2024-07-16, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Hennes prognoser om hur pandemin skulle utvecklas stämde perfekt. Om jag tolkar dina inlägg rätt så är du lite misstänksam mot vaccinet?

Ja, korrektamund0 pekade på att UK:s kurva sjönk som en sten och att vi hade passerat pandemigränsen, som jag minns det, och det gav jag henne också rätt i. Jag är misstänksam i meningen kritiskt tänkande. Tänk dig själv: Om "cancerspåret" skulle visa sig stämma så spelar det ingen roll hur mycket korrektamund0 då skriker att det inte fanns vetenskapliga bevis. Hon kommer i så fall att vara helt ute. Men korrektamund0 kan liknas vid en dammsugarförsäljare, som ringer på och påstår att den dammsugare som just hon säljer är den bästa, inte har några nackdelar och att det är bråttom att köpa den när hon står i dörren.

Jag kör "misstänksamhetsspåret" ett tag till, tills jag är övertygad om motsatsen. Då kan jag säga "Vilket tur att jag hade fel!" men det kommer inte korrektamund0 att kunna säga om hon har fel.

Det finns saker vi inte vet om följderna av vaccinet, till exempel vilka följder de kraftigt förhöjda IgG4-värdena kan få. Det erkänner korrektamund0 också, och hon har förespråkat en dos vaccin och inte mer, men hennes "dammsugarförsäljarstil" gör att hon endast kan nämna sådant i förbigående och att det inte syns. Hon gömmer i praktiken sitt kritiska tänkande i hennes väggar av antivaxxar-skrik. Hennes väggar är ju roliga, men de är därmed inte vetenskapliga.

Forskningen däremot maler långsamt. Eventuella cancerogena effekter tar tid att upptäcka. Men hela tiden skrivs det om detta (till exempel:https://www.cureus.com/articles/260109-types-and-rates-of-covid-19-vaccination-in-patients-with-newly-diagnosed-microsatellite-stabl e-and-instable-non-metastatic-colon-cancer#!/ ) eller just nu i European Journal of Clinical and Biomedical Sciences, nr 2, 2024:
Cancer Mortality Surges Post COVID ModRNA Vaccination
Ronald Palacios Castrillo

Abstract
Recent investigations have revealed a concerning association between the administration of the third dose of the ModRNA COVID-19 vaccine and statistically significant increases in cancer mortality rates. A study conducted in Japan highlighted this correlation, noting a marked rise in cancer-related deaths post-vaccination. This phenomenon is not isolated to Japan; similar trends have been observed in Europe, Australia, and the USA, with an excess of deaths reported from 2020 to 2023 compared to 2019. In this review, we explore seven potential mechanisms through which ModRNA COVID-19 vaccines may contribute to the initiation and progression of cancer. Each mechanism is discussed in detail, with a focus on the underlying molecular and cellular pathways. The potential for varied combinations of these mechanisms to influence different cancer types is also considered, providing a comprehensive overview of how ModRNA vaccines might impact cancer biology. Our analysis underscores the necessity for further research to elucidate the precise relationship between ModRNA COVID-19 vaccination and cancer progression. Understanding these mechanisms is critical for developing strategies to mitigate potential adverse effects while harnessing the benefits of vaccination.https://doi.org/10.11648/j.ejcbs.20241002.11
Mer forskning behövs kring cancerspåret och likaså kring den bevisade höjningen av IgG4. Så att vi ser om det finns cancerogena mikropartiklar i korrektamund0s dammsugare.
Senast redigerad av Lamento 2024-07-16 kl. 02:47.
Citera
2024-07-16, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, jag har aldrig förespråkat något COVID-vaccin. Jag låter istället folk göra som de vill.

Du har försvarat Pfizers VD Bourla en hel del angående Covid-vaccinet och även pekat på hans positiva mänskliga kvaliteter, och det vi talar om då är Pfizers framträdande när det gäller Covid-vaccinet. Vi har också talat om hur Pfizer på sin hemsida försökar bemöta felaktiga negativa rykten kring sitt Covid-vaccin (https://www.pfizer.com/about/responsibility/misinformation).

