2024-07-19, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Intressant, hur går dessa inviter till, den kvinnliga lastbilschauffören som vill ha med dig in i hytten, kvinnliga chefen som klappar dig på kuken eller är du ute på krogen o får förslag?

Senaste gången var för ett halvår sedan i december på en julfest på ett av våra utlandskontor. Först var vi på julfesten, men sedan drog vi några stycken på efterfest på nattklubb på stan. Två olika lite yngre kollegor som flirtade stenhårt med mig och ville uttryckligen följa med mig hem till mitt hotell.

I andra sammanhang så har det hänt när jag varit på andra arbetsfester, eller när jag varit på andra tjänsteresor. Oftast är det flirter och erbjudanden via anställda på jobbet, eller i liknande sociala sammanhang (mer sällan okända tjejer, även om det också förekommer med jämna mellanrum). Har tex. fått meddelande på företagschat (Teams) från kollegor på kontor jag besökt och på kvällen frågat vad jag gör, och sedan kommentar att jag gärna får komma förbi hennes hotellrum (hände senast förra våren).

Men har även hänt att andra privata kvinnliga bekanta (även bekanta till min fru) stött på mig på någon fest när frugan gått hem, eller inte varit med. Speciellt om alkohol är inblandat så blir det lätt så att folk lägger in en stöt. Har dock, utan att skryta, alltid lyckats att tacka nej artigt och inte varit otrogen någon gång (tungkyssar och kramar är väl så långt det gått vid några tillfällen, men aldrig värre än så).
Senast redigerad av mtflash 2024-07-19 kl. 04:08.
Citera
2024-07-19, 07:11
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Hur många skulle lämna sin familj efter en otrohetsaffär om kvinnan var allt man önskade sig? Och riskera allt man har, även om man också älskar sin fru och familj?

Såg en reels häromdagen som handlar om 80/20 regeln. I korthet. Du träffar någon som uppfyller dina önskemål till 80%. När du är kär och allt är bra i relationen känns det som 100%. Men när det blir problem i relationen då struntar man i dessa 80% och börjar fokusera på de andra 20%.

Sedan kommer det förbi någon kille/tjej som inte har något av de 80% men de har dessa 20% eller delar av de och trots att de inte har de andra 80% är det många som väljer att vara otrogna eller lämna sin nuvarande relation för just dessa 20%. Sådana relationer håller aldrig i längden.

Med ovan sagt. Jag tror det är få som träffar en ny man/kvinna man är otrogen med som är 100%. Mycket oftare är det dessa 20% de har och därmed är det många som ångrar sig när det blir vardag med den nya och man börjar sakna de 80%.

Vet inte om det är rakt samma över könen men nätet är fullt av kvinnor som gråter ut över sina misstag. Ser sällan män göra det. Vi kanske också ångrar oss men vi gnäller inte lika ofta offentligt om det.

// CC
Citera
2024-07-19, 09:45
Medlem
Jag trivs väldigt bra när det finns män omkring mig som är snälla och trevliga mot mig - och är fina att titta på. Något mer behöver inte hända eller sägas faktiskt. Jag förstår också att det är helt harmlöst och ren vänskap för det mesta.

Att gå över gränsen och vara otrogen i praktiken skulle jag inte klara . Det finns en inre spärr. Skulle den inte fungera längre så skulle jag gå hem och göra slut direkt. Vore svårt att leva i en lögn. Men nu var kanske frågan riktad till män?

Jag blir förvånad faktiskt att "så många kvinnor" verkar vara så rakt på - som flera bevittnar här i tråden. Jag i min lilla bubbla.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-07-19 kl. 09:54.
Citera
2024-07-19, 09:50
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Vet inte om det är rakt samma över könen men nätet är fullt av kvinnor som gråter ut över sina misstag. Ser sällan män göra det. Vi kanske också ångrar oss men vi gnäller inte lika ofta offentligt om det.

// CC
Män har en otroligt mycket starkare kultur av trohet. Förutom bland gangsters och bad boys så ser vi ju ner på en kompis som är otrogen. En riktig karl förväntas vara trogen. Men kvinnor bejakar ofta istället varandras snedsteg. 'Klart att du ska våga pröva.' 'You go girl!' Och liknande. Det är klart att omgivningens råd och förväntade reaktioner gör stor skillnad.

Personligen är jag en extremt lojal person och skulle aldrig kunna vara otrogen. Också i andra sammanhang är jag noga med att officiellt avsluta ett engagemang innan jag påbörjar något som skulle kunna vara i konflikt med det. Jag förstår mig faktiskt inte på personer som slirar på sådan lojalitet oavsett om det gäller arbete eller romantik.
Citera
2024-07-19, 10:01
Medlem
DrWangs avatar
Nej, skulle inte kunna vara det och i en stabil relation med någon du älskar så måste man kunna prata om hur man känner inom det sexuella eller vad det nu är som spökar.
Citera
2024-07-19, 10:02
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Män har en otroligt mycket starkare kultur av trohet. Förutom bland gangsters och bad boys så ser vi ju ner på en kompis som är otrogen. En riktig karl förväntas vara trogen. Men kvinnor bejakar ofta istället varandras snedsteg. 'Klart att du ska våga pröva.' 'You go girl!' Och liknande. Det är klart att omgivningens råd och förväntade reaktioner gör stor skillnad.

