2024-07-22, 00:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det verkar så, här berättar Kevins mormor efter ca 5 min ".... och så kom dôttra"
https://sverigesradio.se/avsnitt/kevinfallet-och-de-utpekade-broderna.
Eller för att vara mer exakt, Kevins mamma fortsatte sedan att knacka på hos Kevins kompisar och återvände därefter till området där Kevins morfar och mormor under tiden hittat Kevin på en lastpall i vattnet.

Här kommer Monica med ytterligare en version?! Nu var det plötsligt Teres som ringde till henne och hon cyklade själv till badplatsen "varför vet jag inte (...) men liksom... det bara blev".

Vilka kompisar knackade hon på hos? Dahléns? Familjen Abdali? Antar att det finns vittnen?

Citat:
Ursprungligen postat av Dacia123
Familjen Dahlen kom hem strax efter kl 21. Enligt polisen som finns inga vittnen till händelsen.

Det konstiga är att Kevin var fortfarande varm när morfar påträffades Kevin livlös, (kl 21,15) Enligt morfar själv berättat.
Senast redigerad av Lilithseyes 2024-07-22 kl. 00:53.
Citera
2024-07-22, 08:10
Medlem
MrBarnabys avatar
Nu vet vi vems "fel" det var att Kevin dog, det var dels Weines familj som nekade Kevin att leka med Robin den där olycksaliga eftermiddagen och kvällen eftersom man skulle ut och fiska med med de gästande vännerna, Eva berättar om det här:
https://sverigesradio.se/avsnitt/kevinfallet-och-de-utpekade-broderna

Men det var också Kevins egen familj som inte höll ett vakande på K vareviga sekund vilket gjorde att
han gavs möjlighet att hamna i dåligt sällskap, det vill säga 13-åringen som var den som sist sågs tillsammans med K.

En ny "spännande" teori har också lanserats på sistone, mamma T har lanserats som misstänkt.
Spänningen är oliiidlig eller snarare the bottom is nådd.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-07-22 kl. 08:13.
Citera
2024-07-22, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Inga vittnen till vad? Att Teres, Monica och Inge var ute och letade? De ringde alltså inte på hos andra familjer och bad om hjälp? Det finns inget som styrker att det dessa tre säger är sant?

Det låter märkligt att en femåring (och en fyraåring hade väl faniljen Grahn?) är ute och fiskar till efter 21 när det är vardag nästa dag och de ska till dagmamma. Stämmer det att Eva, Weine och Robin åkte till Annika för att hämta ett fiskespö (trots att Annika kom och lämnade Christian bara nån timme tidigiare.. ?) strax innan fisketuren? Och att Christian följde med familjen Grahn i deras bil för att åka och tanka?

Menar du att han borde blivit kall om han varit död i tre timmar? Vad tror du kan vara orsaken?

Inga vittnen till kevins död.
De var och fiskade och kom hem efter 21. De var hos Annika och hämtade fiskespö. Christian åkte med den andra familjen. JA jag menar att konstigt att ligga på pall i vattnet i över 3 timmar och är fortfarande varm. Vet inte orsken till det.
Citera
2024-07-22, 09:16
Medlem
Citat:
Men hur vet du var Kenny befann sig? Han kan väl ha sökt upp Annika för att "prata ut" eller kommit till Dottevik för att besöka nåt ragg eller nån som han hade en hemlig relation med eller vadsomhelst? Eller menar du att han har alibi?

Nej, han har alibi
Citera
2024-07-22, 09:17
Medlem
Citat:
Var befann sig Teres dotter? Var hon kvar hemma själv eller var hon med ute och letade?

Vet ej.
Citera
2024-07-22, 09:27
Avslutad
Citat:
Nu vet vi vems "fel" det var att Kevin dog, det var dels Weines familj som nekade Kevin att leka med Robin den där olycksaliga eftermiddagen och kvällen eftersom man skulle ut och fiska med med de gästande vännerna, Eva berättar om det här:
https://sverigesradio.se/avsnitt/kevinfallet-och-de-utpekade-broderna

Men det var också Kevins egen familj som inte höll ett vakande på K vareviga sekund vilket gjorde att
han gavs möjlighet att hamna i dåligt sällskap, det vill säga 13-åringen som var den som sist sågs tillsammans med K.

En ny "spännande" teori har också lanserats på sistone, mamma T har lanserats som misstänkt.
Spänningen är oliiidlig eller snarare the bottom is nådd.

Nähä du, det var faktiskt Kling och Klang som misskötte sitt jobb å det grövsta. Allt är deras fel! Klimatkrisen, bensinskatten och statsministerns genitala krämpor. Roffe och Svenne hade nämligen varit ute och svirat på lokalpuben under lördagskvällen och var därför redigt bakfulla just den här söndagen. För som vi alla vet är det helt normalt att låta en fyraåring leka själv ute mellan 16 och 20.30. Man ska inte behöva titta till sina småbarn flera gånger om dagen! Om bara snuten skötte sitt jobb...

