2024-08-03, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
DV verkar väl inte vara aktuellt. Boeendet byggs bara för henne...vet inte hur sånt funkar. Förmodar att det privata bolaget förtsätter med bemanningen?

Det jag menar är att med rätt medicin och när hon lärt sig gränserna så tror jag hon skulle må bättre med att träffa andra än bara assisterna.
Jag vet inte hur det fungerade i början med DV och hur hon trivdes.
Måste vara jobbigt för henne att bli utkastad från boende och DV.
Hon rår inte för sina diagnoser eller vad jag uppfattar pappans något udda tankesätt när det gäller både henne och husdjur. Han behöver backa och låta läkarkåren fatta besluten när det gäller hennes vård.

Jag vet inte vilka som kommer sköta bemanningen när hennes hus är klart.
Men ännu en flytt, ny miljö och antagligen ny personal lär inte få henne att må bättre.
Citera
2024-08-03, 16:33
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colomar
Jag förstår inte detta med att Essie inte ska ha varit registrerad på Jordbruksverket förrän nyligen. Borde hon inte blivit registrerad av den tidigare ägaren? Men hon fanns inte alls i registret?
Hon var säkert registrerad på tidigare ägare. Ny ägare ska regga ägarbyte.P hade skyldighet att registrera henne senast 4 veckor Efter köp om jag minns rätt. Hade hon kommit från uppfödare skulle hon registrerats direkt.
Senast redigerad av vemedinma 2024-08-03 kl. 16:38.
Citera
2024-08-03, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Jag önskar bara att Patrik kan bryta ihop och erkänna att han dödat och begravt Essie så kan denna historien ta slut. Annars kommer han nog få fly landet snart. Han kanske tycker det är värt att ha förstört hela familjens liv för futtiga 300.000 eller vad nu livförsäkringen är. Den betalas väl snart ut om dom inte tänker utreda vidare.

Om han inte har det utan att en f.d. assistent har tagit omhand om den, hur blir det då?
Då har det här drevet förstört framtiden för en familj.
Det är oåterkalleligt.
Citera
2024-08-03, 16:39
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tette
Om han inte har det utan att en f.d. assistent har tagit omhand om den, hur blir det då?
Det är oåterkalleligt.
Det har P lyckats med själv i sin härva av lögner
Citera
2024-08-03, 16:41
Medlem
Citat:
Det är oåterkalleligt.

Snarare så att fler hundar, katter och andra djur räddats från att misshandlas av den här familjen i framtiden
Citera
2024-08-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det står klart och tydligt, anmälningarna har kommit in vid olika tillfällen. De skulle i så fall stå att samma uppgiftslämnare har kompletterat

Bara kolla registerutdraget som finns här några sidor bak
Citera
2024-08-03, 17:17
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Bara kolla registerutdraget som finns här några sidor bak
Hade jag missuppfattat?
Citera
2024-08-03, 17:27
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Var rädd eller blev rädd?
Ingen aning. Blev säkert rädd. Jag hatar oxå att klippa klorna så jag gör inte heller det själv. Min valp jag har nu var tveksam till kloklippning redan hos uppfödaren. Jag försökte en gång men skrämde väl livet ur stackaren så det är bättre att dom som är vana gör det. Han har inga problem alls när hundproffsen i hundaffären gör det.
Citera
2024-08-03, 17:33
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Det är oåterkalleligt.

Det har han lyckats med själv. Det är försäkringspengarna som hägrar för han har sagt att dom ska ha en ny hund.
Citera
2024-08-03, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Hade jag missuppfattat?

Nej taggade fel sorry
Citera
2024-08-03, 17:39
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Ingen av de lokala sökgrupperna gällde Enköping. De var 30 stycken eller mer spridda över hela landet men ingen lokal. Eller hur?

Mycket märkligt alltihop.
Citera
2024-08-03, 17:47
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Okej, har haft skyggisar tidigare och när en var tvungen att akut tas till veterinären var det bara att acceptera blodvite (på mig, inte katten). Men mer tama kissar är nog mindre rädda. Och jag är inte oinsatt.

Jag var väl brysk mot dig. Uppfattade det som att det skulle funka med en katt hos A, att den skulle försvara sig och på så sätt slippa bli misshandlad.

Vi har läst i tråden om katten på lss-boendet som blivit kastad i väggen, fått färg och fjärrkontroller kastade på sig. En katt som blir behandlad så gömmer sig, den flyr, blir skygg, går inte till anfall. Det är vad jag menade med flyktdjur.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-08-03 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in