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
Något jag regerar på i Enköpings gruppen på Facebook är att pappan inte svara på några kommentarer. Folk ställer frågor för att få reda på saker som kan hjälpa till att hitta Essie men han svarar aldrig på kommentarer och gör han det så är det oftast väldigt kort ungefär.
"Ja"
"Vet ej"
"Nej"
"Typ"
"Tyvärr"
Jag känner om hon verkligen är stulen då vill man väl att omgivningen verkligen ska hjälpa till, då svarar man väl förfan på frågor som kan hjälpa till vid letandet. Kanske bara jag som regerat men känns som han är rädd att avslöja sig.
Håller med dig här är en hund begraven (nej inte ironi) men något stämmer inte i historien.
Citera
2024-07-19, 22:41
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Håller med dig här är en hund begraven (nej inte ironi) men något stämmer inte i historien.

Nej, får verkligen inte ihop de. Allt är väldigt skumt.
Senast redigerad av Brydiginteeller 2024-07-19 kl. 22:44.
Citera
2024-07-19, 22:45
Medlem
rovmuns avatar
Helikopterrånet ni kan slänga er i väggen!

Hundtjuvarna har alltså:

1. Rekognoserat utan att någon i området märkt något eller sett någonting.
2. Hittat exakt när hunden går ut och hur länge, utan att grannar eller andra sett något.
3. Tagit hunden genom häcken, som ser ut att vara närmare två meter hög runt om, utan att lämna några spår. Även kunnat rekognosera genom den.
4. Stört ut kameror via wifi samt haft tillgång till nätverket och en 0-day sårbarhet för att kunna radera minneskort.
5. Varit på plats i fem minuter.

Dessa hundtjuvar verkar vara riktigt avancerade och ha en ganska stor budget.
Citera
2024-07-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Precis, och det är därför jag tror att det är ett beställningsjobb. Det hela var ju uppenbarligen mycket välplanerat. En sådan planering som föregår en stöt där man vet precis vad man vill stjäla och stjäl något som är värt flera hundra tusen kronor, typ

Håller med.
Det finns inte en chans att kameran ”råkar” gå sönder samtidigt som någon på impuls bestämmer sig för att stjäla hunden. Om det inte är pappan själv som kör ett försäkringsbedrägeri så är gärningsmannen till 100% någon som känner familjen, kan deras rutiner och varit inne i huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in