2024-07-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Han var skit dålig.

https://ibb.co/2yvg6W0

https://www.expressen.se/nyheter/var...t-dalig-skytt/
Det kan vara medierna som "twistat till" rubriken. Om skytten hade en diagnos kan det mycket väl vara av den anledningen till att dom ansåg att han inte var lämpad för en skytteutbildning. Men det är mina spekulationer
Citera
2024-07-15, 15:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Det här med att han ska ha blivit utesluten ur en skytteklubb för att han "varit för dålig" låter som skitsnack i mina öron. Skytteklubbar i USA har jag fått uppfattningen normal är ganska inkluderande och handlar mer om gemenskap och det spelar ingen roll om nån presterar dåligt.
Nån som hört mer detaljer om vad detta påståendet handlade om?

Ja jo. Förmodligen mer skitsnack. Om han skulle velat bli del av SS tex skulle han ju kunnat blivit utesluten för han var usel skytt. Men i en förening, nja knappast de skulle väl mest uppmuntra honom att bli bättre. Enda anledningen till utesluten skulle ju vara om han var en fara för andra. Tex då inte hanterade vapnet rätt. Siktade mot andra med patron i.
Citera
2024-07-15, 15:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Det kan vara medierna som "twistat till" rubriken. Om skytten hade en diagnos kan det mycket väl vara av den anledningen till att dom ansåg att han inte var lämpad för en skytteutbildning. Men det är mina spekulationer

Media har ju bara återgett det som någon av dem sa?

Målen missades med sex meter, minns han.
– Han provsköt... och var så komiskt dålig på att skjuta att han inte kom med i laget och lämnade efter första dagen, säger Jameson Murphy.
Citera
2024-07-15, 15:44
Medlem
Så om vi ska försöka fastställa om han var en dålig skytt eller inte...

"Former classmate Jameson Myers, a member of the school's varsity rifle team, told CBS News that Crooks had tried out for the team freshman year but did not make the junior varsity roster and did not return to try out for the team in subsequent years."

Freshman är så vitt jag kan förstå när man är 14-15 år gammal.

Så han dög inte för att vara med på skytte-teamet i skolan när han var 14-15 år gammal, men det säger ju ganska lite om hur han var som skytt, 5-6 år senare då han var medlem av en skytteklubb...
Citera
2024-07-15, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Case closed. Men vi får se om media skriver om det. Högst troligen inte.

Men sedan angående rep eller dems. Så mest givna är ju att detta var en extremt störd snubbe. Väldigt dålig skytt också.
Varför skulle de skriva något om ett klipp filmat med en potatis som i princip kan vara vem som helst. Lite källkritik snälla.
Citera
2024-07-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Media har ju bara återgett det som någon av dem sa?

Målen missades med sex meter, minns han.
– Han provsköt... och var så komiskt dålig på att skjuta att han inte kom med i laget och lämnade efter första dagen, säger Jameson Murphy.
Jag har inte kunskapen för att avgöra när man inte anses lämpad att deltaga i en skytteklubb men om han stack ut tillräckligt mycket och gjorde grova missar vore det troligen en anledning att inte ha med honom i klubben. Man behöver väl kanske uppvisa ett någonlunda stabilt sinne också mm
Citera
2024-07-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
"investigators used DNA and facial recognition technology to identify him, the FBI said."

Hur fungerar detta? Varför skulle FBI inneha hans DNA?
DNA från nära släkt duger fint för att styrka släktskap och därigenom identitet, i kombination med ansiktsigenkänning.
Citera
2024-07-15, 15:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag har inte kunskapen för att avgöra när man inte anses lämpad att deltaga i en skytteklubb men om han stack ut tillräckligt mycket och gjorde grova missar vore det troligen en anledning att inte ha med honom i klubben. Man behöver väl kanske uppvisa ett någonlunda stabilt sinne också mm

Ja, och det kan du läsa precis hur det gick till om du läser det som stod där. Då behöver man inte sitta och fundera på det alls.

Roligt är det iaf att han inte kunde skjuta!
Citera
2024-07-15, 15:56
Avstängd
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Vet inte, vet bara att det har varit sjukt mycket desinformation ända sedan de första timmarna efter dådet. Man pekar falskt ut diverse människor som GM.

Mediahusen betalar ut stora tipspengar för bra info vilket i vanliga fall borde motivera allmänheten att nappa då GM redan är död och BO överlevt attentatet. Dvs polisen är inte i desperat behov av hjälp från allmänheten i en nationwide manhunt. Ändå strömmar det inte in några stora och betydande tips till media husen. Kanske har GM grundligt studerat tidigare skjutningar och medvetet gjort sig "osynlig" onilne inför dådet. Att pappan och mamman varit osynliga online kan ha att göra med deras yrke. De ville väl ha ett liv i fred och slippa bli kontaktade av alla galningar de träffade på jobbet.

Vi får helt enkelt avvakta vad etablerade mediahusen får fram då desinformationen från alla konspirationsteoretiker, MAGA-muppar och rightwingkonton som tagit över informationsflödet visar att dessa såkallade "fritänkare" är direkt skadliga med sin desinformation.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Case closed. Men vi får se om media skriver om det. Högst troligen inte.

Men sedan angående rep eller dems. Så mest givna är ju att detta var en extremt störd snubbe. Väldigt dålig skytt också.
Varför tror du den videon visar Crooks?
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Finns det något motiv bakom Crooks agerande?
Citera
2024-07-15, 16:01
Medlem
Finns det någon video där man ser Crooks gå eller stå, där man ser hela honom. Jag tror jag kommit på vad han hade för problem, men jag behöver mer information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in