Angående
KreugerGulds länk till ännu en av numera många studier som ser möjliga samband mellan band annat cancer och mRNA-caccinet
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC11227084/
Svarade du:
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Ditt ständiga bekymmer ju att du inte klarar av diskurs ur ett vetenskapligt perspektiv. En hypotes, spekulation eller möjlighet beskriven i en studie eller annan rapport ses av dig som ett bevis på ett orsakssamband. Om någon skriver "may cause" eller "could" så hoppar du direkt på tåget och får för dig att man beskriver ett faktiskt skeende eller något som bevisats empiriskt.
Det där med engelska och lingvistik har aldrig varit antivaxxin-krigarens starkaste sida, och man inser samtidigt att du faktiskt insett att du fiskar i grumliga vatten när du utelämnar efterföljande mening:
Vad de konstaterar är alltså att det SKULLE kunna vara så, men att det krävs längre kliniska- och förkliniska studier för att bekräfta misstankarna. Med det sagt vill jag också nämna att det är sällan, för att inte säga EXTREMT sällsynt att den här typen av hypotes eller misstanke visar sig vara helt korrekt. Det betyder inte att så är fallet den här gången, men ditt misstag är att du hela tiden inbillar dig att "vi VET".
Det gör du inte. Inte ens forskarna vet.
Det är som sagt lustigt att se att du övertar mina argument om dina språkliga brister och istället använder dessa på mig och andra, men, som de säger plagiat är det största smickret.
Så här fungerar dina argument:
1. Någon länkar till en peer reviewad studie som pekar på möjliga kopplingar mellan mRNA-vaccinet och till exempel cancer.
2. Istället för att diskutera innehållet som borde vara det viktiga lägger du fokus på att utmåla och diskutera den som har lagt ut artikeln som antivaxxare.
Och när man som jag lägger ut artiklar om både möjliga risker med Covid-19 och med vaccinet så ser du bara den ena sidan och börjar skrika antivaxxare till mig. Du kan helt enkelt inte förstå att man kan vara skeptisk mot två sidor samtidigt, eller så har du en agenda.
Det intressanta är som jag ser det inte om KreugerGuld är en "antivaxxare" eller inte utan artikeln han länkar till och när du svarade på den så var det intressant, men det andra blir lite enahanda.
Intressant hur du har svängt kring vaccinet efter påpekandena av IgG4 och av myokardit och numera cancer. Plötsligt svängde du och menade att man borde nöjt sig med en dos av vaccinet, senare har du erkänt att ingen vet vad IgG4-värdena kan bero på eller leda till.
Nu konstaterade du till KreugerGuld om hans peer review-artikels koppling mellan mRNA och cancer att "Vad de konstaterar är alltså att
det SKULLE kunna vara så, (...) Med det sagt vill jag också nämna att det är sällan, för att inte säga
EXTREMT sällsynt att den här typen av hypotes eller misstanke visar sig vara helt korrekt. Det betyder inte att så är fallet den här gången".
Och nu blev du mycket arg när jag kallade dig vaccinförespråkare. 2021 sa du eom dina biverkningar efter vaccineringen att "jag är 100% säker på att det orsakades av vaccinet."
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden. Sen kom blev du istället 100% säker på att det var gummi från behållaren. Kanske kan du i framtiden inse att världen inte är svartvit, att ingenting brukar vara 100% åt det ena eller andra hållet.