Personligen är jag en extremt lojal person och skulle aldrig kunna vara otrogen. Också i andra sammanhang är jag noga med att officiellt avsluta ett engagemang innan jag påbörjar något som skulle kunna vara i konflikt med det. Jag förstår mig faktiskt inte på personer som slirar på sådan lojalitet oavsett om det gäller arbete eller romantik.

Jag delar uppfattningen att kvinnor i antal är mer otrogna än män och mer benägna att "pröva andra sidan av staketet" men av de män som är otrogna de är det oftare så i antal "otrohetsaffärer/tillfällen" är det kanske någorlunda samma. Och ja, du har rätt. Ingen man i min bekantskapskrets i alla fall skulle se positivt om någon av oss var otrogen. Tvärtom.

// CC
Citera
2024-07-19, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Beror helt på ens promille...

Får faktiskt hålla med här. Har gjort korkade saker full haha.. Helt sjukt vad man ångrat sig som nykter sedan, alla problem och negativa känslor försvinner och allt känns som bra idéer (även de helt sinnessjukt dåliga). Gränserna försvinner totalt.
Citera
2024-07-19, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Jag lutar åt att tro att såna faktorer inte spelar så stor roll, det avgörande är hur bra man mår. Mår man halvkasst och det kommer förbi en möjlighet att liva upp livet och ge glädje så hoppar nog många på även om de har fru, barn, hus.

Ja kan vara så, men det är de nog noga med att ljuga sedan
Citera
2024-07-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Får faktiskt hålla med här. Har gjort korkade saker full haha.. Helt sjukt vad man ångrat sig som nykter sedan, alla problem och negativa känslor försvinner och allt känns som bra idéer (även de helt sinnessjukt dåliga). Gränserna försvinner totalt.

Det är väl rätt vanligt att just alkohol ofta (men inte alltid) är inblandat på jobben och andra platser när olika affärer uppstår.
Citera
2024-07-20, 07:33
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Senaste gången var för ett halvår sedan i december på en julfest på ett av våra utlandskontor. Först var vi på julfesten, men sedan drog vi några stycken på efterfest på nattklubb på stan. Två olika lite yngre kollegor som flirtade stenhårt med mig och ville uttryckligen följa med mig hem till mitt hotell.

I andra sammanhang så har det hänt när jag varit på andra arbetsfester, eller när jag varit på andra tjänsteresor. Oftast är det flirter och erbjudanden via anställda på jobbet, eller i liknande sociala sammanhang (mer sällan okända tjejer, även om det också förekommer med jämna mellanrum). Har tex. fått meddelande på företagschat (Teams) från kollegor på kontor jag besökt och på kvällen frågat vad jag gör, och sedan kommentar att jag gärna får komma förbi hennes hotellrum (hände senast förra våren).

Men har även hänt att andra privata kvinnliga bekanta (även bekanta till min fru) stött på mig på någon fest när frugan gått hem, eller inte varit med. Speciellt om alkohol är inblandat så blir det lätt så att folk lägger in en stöt. Har dock, utan att skryta, alltid lyckats att tacka nej artigt och inte varit otrogen någon gång (tungkyssar och kramar är väl så långt det gått vid några tillfällen, men aldrig värre än så).

Ok, bra jobbat. Dock gör du nog rätt i att avstå, gissar att många av dessa kvinnor har i övrigt struliga personligheter o rätt var det är kommer någon o är gravid med ett kärleksbarn.
Citera
2024-07-20, 12:23
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash

Inte för att vara moraltant, men är det ändå nu, men räknar du inte kyssar som otrohet? Är väl lite förmätet att klappa sig på axeln att man avstått vilt sex och känna sig duktig för att man "bara" hånglat.
Citera
2024-07-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Inte för att vara moraltant, men är det ändå nu, men räknar du inte kyssar som otrohet? Är väl lite förmätet att klappa sig på axeln att man avstått vilt sex och känna sig duktig för att man "bara" hånglat.

Självklart är det inte rätt eller Ok. Du har absolut helt rätt där. Ville dock vara helt ärlig här och erkänna även mina brister. Vill inte framstå som mer perfekt eller god än vad jag är i verkligheten. Tyvärr så kan alkohol och passion göra att man råkar krama och kyssa någon man inte borde.

Men nu var det flera år sedan, och är ändå rätt stolt över mig att jag lyckats hålla tillbaka mig när många andra tillfällen getts. Har (som de flesta andra människor, och de flesta andra av er här i tråden) många gånger haft chansen att kyssa väldigt attraktiva, och där jag lyckats att låta bli fast jag varit attraherad, smickrad och berusad (både av alkohol och av känslor/attraktion).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in