Men det slog mig att för att förstå hur Pfizer tas emot nu bland åtminstone en del, så behöver man förstås se på deras historia. Corporate Watch har pekat på hur Pfizer kan vara det mest skandalomsusade Pharma-företaget fram till Covid, och att de behöver den positiva kritik de får nu.

Så min poäng är att det ju inte är säkert att det är "antivaxare" som skapar misstänksamhet mot vaccinet utan rimligen till någon del även företagets historia. Likaså kan en del av de du kallar "antivaxxare" vara personer som drabbats av till exempel Pfizers skandaler. Corporate Watch listar ett antal, till exempel hur Pfizer 1986 fick dra tillbaka en hjärtklaff efter att 300 personer dött av den och betala hundratals miljoner dollar i kompensation, över hur de testade sin nya medicin Trovan i Nigeria och fick betala kompensation 2011 till familjerna till de barn som dog eller som fick livslång skada av deras medicin, eller till hur Pfizer 2012 fick betala en miljard dollar till kvinnor som tagit deras hormonpreparat Prempro som enligt flera studier gav bröstcancer. (https://corporatewatch.org/pfizer-si...s-to-remember/ ).
Senast redigerad av Lamento 2024-07-16 kl. 03:20.
Citera
2024-07-16, 03:55
Bannlyst
Flera cyklister i tour de france insjuknade i covid och fick bryta.
Is covid back?
https://ibb.co/wQ7hmJT
Citera
2024-07-16, 06:02
Medlem
qwerty-66s avatar
"Given the extensive, well-documented SAEs and unacceptably high harm-to-reward ratio, we urge governments to endorse a global moratorium on the modified mRNA products until all relevant questions pertaining to causality, residual DNA, and aberrant protein production are answered."

https://www.researchgate.net/publication/377667508_COVID-19_mRNA_Vaccines_Lessons_Learned_from_the_Registra tional_Trials_and_Global_Vaccinati on_Campaign
Citera
2024-07-16, 06:07
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Is covid back?

Maskerna är tillbaka... Men det är väl bara att injicera lite mRNA så slipper man oroa sig för covid? Safe and effective?

Covid e här för o stanna. Undrar hur de som experimenterade fram covid sover idag? En liten "olycka" på jobbet med rejäla konsekvenser....

https://www.cyclingnews.com/news/tour-de-france-reintroduces-mask-mandate-amid-covid-19-concerns/
Citera
2024-07-16, 09:16
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Du har försvarat Pfizers VD Bourla en hel del angående Covid-vaccinet och även pekat på hans positiva mänskliga kvaliteter, och det vi talar om då är Pfizers framträdande när det gäller Covid-vaccinet. Vi har också talat om hur Pfizer på sin hemsida försökar bemöta felaktiga negativa rykten kring sitt Covid-vaccin (https://www.pfizer.com/about/responsibility/misinformation).
Nej, jag har inte försvarat Bourla eller Pfizer, jag har med emfas visat att du pratade skit och spred antivaxxar-trams när du påstod att "Pfizer ljög". Den enda som ljög var du.
Citat:
Pfizer ljög om sitt vaccin och barn i december 2021 när man påstod att vaccinet var bra för 5-åringar före UK hade fattat beslut i frågan.
Ditt substanslösa trams om "försvar" är antagligen inget annat än en naturlig reaktion från ett antivaxxar-patrask som får brallorna neddragna och blir irriterad över att inte kunna ljuga obehindrat och oemotsagt. Om Bourla ljög är det väl bara att visa det. Det har han dock bevisligen inte gjort. I alla fall inte i DET sammanhanget. Och du har åtminstone inte visat det. Det är heller ingen som "försvarat" Bourla, det som skett är att du blivit påkommen med att snacka skit och ljuga.
Citat:
Men det slog mig att för att förstå hur Pfizer tas emot nu bland åtminstone en del, så behöver man förstås se på deras historia. Corporate Watch har pekat på hur Pfizer kan vara det mest skandalomsusade Pharma-företaget fram till Covid, och att de behöver den positiva kritik de får nu.

