Citat:
Ursprungligen postat av
NiccoJ
Intressant, hur går dessa inviter till, den kvinnliga lastbilschauffören som vill ha med dig in i hytten, kvinnliga chefen som klappar dig på kuken eller är du ute på krogen o får förslag?
Senaste gången var för ett halvår sedan i december på en julfest på ett av våra utlandskontor. Först var vi på julfesten, men sedan drog vi några stycken på efterfest på nattklubb på stan. Två olika lite yngre kollegor som flirtade stenhårt med mig och ville uttryckligen följa med mig hem till mitt hotell.
I andra sammanhang så har det hänt när jag varit på andra arbetsfester, eller när jag varit på andra tjänsteresor. Oftast är det flirter och erbjudanden via anställda på jobbet, eller i liknande sociala sammanhang (mer sällan okända tjejer, även om det också förekommer med jämna mellanrum). Har tex. fått meddelande på företagschat (Teams) från kollegor på kontor jag besökt och på kvällen frågat vad jag gör, och sedan kommentar att jag gärna får komma förbi hennes hotellrum (hände senast förra våren).
Men har även hänt att andra privata kvinnliga bekanta (även bekanta till min fru) stött på mig på någon fest när frugan gått hem, eller inte varit med. Speciellt om alkohol är inblandat så blir det lätt så att folk lägger in en stöt. Har dock, utan att skryta, alltid lyckats att tacka nej artigt och inte varit otrogen någon gång (tungkyssar och kramar är väl så långt det gått vid några tillfällen, men aldrig värre än så).