2024-07-18, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurresnurre
Dom har ju gått ut med att dom skulle hit i affärer och träffa hotellägare osv, men du menar kanske mer detaljerat från familjen, o det kan jag hålla med om. Har spekulerat så mycket i resten att jag orkar knappt mer😅 Men en sak jag bara måste dela med mig, även om jag sj tycker det är lite OT, är hur läskigt lik det ena offret är Amir mekkys storebror fakhry haha. Obs jag tror ju inte på detta spåret, men någon var inne på felskjutning, och vem faaan vet, med våra IQ- befriade ”klivare”.. Bara kolla haha;
https://ibb.co/yhq1qQX
https://ibb.co/6J1pR3p
haha kan inget annat än att hålla med dig. Men, då skulle det fortfarande vara skumt varför dessa två britter skulle vara på en ödeplats och OM nu klivarna skulle tro att det är fakhry hur skulle dom ens veta var dom var. Och varför försvann deras tredje vän? Jag Förstår dig blir själv dum i huvudet av alla spekulationer hoppas det löser sig så att vi då kan få ut fup.
Citera
2024-07-18, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
haha kan inget annat än att hålla med dig. Men, då skulle det fortfarande vara skumt varför dessa två britter skulle vara på en ödeplats och OM nu klivarna skulle tro att det är fakhry hur skulle dom ens veta var dom var. Och varför försvann deras tredje vän? Jag Förstår dig blir själv dum i huvudet av alla spekulationer hoppas det löser sig så att vi då kan få ut fup.
Haha nä it makes no sense var bara tvungen att dela med mig😂 tredje killen har iaf av nån anledning åkt med dom, poppat dom i bilen annars hade nån hört skott kl 14 en söndag spec när folk va så snabba på larma branden. Kan ju vara någon annan som skjutit men han är ju definitivt med på det, måste ju va hans spår dom eldar upp, och som du säger annars borde han trätt fram. Kört ut med annan bil/skoter längs grusvägen dom sköts på och ut på vischan, perfekt location. Mer än så ger jag upp att spekulera om. Längtar tills FUP 🙏🏼
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tack!
Tänkte om de tvingats att köra dit under (vapen) hot?
Ja vem vet.. Nån gång under deras sista timmar har dom ju fått utstå hot/vapen iaf det är ju det enda som är säkert.. resten får vi väl vänta på 🙏🏼 hemskt bli uppeldad sådär, rått
Senast redigerad av skurresnurre 2024-07-18 kl. 08:19.
Citera
2024-07-18, 08:15
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Okej, verkar som att de anlätt till sverige på lördagen och skulle tillbaka till london dagen efter på söndagen? Dvs. EN väldigt kort resa inför ett affärsmöte med olika hoteller?

But hours before they were due home on Sunday, cops found two bodies inside the burning remains of a Toyota RAV4 on an industrial estate near Malmo in Sweden.

A friend of the pair said both men ran an online travel agency and had travelled to Copenhagen from*Heathrow*on Saturday, hired a car and were planning on driving across the border to Sweden to meet with hoteliers.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-13643919/brit-father-malmo-carjacking-copenhagen.html
Det är ju bökigt att resa också och ändå åker båda två, mer eller mindre över dagen. Av någon anledning var det viktigt att vara två...
Citera
2024-07-18, 08:18
Medlem
Utan att spekulera för mycket men dessa två ser ut som becknare. Reseagenter låter också suspekt. En firma som går dåligt, tvätta cash?, ungdomsverksamhet, ja många varningsklockor. Det måste ha handlat om någon större affär, ingen som blir skjuten för lite hasch, garanterat kola. Finns en hel del folk i närområdet som är kapabla till att utföra ett sådant dåd.
Citera
2024-07-18, 08:24
Medlem
Lite onödigt att elda upp bilen. Toyota RAV är en bra bil, och begagnade Toyota har ett bra andrahandsvärde. Varför inte bara ställa upp killarna på en öde parkeringsplats och skjuta dem? Och sedan hälla på bensin och tutta på!
Citera
2024-07-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backarna
Utan att spekulera för mycket men dessa två ser ut som becknare. Reseagenter låter också suspekt. En firma som går dåligt, tvätta cash?, ungdomsverksamhet, ja många varningsklockor. Det måste ha handlat om någon större affär, ingen som blir skjuten för lite hasch, garanterat kola. Finns en hel del folk i närområdet som är kapabla till att utföra ett sådant dåd.
Utan att mena nåt illa alls så är du typ den 500e som tycker så, medans jag tycker dom ser lite mesiga ut för o va ärlig, men jag borde nog rätta mig i ledet efter er andra😅 men ärligt hade dessa kört nån stor business så hade folk testat dom, man ser att dom inte har det i sig. Det kanske folk iofs gjort och dom bevisat sig 🤷🏼‍♂️ fuck knows
Citat:
Ursprungligen postat av byrokrat
Lite onödigt att elda upp bilen. Toyota RAV är en bra bil, och begagnade Toyota har ett bra andrahandsvärde. Varför inte bara ställa upp killarna på en öde parkeringsplats och skjuta dem? Och sedan hälla på bensin och tutta på!
Eller hur! Och tänker dom inte på miljön?? Jävla sätt! 😁 Behövs lite humor i denna arga tråd 😁 trevlig dag på er alla flaskbackare 🤙🏻❤️
Citera
2024-07-18, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backarna

Av de där bilderna som de poserar på, så tycker jag de verkar vara några typiska "Tony Montana!" wannabe som alldeles för många av den yngre andragenerationens mena-invandrare.

Jag kan väl tänka mig att någon som har resefirma har nog mycket väl kontakter inom transport och skulle nog kunna använda den kunskapen även att frakta droger över gränserna, speciellt om det rör sig om en resebyrå med inte de helt vanligaste turistdestinationerna, så kan det nog finnas en baktanke.
Citera
2024-07-18, 08:47
Medlem
Empire Holidays deras företag finns inte registrerad på Companycheck UK eller på GOV.UK
På angiven adress 52 Hampden Rd, Muswell N10 1AJ finns det ett företag som sysslar med bilar vid namn Maple Autos..
Citera
2024-07-18, 08:52
Medlem
De ser gay ut! Hedersrelaterat?
Citera
2024-07-18, 08:56
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byrokrat

För att man vill bränna upp den tredje killens DNA som finns i bilen. Han är ju antingen gärningsman eller i alla fall den som lurat dem till platsen.
Citera
2024-07-18, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Av de där bilderna som de poserar på, så tycker jag de verkar vara några typiska "Tony Montana!" wannabe som alldeles för många av den yngre andragenerationens mena-invandrare.

Jag kan väl tänka mig att någon som har resefirma har nog mycket väl kontakter inom transport och skulle nog kunna använda den kunskapen även att frakta droger över gränserna, speciellt om det rör sig om en resebyrå med inte de helt vanligaste turistdestinationerna, så kan det nog finnas en baktanke.

Droger kommer ind via container inte personer
Citera
2024-07-18, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Jag fattar inte varför det är så svårt att fatta varför man flyger till Kastrup om man ska till Sverige?

Verkligen alla skåningar gör det.

Nej självklart val med Kastrup och snabb resa över bron till Malmö.

Det konstiga är ju att de bara skulle vara här ett dygn. Tyder på att de stämt möte med någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in