Tilläggskommentar:

1.Ja, jag tycker att Eva och Weine borde ha ringt Kevins mamma och kollat att Kevin kom hem ordentligt. Så hade jag gjort om en fyraåring ringde på dörren.

2. 13-åringens föräldrar borde haft koll på honom med tanke på att han har en utvecklingsstörning och var på ett litet barns nivå. 13-åringen är inte "dåligt sällskap" utan ett barm som borde ha fått hjälp socialt samspel och fritidsaktiviteter istället för att lämnas vind för våg.

3. Att polisen skötte utredningen skitdåligt råder det inga tvivel om. Men det var inte polisens fel att Kevin dog. Samtliga föräldrar hade ansvar för sina egna barn enligt svensk lagstiftning. Klaga hos politikerna om du har problem med det.
Senast redigerad av Lilithseyes 2024-07-22 kl. 09:41.
Citera
2024-07-22, 09:29
Avslutad
Citat:
Vet ej.

Vet du ungefär hur gammal hon var? Ca 8 år?
Citera
2024-07-22, 09:34
Avslutad
Citat:
Nej, han har alibi

Typ vem då? Nya flickvännen? Får jag fråga om det var med Kenny som Annika var otrogen? Var Kenny också gift? Har han barn?

Citat:
Inga vittnen till kevins död.
De var och fiskade och kom hem efter 21. De var hos Annika och hämtade fiskespö. Christian åkte med den andra familjen. JA jag menar att konstigt att ligga på pall i vattnet i över 3 timmar och är fortfarande varm. Vet inte orsken till det.

Tänker du att han kanske inte låg på lastpallen från 18-tiden utan att han dog på land och sen flyttades?
Citera
2024-07-22, 09:35
Medlem
Citat:
Vet du ungefär hur gammal hon var? Ca 8 år?

Kan inte säga vad gammal hon var då. Vet ej
Citera
2024-07-22, 09:39
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Nähä du, det var faktiskt Kling och Klang som misskötte sitt jobb å det grövsta. Allt är deras fel! Klimatkrisen, bensinskatten och statsministerns genitala krämpor. Roffe och Svenne hade nämligen varit ute och svirat på lokalpuben under lördagskvällen och var därför redigt bakfulla just den här söndagen. För som vi alla vet är det helt normalt att låta en fyraåring leka själv ute mellan 16 och 20.30. Man ska inte behöva titta till sina småbarn flera gånger om dagen! Om bara snuten skötte sitt jobb...
Kling & Klang hade med största sannolikhet inget med Kevins död att göra. Däremot orsakade deras inkompetens (snällt uttryckt) indirekt att en treåring blev våldtagen i maj 1999.

Det K & K (läs SÅC och RS) lyckades med var att för evigt rista in sig in i den svenska rättsskandalshistorien, fallet från hyllade hjältar blev stort.

Din ingångsvinkel till fallet är intressant men mest märklig.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-07-22 kl. 09:41.
Citera
2024-07-22, 09:44
Avslutad
Citat:
Kling & Klang hade med största sannolikhet inget med Kevins död att göra. Däremot orsakade deras inkompetens (snällt uttryckt) indirekt att en treåring blev våldtagen i maj 1999.

Det K & K (läs SÅC och RS) lyckades med var att för evigt rista in sig in i den svenska rättsskandalshistorien, fallet från hyllade hjältar blev stort.

Din ingångsvinkel till fallet är intressant men mest märklig.

Uppdaterade mitt tidigare svar till dig. Klipper in uppdateringen nedan:

Citat:
Tilläggskommentar:

1.Ja, jag tycker att Eva och Weine borde ha ringt Kevins mamma och kollat att Kevin kom hem ordentligt. Så hade jag gjort om en fyraåring ringde på dörren.

2. 13-åringens föräldrar borde haft koll på honom med tanke på att han har en utvecklingsstörning och var på ett litet barns nivå. 13-åringen är inte "dåligt sällskap" utan ett barm som borde ha fått hjälp socialt samspel och fritidsaktiviteter istället för att lämnas vind för våg.

3. Att polisen skötte utredningen skitdåligt råder det inga tvivel om. Men det var inte polisens fel att Kevin dog. Samtliga föräldrar hade ansvar för sina egna barn enligt svensk lagstiftning. Klaga hos politikerna om du har problem med det.
Citera
2024-07-22, 09:44
Medlem
Citat:
Typ vem då? Nya flickvännen? Får jag fråga om det var med Kenny som Annika var otrogen? Var Kenny också gift? Har han barn?

Tänker du att han kanske inte låg på lastpallen från 18-tiden utan att han dog på land och sen flyttades?

Kenny hade ny flickvän, Kenny var inte gift då och inga barn.

Det går många olika teorier om kevin har braks om livet och sen flyttats. Vill inte uttala mig just där när jag känner det är oklart. Men Kevin låg på en lastpall i vattnet ca 20-30 meter från bryggan när han hittades. Där som lastpallar att låg i vattnet var det ca 30-50 cm djupt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in