2024-07-14, 17:04
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2024-07-14/bilbrand-vid-fosie-industriomrade-tva-personer-i-bilen/

Under söndagseftermiddagen fick räddningstjänsten larm om en bil som brann på en mindre väg strax utanför Fosie industriområde. Det visade sig att två personer satt i bilen.

Luktar mord. 2 personer som sitter i en brinnande bil i ett övergivet grusväg utanför industriområde.
Vi får vänta och se på uppdatering.
Citera
2024-07-14, 17:07
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/1/?lpfm.loc=Malm%C3%B6&lpfm.srt=de

Bekräftade avlidna
Citera
2024-07-14, 17:10
Medlem
TeEsErs avatar
Ser ut att vara grusvägen (som senare blir Larsbovägen) som börjar ungefär där Bronsåldergatan och Stenåldersgatan korsas.
Citera
2024-07-14, 17:23
Moderator
v50s avatar
Polisens notis
Citat:
Fosie industriområde. Brand i fordon.
Polis skickas till en mindre väg i Fosie industriby, intill Yttre Ringvägen, dit räddningstjänst larmats med anledning av brand i fordon.
Det går inte att utesluta att brott, platsen är avspärrad för brottsplatsundersökning.
Uppdatering kl. 17.00: Två avlidna personer anträffades i fordonet.
Händelsen utreds just nu som mord.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/juli/14/14-juli-14.06-brand-malmo/
Citera
2024-07-14, 17:25
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad.
/ Moderator
Citera
2024-07-14, 17:46
Medlem
Skumt, någon form utav självmord alternativt skjutna till döds?

Någon som vet vilka som är BO?
Citera
2024-07-14, 17:49
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd

När jag läste på Aftonbladet nyss så fick jag nästan en känsla av mord och självmord. Har inga belägg alls utan bara en känsla jag fick.
Citera
2024-07-14, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd

Självmord genom brand? Tror jag knappast, för plågsamt. Finns många andra sätt att avsluta sitt liv på.
Citera
2024-07-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mettalmatte
Självmord genom brand? Tror jag knappast, för plågsamt. Finns många andra sätt att avsluta sitt liv på.

Tänker mer på mannen knivhugger sin fru exempelvis - sen tar 100 piller av något slag och sätter eld på bilen. Exempelvis.
Citera
2024-07-14, 17:58
Medlem
TeEsErs avatar
Med tanke på att det är i Malmö så lär det rimligaste alternativet vara någon form av gängkriminell uppgörelse. De avlidna behöver inte ens ha mördats på platsen utan körts dit i bilen. Bilen tänds på och förövarna åker därifrån med annan bil.

Det är nog helt öde i området en söndag.
Citera
2024-07-14, 18:00
Medlem
När man läser så verkar det som mord, någon som nyligen har avslutat semestern och reder ut gammla affärer?
Citera
2024-07-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Med tanke på att det är i Malmö så lär det rimligaste alternativet vara någon form av gängkriminell uppgörelse. De avlidna behöver inte ens ha mördats på platsen utan körts dit i bilen. Bilen tänds på och förövarna åker därifrån med annan bil.

Det är nog helt öde i området en söndag.
Lite så mina tankar går med två som är goade och stripade i bilen, skott på annat ställe sen körda till platsen där allt avslutas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in