2024-07-17, 20:11
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Så där ser många spanjorer och spanskättlingar ut. Jag tror inte att han har något arabiskt blod. I synnerhet om det stämmer att han är från Colombia.

Inte heller ser jag några spår av indian hos honom. Ganska typisk sydeuropé. Kanske rentav litet ljusare än genomsnittet.

Jag tror dock på motsatsen, att är han från Colombia eller Brasilien så är chansen stor att han är arab med tanke på sitt utseende. Det bor många araber där.
Citera
2024-07-17, 20:14
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spark040
Förmodligen internationell organiserad brottslighet. Varför i helvete befann man sig där? Det är bara arbetare som befinner sig i Fosie industriområde. Industriområdet är verkligen ingen plats för kriminella, även om det ligger nära Lindängen, Hermodsdal osv. På en söndag kl. 14 dessutom...
Vet inte om du skämtar?

Detta område och Jägersro kryllar av lösdrivande folk och diverse kriminella kvällstid och helg.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/se-nar-polisens-helikopter-fangar-knarksmugglingen-pa-film

Ganska känt område för att göra upp affärer i stora kvantiteter.

Har en bekant som jobbar som bärgare. Han påstår att när man lämnar bilar kvällstid på bilfirmorna där ute får man se en hel del.
Citera
2024-07-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tycker heller inte de verkar vara kriminella. Att ha massa bilder från flådiga platser är nog on brand när man driver en resebyrå.

Men med det sagt - antagligen är de det ändå. Eller åtminstone gjort affärer med kriminella. Att en Londonbaserad resebyrå ska göra ”affärer” i Malmö är långsökt.
Exakt. Men vem kan förvänta sig att majoriteten här inne ska förstå hur instagram (el ens marknadsföring för den delen) fungerar. Och ja! Såklart är det något skumt med i ekvationen, men jag får 0 vibbar av att dom är som ”våra” gängkriminella här hemma. Firman gått dåligt och nappat på något halvskumt kanske? Som gått fel
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Tänk så mycket utlänningar ska fortsätta kosta för Sverige. Hela tiden för de kaos med sig.
Jag hatar utlänningar på goda grunder.
Och vi normala svenskar hatar dig, dina likasinnade och era kommentarer på lika goda grunder; ni förstör varenda tråd och snart hela vårt kära fb såsom ni hävdar er o förpestar överallt
Citat:
De var hur som helst affärspartners. Vad de hade för relation till varandra i övrigt (vänner, pojkvänner eller strikt affärspartners) tror jag inte har med motivet att göra. Den som diskuterar de bådas sexuella läggning är skyldig att förklara varför det är relevant.
Ja man kan väl nämna det i förbifarten men tycker folk fastnar (som vanligt) på helt onödiga grejer
Senast redigerad av skurresnurre 2024-07-17 kl. 20:21.
Citera
2024-07-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurresnurre
Det är såklart inte att han är nygift som jag baserar teorin om kriminalitet på. Självklart kan dom haft nån sorts affär iofs. Men dom båda verkar vara väldigt religiösa, så åtminstone jag avfärdade bög tankarna ganska snabbt. Men för all del, fortsätt ni basunera ut att dom är bögar. Vad den diskussionen ska leda till vet jag inte dock

Är det någonstans som skenheligheten(och homoerotiken) är som starkast så är det just i den typen religiös inriktning. Gäller både män och kvinnor- trust me!
Jag vet inget om någon är nygift(med kvinna) eller inte, men det går inte att komma ifrån att 1. De ser ut som ett homosexuellt par 2. Det finns en hel del Abdulraz*k (*=a) i Malmö(varav någon ganska kriminell dessutom). Så, förutom det uppenbara att dådet har kriminell bakgrund så går det inte att utesluta det hedersrelaterade homo-motivet. Sett till vad som framkommit om de båda brottsoffren så tror jag mer på det sistnämnda. Men, det är skumt.
Senast redigerad av Illegal-Advisor 2024-07-17 kl. 20:22.
Citera
2024-07-17, 20:22
Medlem
Tycker synd om deras anhöriga som aldrig kommer få någon upprätelse,
Med tanke på att världens sämsta poliskår vad gäller att lösa mord har tagit sig an fallet. (Malmöpolisen)
Citera
2024-07-17, 20:24
Medlem
Om jag förstått det hela rätt så flög alltså de två männen från Heathrow till Kastrup, lördagen den 13/7. De hyrde bil på Kastrup, söndagen den 14/7 och kl 14 samma dag brinner bilen i Fosie Industriområde, Malmö.

I nedan länk:

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/polisen-efterlyser-dansk-bil-efter-misstankta-dubbelmordet-/

står det bl a
"... polisen i Malmö gick under dagen ut med en efterlysning gällande fordonet.

De personer som sett en svart Toyota Rav4 mellan 11.30 till 14.00 under söndagen den 14 juli uppmanas att höra av sig.

