2024-07-16, 20:41
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Inte skert att det gr att f fram ett begripligt motiv. Ibland hittar man ingen logik bland mrdare som denne unga man. Exempelvis har vi mannen som skjut mot en konsert i Vegas fr ngra r sedan. Vill minnas att man aldrig kom fram till varfr han gjorde det.
Las Vegas skytten led av grav depression, var helt ensam. Levde ensam. Arbetade ensam hemifrn. Hans filippinska fru hade lmnat honom. Hans barn sa upp kontakten.
Steven frskte spela bort sina pengar under en helg p Las Vegas sands samt skt mot publiken fr att f nn form av uppmrksamhet av media efter sitt sjlvmord
Citera
2024-07-16, 20:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Mediahusen betalar ut stora tipspengar fr bra info vilket i vanliga fall borde motivera allmnheten att nappa d GM redan r dd och BO verlevt attentatet. Dvs polisen r inte i desperat behov av hjlp frn allmnheten i en nationwide manhunt. nd strmmar det inte in ngra stora och betydande tips till media husen. Kanske har GM grundligt studerat tidigare skjutningar och medvetet gjort sig "osynlig" onilne infr ddet. Att pappan och mamman varit osynliga online kan ha att gra med deras yrke. De ville vl ha ett liv i fred och slippa bli kontaktade av alla galningar de trffade p jobbet.

Jo, jag skrev tidigt att jag tycker att det r ovntat att en s ung person verkar vara s pass osynlig p sociala medier.
Citera
2024-07-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Jaha s du tror att han var en Trumpsupporter som ville mrda Trump? Hur mnga hjrnceller innehar du?
Man kan snabbt ndra uppfattning, alternativt vara psykiskt strd. Man skulle kunna kvickt upphra att vara Trump-supporter och eventuellt knna sig bedragen av honom efter att man lst Epstein-dokumenten. https://ibb.co/kJ1cbyH

Jag erknner fakta utifrn den info som finns tillgnglig, det innebr att jag br ha en normal niv av hjrnceller.
Senast redigerad av howdie11 2024-07-16 kl. 20:51.
Citera
2024-07-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jo, jag skrev tidigt att jag tycker att det r ovntat att en s ung person verkar vara s pass osynlig p sociala medier.
Han verkar ha haft ett IG-konto som blev raderat nr det fick uppmrksamhet.

https://ibb.co/kJ1cbyH
Citera
2024-07-16, 20:48
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Las Vegas skytten led av grav depression, var helt ensam. Levde ensam. Arbetade ensam hemifrn. Hans filippinska fru hade lmnat honom. Hans barn sa upp kontakten.
Steven frskte spela bort sina pengar under en helg p Las Vegas sands samt skt mot publiken fr att f nn form av uppmrksamhet av media efter sitt sjlvmord
Ok hur begripligt det motivet nu r, men visst - i s fall kan uppmrksamhet vara ett motiv fr ynglingen i frga.
Citera
2024-07-16, 20:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Jaha s du tror att han var en Trumpsupporter som ville mrda Trump? Hur mnga hjrnceller innehar du?

Alex Jones ska ju ha sagt att det bsta som kan hnda r om Trump mrdas d det skulle gra honom till en martyr och det skulle ppna upp fr att man skulle f mrda meningsmotstndare.

S det finns absolut de som lskar Trump men som vill att han ska bli mer n bara en person, de vill att han ska bli en symbol fr hela deras rrelse och det kan han inte bli medan han lever.
Citera
2024-07-16, 20:56
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Sjlvfallet blir inte alla mobbade mrdare. Men d GM ska ha lidit av mental ohlsa och blivit mobbar i princip hela skolgngen s gr det ngot med honom. Mamman har ocks sagt att han bar p mycket inre ilska pga mobbningen. Jag tror inye att mobbningen ensamt gjort att han frskt mrda trump, det r troligen fler faktorer som spelar in hr, men mobbningen han skert ha en bidragande del.
Sklart finns det en bakgrund till varfr han gjorde det. Man enstaka detaljer sger inget utan helhetsbilden. Det var s jag tnkte. Ett motiv till att gra detta krver ngot utver de mobbingoffer med samma neurologiska handikapp.

Ett trauma, plus en ddslngtan och "suicide by cop" med en snygg twist hela vrlden ska minnas honom fr.

Lter ganska poetiskt om det vore s. Men bara han sjlv vet svaret om han inte berttat eller skrivit ngot innan det hnde.
Citera
2024-07-16, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Sklart finns det en bakgrund till varfr han gjorde det. Man enstaka detaljer sger inget utan helhetsbilden. Det var s jag tnkte. Ett motiv till att gra detta krver ngot utver de mobbingoffer med samma neurologiska handikapp.

Ett trauma, plus en ddslngtan och "suicide by cop" med en snygg twist hela vrlden ska minnas honom fr.

Lter ganska poetiskt om det vore s. Men bara han sjlv vet svaret om han inte berttat eller skrivit ngot innan det hnde.
Ja tror han kan ha lidit av ngon form av psykos eller liknande, utan att fr den sakens skull frminska mobbningens negativa pverkan.
Citera
2024-07-16, 21:13
Medlem
Ur Doktor Glas, Hjalmar Sderberg.
Citat:
Man vill bli lskad, i brist drp beundrad, i brist drp fruktad, i brist drp avskydd och fraktad. Man vill ingiva mnniskorna ngot slags knsla. Sjlen ryser fr tomrummet och vill ha kontakt till varje pris som helst.
Jag inbillar mig att GM hade hgfungerande autism men ocks megalomaniskt hmndbegr.
Innerst inne ville han nog vara snygg, sportig, cool, populr, framgngsrik och smart men tack vare ett hgst ofrdelaktigt utseende, autismen, mobbningen, frnvaro av vnner/flickvnner s blev han hmndlysten, men d framgng krver begvning, motivation och hrt arbete s insg han att det enda sttet att bli ihgkommen var att beg en vldshandling. Pga. storhetsvansinne och ett sjukligt intresse av Trump s valde han bort skolmassaker, galleriaskjutningar och tog chansen att mrda Trump istllet. Men som den stora loser han var s misslyckades han ven med detta ven om han kom fasligt nra.
Autism, megalomani, ensamhet/isolering, mobbning, sjukligt intresse fr datorspel, vapen och amerikansk storpolitik, rdd fr att bli betraktad som en nolla ven efter sin dd, den bistra sanningen att han aldrig kommer att bli lskad, populr och riktigt uppskattad fick honom att vlja suicide-by-murder men d med ngon hjdare i skottlinjen...
My two cents...
Citera
2024-07-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Det r vl inte intelligent att frska mrda Trump samt hur r det relevant att han blivit mobbad.

Det r inget som ger en mrdarprofil. Vrdelst information hitills.

Det hade passat in p 40% av alla studenter som r duktiga p matematik. Inte fan r de mrdare fr det.

Alla mobbade blir inte mrdare nej, men det r som att sga att alla som ter massor inte blir feta.
Som att pst att det ena inte kan pverka det andra.
Det r vl klart att psykisk misshandel under r kan pverka mnniskor.
Citera
2024-07-16, 21:17
Medlem
geir44s avatar
Efter en sdan hndelse kommer oundvikligt uttalanden om weirdo loner-incel. Blev mobbad bla,bla,bla. Sanning eller ngonting man frvntas sga? Massmedias agenda?
Citera
2024-07-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Han verkar ha haft ett IG-konto som blev raderat nr det fick uppmrksamhet.

https://ibb.co/kJ1cbyH
r det verkligen han? Tycker inte han r lik vriga bilder man sett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in