Så min poäng är att det ju inte är säkert att det är "antivaxare" som skapar misstänksamhet mot vaccinet utan rimligen till någon del även företagets historia. Likaså kan en del av de du kallar "antivaxxare" vara personer som drabbats av till exempel Pfizers skandaler. Corporate Watch listar ett antal, till exempel hur Pfizer 1986 fick dra tillbaka en hjärtklaff efter att 300 personer dött av den och betala hundratals miljoner dollar i kompensation, över hur de testade sin nya medicin Trovan i Nigeria och fick betala kompensation 2011 till familjerna till de barn som dog eller som fick livslång skada av deras medicin, eller till hur Pfizer 2012 fick betala en miljard dollar till kvinnor som tagit deras hormonpreparat Prempro som enligt flera studier gav bröstcancer. (https://corporatewatch.org/pfizer-si...s-to-remember/ ).
Och det här menar du är relevant i en vetenskaplig diskussion om COVID-vaccin? Du kan kanske ta upp saken i Konspirations-, Juridik- eller Brottsforumet? Det finns ju massor av alternativ som gör att vi andra slipper lyssna på irrelevant trams. What say you?
Citera
2024-07-16, 11:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Is covid back?
'

Jag tror att Covid kommer att komma tillbaks med bred front under hösten.

1. Vaccinationsskyddet är för de allra flesta grupper obefintligt och få förväntas uppdatera.
2. Naturlig immunitet är bortblåst.
3. Smittskyddsåtgärder är borta.
4. Munskydden ser man ingen med.
5. Plexiglasen är borta
6. Handspriten är bortstädad.
7. Uppmaningar om att hålla avstånd lyser med sin frånvaro och ingen minns det längre.

Jag tror det kan bli rätt stökigt. Från oktober och peak strax innan jul. Så har väl mönstret sett ut de två senaste åren. Blir nog en favorit i repris, men jag tror det kan bli värre nu pga av de sju punkterna ovan.
Citera
2024-07-16, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
'

Jag tror att Covid kommer att komma tillbaks med bred front under hösten.

1. Vaccinationsskyddet är för de allra flesta grupper obefintligt och få förväntas uppdatera.
2. Naturlig immunitet är bortblåst.
3. Smittskyddsåtgärder är borta.
4. Munskydden ser man ingen med.
5. Plexiglasen är borta
6. Handspriten är bortstädad.
7. Uppmaningar om att hålla avstånd lyser med sin frånvaro och ingen minns det längre.

Jag tror det kan bli rätt stökigt. Från oktober och peak strax innan jul. Så har väl mönstret sett ut de två senaste åren. Blir nog en favorit i repris, men jag tror det kan bli värre nu pga av de sju punkterna ovan.

bara en absolut idiot kan ställa upp på en ny omgång 'covid'.
Citera
2024-07-16, 11:50
Medlem
benice2eachothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Och det här menar du är relevant i en vetenskaplig diskussion om COVID-vaccin? Du kan kanske ta upp saken i Konspirations-, Juridik- eller Brottsforumet? Det finns ju massor av alternativ som gör att vi andra slipper lyssna på irrelevant trams. What say you?

Förklara varför det inte skulle vara relevant?
Citera
2024-07-16, 12:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
bara en absolut idiot kan ställa upp på en ny omgång 'covid'.

Vet inte om jag förstår vad du menar "ställa upp". Om smittan börjar spridas har man ju inte så mycket val. Antingen blir man smittad, eller så ser man till att låta bli. Det är väl de val som finns?
Citera
2024-07-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vet inte om jag förstår vad du menar "ställa upp". Om smittan börjar spridas har man ju inte så mycket val. Antingen blir man smittad, eller så ser man till att låta bli. Det är väl de val som finns?

ställa upp på föreställningen att ett nytt farligt virus börjar cirkulera. ställa upp på idén att pcr-testerna har något som helst vetenskapligt värde. ställa upp på att vara 'maktens' lättskrämda lättmanipulerade boskap (som leds till slakt).
Citera
2024-07-16, 13:02
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benice2eachother
Förklara varför det inte skulle vara relevant?
I en vetenskaplig diskurs är det empiri som är relevant. Inget annat. I den här kontexten betyder att ett vaccins immunologiska egenskaper eller biverkningar avgörs av den empiri som samlats. Inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in