2024-07-16, 20:41
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Inte säkert att det går att få fram ett begripligt motiv. Ibland hittar man ingen logik bland mördare som denne unga man. Exempelvis har vi mannen som skjut mot en konsert i Vegas för några år sedan. Vill minnas att man aldrig kom fram till varför han gjorde det.
Las Vegas skytten led av grav depression, var helt ensam. Levde ensam. Arbetade ensam hemifrån. Hans filippinska fru hade lämnat honom. Hans barn sa upp kontakten.
Steven försökte spela bort sina pengar under en helg på Las Vegas sands samt sköt mot publiken för att få nån form av uppmärksamhet av media efter sitt självmord
Citera
2024-07-16, 20:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Mediahusen betalar ut stora tipspengar för bra info vilket i vanliga fall borde motivera allmänheten att nappa då GM redan är död och BO överlevt attentatet. Dvs polisen är inte i desperat behov av hjälp från allmänheten i en nationwide manhunt. Ändå strömmar det inte in några stora och betydande tips till media husen. Kanske har GM grundligt studerat tidigare skjutningar och medvetet gjort sig "osynlig" onilne inför dådet. Att pappan och mamman varit osynliga online kan ha att göra med deras yrke. De ville väl ha ett liv i fred och slippa bli kontaktade av alla galningar de träffade på jobbet.

Jo, jag skrev tidigt att jag tycker att det är oväntat att en så ung person verkar vara så pass osynlig på sociala medier.
Citera
2024-07-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Jaha så du tror att han var en Trumpsupporter som ville mörda Trump? Hur många hjärnceller innehar du?
Man kan snabbt ändra uppfattning, alternativt vara psykiskt störd. Man skulle kunna kvickt upphöra att vara Trump-supporter och eventuellt känna sig bedragen av honom efter att man läst Epstein-dokumenten. https://ibb.co/kJ1cbyH

Jag erkänner fakta utifrån den info som finns tillgänglig, det innebär att jag bör ha en normal nivå av hjärnceller.
Senast redigerad av howdie11 2024-07-16 kl. 20:51.
Citera
2024-07-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jo, jag skrev tidigt att jag tycker att det är oväntat att en så ung person verkar vara så pass osynlig på sociala medier.
Han verkar ha haft ett IG-konto som blev raderat när det fick uppmärksamhet.

https://ibb.co/kJ1cbyH
Citera
2024-07-16, 20:48
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Las Vegas skytten led av grav depression, var helt ensam. Levde ensam. Arbetade ensam hemifrån. Hans filippinska fru hade lämnat honom. Hans barn sa upp kontakten.
Steven försökte spela bort sina pengar under en helg på Las Vegas sands samt sköt mot publiken för att få nån form av uppmärksamhet av media efter sitt självmord
Ok hur begripligt det motivet nu är, men visst - i så fall kan uppmärksamhet vara ett motiv för ynglingen i fråga.
Citera
2024-07-16, 20:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Jaha så du tror att han var en Trumpsupporter som ville mörda Trump? Hur många hjärnceller innehar du?

Alex Jones ska ju ha sagt att det bästa som kan hända är om Trump mördas då det skulle göra honom till en martyr och det skulle öppna upp för att man skulle få mörda meningsmotståndare.

Så det finns absolut de som älskar Trump men som vill att han ska bli mer än bara en person, de vill att han ska bli en symbol för hela deras rörelse och det kan han inte bli medan han lever.
Citera
2024-07-16, 20:56
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Självfallet blir inte alla mobbade mördare. Men då GM ska ha lidit av mental ohälsa och blivit mobbar i princip hela skolgången så gör det något med honom. Mamman har också sagt att han bar på mycket inre ilska pga mobbningen. Jag tror inye att mobbningen ensamt gjort att han försökt mörda trump, det är troligen fler faktorer som spelar in här, men mobbningen han säkert ha en bidragande del.
Såklart finns det en bakgrund till varför han gjorde det. Man enstaka detaljer säger inget utan helhetsbilden. Det var så jag tänkte. Ett motiv till att göra detta kräver något utöver de mobbingoffer med samma neurologiska handikapp.

Ett trauma, plus en dödslängtan och "suicide by cop" med en snygg twist hela världen ska minnas honom för.

Låter ganska poetiskt om det vore så. Men bara han själv vet svaret om han inte berättat eller skrivit något innan det hände.
Citera
2024-07-16, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Såklart finns det en bakgrund till varför han gjorde det. Man enstaka detaljer säger inget utan helhetsbilden. Det var så jag tänkte. Ett motiv till att göra detta kräver något utöver de mobbingoffer med samma neurologiska handikapp.

Ett trauma, plus en dödslängtan och "suicide by cop" med en snygg twist hela världen ska minnas honom för.

Låter ganska poetiskt om det vore så. Men bara han själv vet svaret om han inte berättat eller skrivit något innan det hände.
Ja tror han kan ha lidit av någon form av psykos eller liknande, utan att för den sakens skull förminska mobbningens negativa påverkan.
Citera
2024-07-16, 21:13
Medlem
Ur Doktor Glas, Hjalmar Söderberg.
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill ha kontakt till varje pris som helst.
Jag inbillar mig att GM hade högfungerande autism men också megalomaniskt hämndbegär.
Innerst inne ville han nog vara snygg, sportig, cool, populär, framgångsrik och smart men tack vare ett högst ofördelaktigt utseende, autismen, mobbningen, frånvaro av vänner/flickvänner så blev han hämndlysten, men då framgång kräver begåvning, motivation och hårt arbete så insåg han att det enda sättet att bli ihågkommen var att begå en våldshandling. Pga. storhetsvansinne och ett sjukligt intresse av Trump så valde han bort skolmassaker, galleriaskjutningar och tog chansen att mörda Trump istället. Men som den stora loser han var så misslyckades han även med detta även om han kom fasligt nära.
Autism, megalomani, ensamhet/isolering, mobbning, sjukligt intresse för datorspel, vapen och amerikansk storpolitik, rädd för att bli betraktad som en nolla även efter sin död, den bistra sanningen att han aldrig kommer att bli älskad, populär och riktigt uppskattad fick honom att välja suicide-by-murder men då med någon höjdare i skottlinjen...
My two cents...
Citera
2024-07-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Det är väl inte intelligent att försöka mörda Trump samt hur är det relevant att han blivit mobbad.

Det är inget som ger en mördarprofil. Värdelöst information hitills.

Det hade passat in på 40% av alla studenter som är duktiga på matematik. Inte fan är de mördare för det.

Alla mobbade blir inte mördare nej, men det är som att säga att alla som äter massor inte blir feta.
Som att påstå att det ena inte kan påverka det andra.
Det är väl klart att psykisk misshandel under år kan påverka människor.
Citera
2024-07-16, 21:17
Medlem
geir44s avatar
Efter en sådan händelse kommer oundvikligt uttalanden om weirdo loner-incel. Blev mobbad bla,bla,bla. Sanning eller någonting man förväntas säga? Massmedias agenda?
Citera
2024-07-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Han verkar ha haft ett IG-konto som blev raderat när det fick uppmärksamhet.

https://ibb.co/kJ1cbyH
Är det verkligen han? Tycker inte han är lik övriga bilder man sett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in