2024-09-04, 14:52
Medlem
Dagboksblad

https://gofile.io/d/AydwO8

.
Citera
2024-09-04, 15:21
Medlem
AFTONBLADET
Citat:
Ytterligare två gripna för dubbelmord på britter
Den person som anhölls i måndags skäligen misstänkt för dubbelmordet på två britter i Malmö har släppts, rapporterar Sydsvenskan (...) Det har hållits förhör och jag ser inte att det finns skäl till häktning i nuläget, säger åklagare Magnus Pettersson till tidningen.

På onsdagsförmiddagen greps två andra personer. Enligt Sydsvenskan är de skäligen misstänkta för mord, vilket är den lägre misstankegraden (...) De kommer att förhöras nu under eftermiddagen, möjligtvis in på kvällen. Först därefter tar jag beslut om hur vi går vidare, säger Pettersson (...) Sedan tidigare är en person häktad för medhjälp till mordet (...)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1288958
Citera
2024-09-04, 15:30
Medlem
Framställan om förordnande av offentlig försvarare Sekretess B, C och D

.
Citera
2024-09-04, 17:20
Medlem
Är det ngn som har namnen på dessa 2 och den sist gripne innan dem? Vilka kan de vara?
Citera
2024-09-05, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Framställan om förordnande av offentlig försvarare Sekretess B, C och D

.

Tack för de två sista. Så slipper jag höra hur en annan person är anhållen etc etc..
Mkt sekretess på denna individ, men polisens mobilnummer står med..
Snacka om att jag lever i ett sjukt samhälle....
Citera
2024-09-06, 03:22
Medlem
Citat:
Misstänkta för dubbelmord på britter i Malmö släpps

Tre personer som varit skäligen misstänkta för morden på de två britterna Juan Cifuentes, 33, och Farooq Abdulrazak, 37, har nu släppts, uppger åklagare Magnus Pettersson till TT.

– Inga misstankar är avskrivna i det här läget, säger han.

Sedan tidigare är en person häktad för medhjälp till morden.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstankta-for-dubbelmord-pa-britter-slapps/
Senast redigerad av Riley.B 2024-09-06 kl. 03:26.
Citera
2024-09-07, 10:12
Medlem
Känns som polisen trampar vatten rejält i denna utredning.... undra om deras kollegor i Storbritannien är imponerade haha..
Citera
2024-09-08, 23:14
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Känns som polisen trampar vatten rejält i denna utredning.... undra om deras kollegor i Storbritannien är imponerade haha..
Det finns kanske hundratals att välja på i Malmö.
Citera
2024-09-09, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90

Jag kollade alla engelska nyheter under söndagen, sky, BBC etc etc..
De flesta media där står det att de åkte med flyg lördag eftermiddag, och sedan till Malmö för att göra affärer...
Vad det är för affärer vill polisen i England inte berätta om, men det ser ut att kunna lösa brottet...
Sök med engelska ord så hittar du notiser om detta.

Jag själv tror att de löser det här, då den som fortfarande sitter häktad har väl inte kastat sitt simkort o krossat telefonen...
Om polisen har detta plus husrannsakan i hemmet med datorer m.m Så år han körd..
Problemet för polisen är om den häktade har flera hundra kontakter i mobilen i på nätet...
De måste gräva eventuellt i detta för att få fram fler inblandade, och detta tar tid såklart...
Jag tror att den häktade eventuellt har svarat fel flera gånger, och därmed sitta häktad längre, troligtvis har polisen en av de skyldiga...
Citera
2024-09-09, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det finns kanske hundratals att välja på i Malmö.

På Englands olika sidor inom nyhetsmedia, så står där att de åkte till Malmö lördag eftermiddag för att göra affärer...
Polisen i England tror oxå att brottet kommer att lösas, vilka affärer som skulle göras vill de inte heller svara på...

Jag skrev innan att jag tror att det har med Dubai och investerare i Malmö och en affär gått åt helvete...
Jag tror själv en sak till, de kanske har lockats till Malmö för att investera mycket pengar kontant, att de sedan skrivit på fejkat kontrakt och betalat kontant....
Efter detta så avrättades dem...
Alltså ett rånmord har de eventuellt blivit utsatta av yngre förmågor..
Jag undrar nu vad det är för affärer...
Citera
2024-09-09, 09:58
Medlem
De hade ju rest till Colombia också (för sin "resebyrå").
Jag såg hemsidan till resebyrån när den var uppe och de flesta människor och företag hade skämts över kvaliteten på den hemsidan.

Jag tror de har försökt sätta upp ett nätverk för att smuggla narkotika till Sverige och sedan ut i Europa. Jag tror också att de träffat rätt personer i Dubai men att dessa kontakter snarare såg de som konkurrenter och därför spelade med och stämde träff i Malmö för att färdigställa affären. De åker till Malmö och träffar sina nyvunna affärskompanjoner som har planerat hyffsat väl och har en mottagning ordnad i Fosie.
Citera
2024-09-09, 10:04
Medlem
george.sthlms avatar
Något som inte framgått är om dom hade returbiljett ?
När var det planerat att dom skulle flyga hem från Kastrup och var det tillbaka till London
eller till annan ort ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in