– Iakttagelser som man tror skulle kunna ha någonting med den här händelsen under det tidsspannet är av intresse"

Jag undrar om det framkommit var männen befunnit sig/gjort innan de hyrde bilen? De bör ju ha övernattat någonstans. Även iakttagelser från ev. hotell borde väl också vara av intresse, speciellt när det är en tredje man inblandad.
Citera
2024-07-17, 20:35
Medlem
Citat:
Exakt. Men vem kan förvänta sig att majoriteten här inne ska förstå hur instagram (el ens marknadsföring för den delen) fungerar. Och ja! Såklart är det något skumt med i ekvationen, men jag får 0 vibbar av att dom är som ”våra” gängkriminella här hemma. Firman gått dåligt och nappat på något halvskumt kanske? Som gått fel

Och vi normala svenskar hatar dig, dina likasinnade och era kommentarer på lika goda grunder; ni förstör varenda tråd och snart hela vårt kära fb såsom ni hävdar er o förpestar överallt

Ja man kan väl nämna det i förbifarten men tycker folk fastnar (som vanligt) på helt onödiga grejer
Afganen Farid, som försvann efter väskmordet i Stockhol
kanske försöker ta sig in i Sverige igen,
han antogs flytt till Usa, el Sydamerika.
En sådan som han, kanske såg sin chans att haka på dessa
två aningslösa personer.
Citera
2024-07-17, 20:36
Medlem
Troians avatar
Citat:

Det är väl det att det finns flera här som hatar homosexuella, och muslimer. Det är inte helt ovanligt att när en muslim mördas så börjar det talas om att han förmodligen var homosexuell. Helt verklighetsfrånvänt, givetvis.
Citera
2024-07-17, 20:36
Medlem
qwerty-66s avatar
Kollar man byxorna så är det 100% araber. Sen att de har brittiskt pass är en annan story.

Kan ju ha blivit dödade för att återställa "hedern" hos drabbade familjer.

https://images.app.goo.gl/yE6e3xV34kfk7X4q8
Citera
2024-07-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illegal-Advisor
Är det någonstans som skenheligheten(och homoerotiken) är som starkast så är det just i den typen religiös inriktning. Gäller både män och kvinnor- trust me!
Jag vet inget om någon är nygift(med kvinna) eller inte, men det går inte att komma ifrån att 1. De ser ut som ett homosexuellt par 2. Det finns en hel del Abdulraz*k (*=a) i Malmö(varav någon ganska kriminell dessutom). Så, förutom det uppenbara att dådet har kriminell bakgrund så går det inte att utesluta det hedersrelaterade homo-motivet. Sett till vad som framkommit om de båda brottsoffren så tror jag mer på det sistnämnda. Men, det är skumt.
Ja jo, när du lägger fram det sådär så absolut. Jag tyckte själv också dom stod lite väl nära varandra osv. Det jag menar är femtioelva kommentarer som skriver ”HA-HA han ser ut att vara bög o gilla hummus”. ”Han ÄR arab inte colombian” osv, so what? Hur för det diskussionen framåt?
Man får väl ha nån anledning med sin kommentar och vidareutveckla lite. O din tanke köper/förstår jag absolut 👍🏻
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kollar man byxorna så är det 100% araber. Sen att de har brittiskt pass är en annan story.
Kan ju ha blivit dödade för att återställa "hedern" hos drabbade familjer.
https://images.app.goo.gl/yE6e3xV34kfk7X4q8
Suck..
Hörru experten, jag kanske har såna byxor - ska jag skicka bild till dig? Blir jag en arab då?
Herregud ring mig när dessa mongolider har tröttnat på tråden tack
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Dom ser inte kriminella ut, nehej men göra legala affärer i ett industriområde verkar inte heller riktigt normalt, ngt misstänkt dessutom om man har goda avsikter blir man sällan bara skjuten sådär, vakna nu
Det är ju ingen som sagt att dom ska göra affärer i industriområdet, antagligen inte (om det inte är nåt kriminellt då). Dom kanske skulle röka en holk där bara. Finns mkt utlänningar i Malmö, dom hade mkt resor till mena-länder, kanske något samarbete på nåt sätt? Spekulerar vilt 🤷🏼‍♂️
Senast redigerad av skurresnurre 2024-07-17 kl. 21:36.
Citera
2024-07-17, 20:39
Medlem
Citat:
Jag tycker heller inte de verkar vara kriminella. Att ha massa bilder från flådiga platser är nog on brand när man driver en resebyrå.

Men med det sagt - antagligen är de det ändå. Eller åtminstone gjort affärer med kriminella. Att en Londonbaserad resebyrå ska göra ”affärer” i Malmö är långsökt.

Dom ser inte kriminella ut, nehej men göra legala affärer i ett industriområde verkar inte heller riktigt normalt, ngt misstänkt dessutom om man har goda avsikter blir man sällan bara skjuten sådär, vakna nu
Citera
2024-07-17, 20:44
Medlem
Lucifers_dicks avatar
I dessa kulturer kan man vara gift och ha barn, för att dölja sin homosexualitet.
Om det nu är så att britterna är homofiler, kan det vara ett hedersrelaterat brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in