Citat:
Ja, korrektamund0 pekade på att UK:s kurva sjönk som en sten och att vi hade passerat pandemigränsen, som jag minns det, och det gav jag henne också rätt i. Jag är misstänksam i meningen kritiskt tänkande. Tänk dig själv: Om "cancerspåret" skulle visa sig stämma så spelar det ingen roll hur mycket korrektamund0 då skriker att det inte fanns vetenskapliga bevis. Hon kommer i så fall att vara helt ute. Men korrektamund0 kan liknas vid en dammsugarförsäljare, som ringer på och påstår att den dammsugare som just hon säljer är den bästa, inte har några nackdelar och att det är bråttom att köpa den när hon står i dörren.
Jag kör "misstänksamhetsspåret" ett tag till, tills jag är övertygad om motsatsen. Då kan jag säga "Vilket tur att jag hade fel!" men det kommer inte korrektamund0 att kunna säga om hon har fel.
Det finns saker vi inte vet om följderna av vaccinet, till exempel vilka följder de kraftigt förhöjda IgG4-värdena kan få. Det erkänner korrektamund0 också, och hon har förespråkat en dos vaccin och inte mer, men hennes "dammsugarförsäljarstil" gör att hon endast kan nämna sådant i förbigående och att det inte syns. Hon gömmer i praktiken sitt kritiska tänkande i hennes väggar av antivaxxar-skrik. Hennes väggar är ju roliga, men de är därmed inte vetenskapliga.
Forskningen däremot maler långsamt. Eventuella cancerogena effekter tar tid att upptäcka. Men hela tiden skrivs det om detta (till exempel:https://www.cureus.com/articles/260109-types-and-rates-of-covid-19-vaccination-in-patients-with-newly-diagnosed-microsatellite-stabl e-and-instable-non-metastatic-colon-cancer#!/ ) eller just nu i European Journal of Clinical and Biomedical Sciences, nr 2, 2024:
Cancer Mortality Surges Post COVID ModRNA VaccinationMer forskning behövs kring cancerspåret och likaså kring den bevisade höjningen av IgG4. Så att vi ser om det finns cancerogena mikropartiklar i korrektamund0s dammsugare.
Ronald Palacios Castrillo
Abstract
Recent investigations have revealed a concerning association between the administration of the third dose of the ModRNA COVID-19 vaccine and statistically significant increases in cancer mortality rates. A study conducted in Japan highlighted this correlation, noting a marked rise in cancer-related deaths post-vaccination. This phenomenon is not isolated to Japan; similar trends have been observed in Europe, Australia, and the USA, with an excess of deaths reported from 2020 to 2023 compared to 2019. In this review, we explore seven potential mechanisms through which ModRNA COVID-19 vaccines may contribute to the initiation and progression of cancer. Each mechanism is discussed in detail, with a focus on the underlying molecular and cellular pathways. The potential for varied combinations of these mechanisms to influence different cancer types is also considered, providing a comprehensive overview of how ModRNA vaccines might impact cancer biology. Our analysis underscores the necessity for further research to elucidate the precise relationship between ModRNA COVID-19 vaccination and cancer progression. Understanding these mechanisms is critical for developing strategies to mitigate potential adverse effects while harnessing the benefits of vaccination.https://doi.org/10.11648/j.ejcbs.20241002.11
Senast redigerad av Lamento 2024-07-16 kl. 02:47.
Senast redigerad av Lamento 2024-07-16 kl. 02:47.