2024-07-06, 01:26
Medlem
Campbell går igenom överdödligheten, ligger runt 10 % fortfarande, ibland mer: https://www.youtube.com/watch?v=AU0DxJ1vbmM

Han använder Our World in Data. Intressant att se hur överdödligheten ökat i till exempel Japan.

Jag tog hans länk och lade in Sverige: https://ourworldindata.org/grapher/excess-mortality-p-scores-average-baseline?country=USA~GBR~KOR~SWE

16 % överdödlighet i Sverige i slutet av maj enligt den källan. Men det verkar inte vara någon som bryr sig. Lägg märke till att jag inte påstår att det beror på vaccinet, vissa forskare verkar tro det medan till exempel de norska forskarna jag nämnde nyss tror att det beror på Covid. Men de fick kritik, vilket var lite lustigt kanske med tanke på att att för 2 år sen gick det bra att skylla överdödlighet på Covid men inte på vaccinet, medan vi nu är inne i en tid då Covid fortsätter utan att man riktigt talar om det. Den officiella bilden tycks vara att pandemi är över och besegrades med vaccinen. Att viruset sedan sprutar ut sig nya varianter och att det finns en överdödlighet verkar ingen vilja diskutera.

USA:s folkhälsomyndighet CDC har just gått ut med att Covid fortfarande är verksamt året runt:
COVID-19 can surge throughout the year

(...) Because the evolution of new variants remains unpredictable, SARS-CoV-2 is not a typical “winter” respiratory virus. (...) There is no distinct COVID-19 season like there is for influenza (flu) and respiratory syncytial virus (RSV). While flu and RSV have a generally defined fall/winter seasonality and circulate at low levels in most parts of the United States in the summer, meaningful COVID-19 activity occurs at other times of the year. (...) Although the future pace of SARS-CoV-2 evolution is unpredictable, surges outside the winter season will likely continue as long as new variants emerge and immunity from previous infections and vaccinations decreases over time. https://www.cdc.gov/ncird/whats-new/covid-19-can-surge-throughout-the-year.html
Senast redigerad av Lamento 2024-07-06 kl. 01:53.
Citera
2024-07-06, 02:21
Medlem
Igår fick vi ännu ett fall av ung hjärtdöd:
”Paradise Hotel”-profilen Thobias Johansson, 34, är död
Fästmannen: ”Det här kom från ingenstans”

(...)

– När vi hade lagt oss och fortsatte prata blev det plötsligt helt tyst. Jag puttade till Thobias och frågade skämtsamt och han verkligen hade somnat så fort och undrade om han skojade med mig. Men då hade han fått en hjärtattack. Jag gjorde hjärt- och lungräddning och gjort verkligen allt som stod i min makt tills ambulansen kom. Men han dog i mina armar.

Daniel Andersson förklarar att Thobias Johansson hade ett hjärtfel.

– Han hade dåligt hjärta och hade fått diagnosen hjärtsvikt. Men man tror inte något sådant här ska hända en 34-åring. Det här är helt ofattbart och jag mår jättedåligt.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1M50oe/paradise-hotel-profilen-thobias-johansson-34-ar-dod
P.S. Otydlig graf i mitt inlägg ovan, för mig såg det ut som maj 2024 på Sverige, men sedan när jag öppnade grafen i en annan browser så var det ju 31 dec 2023 som det var 16 % överdödlighet i Sverige. Hur det ser ut nu vet jag inte.
Senast redigerad av Lamento 2024-07-06 kl. 02:28.
Citera
2024-07-06, 07:20
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Pfizer har inte undanhållit någon kritisk information..

Från stämningen!
Pfizer maintained its own adverse events database, separate from the federal Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS), a national early warning system managed by the Food and Drug Administration and Centers for Disease Control and Prevention to detect possible safety problems in US-licensed vaccines.

Personen borde inte ta fler sprutor? Underhållande läsning.

(FB) Vi som vaccinerat oss mot Covid!
Citera
2024-07-06, 07:32
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Det här är en ganska ordentlig felbedömning. Det finns sannolikt bara två branscher där kontrollen är så pass hög att man i produktion till och med har SOPs som beskriver hur och när någon kan gå på toaletten. Alla processer är validerade och står under ständig kontroll.

Anledningen är att aerospace och pharma är två industrier där ett misstag i regel betyder att det kommer kosta människoliv.".

Så länge det är mycket pengar att tjäna, så tummas det på reglerna tydligen.
Senast har väl boeing fått kritik genom en del händelser och visselblåsare?
Visselblåsaren hade sen otur att bli mördad!

Det har nu framkommit att covid sprutorna är kontaminerade. Bekräftat från flera lab!
Det tyder ju på att kontrollen inte har varit rigorös?

Underhållande läsning, kontaminerad av E.coli ?
Senast redigerad av KreugerGuld 2024-07-06 kl. 07:36.
Citera
2024-07-06, 09:16
Medlem
KreugerGulds avatar
Kansas stat stämning i korthet! För den som är intresserad.
https://www.sott.net/article/492839-The-devastating-charge-sheet-against-Pfizer

1. Pfizer misled the public.

2. Pfizer used confidentiality agreements to conceal critical data relating to the safety and effectiveness of its COVID-19 vaccine.

3. Pfizer used its confidentiality agreements with the U.S. Government and others to conceal, suppress and omit material facts relating to Pfizer's COVID-19 vaccine, including the safety and efficacy of the vaccine.

4. Pfizer used an extended study timeline to conceal critical data - the study was repeatedly delayed

5. Pfizer says it will make data from vaccine trials approved in the U.S. available 18 months after the primary study completion date. Pfizer, Data Access Requests.

6. The FDA did not make the safety and effectiveness data for Pfizer's COVID-19 vaccine immediately available.

7. Pfizer destroyed the vaccine control group.

8. In its press release announcing emergency use authorisation of its COVID-19 vaccine, Pfizer did not disclose that it had excluded immunocompromised individuals from its COVID-19 vaccine trials.

9. Pfizer knew its COVID-19 vaccine was connected to serious adverse events, including myocarditis and pericarditis.

10. The United States military detected a safety signal for myocarditis.

11. After Pfizer obtained FDA approval through emergency use authorisation to provide its COVID-19 vaccine to 12-15-year-olds in August 2021, Pfizer decided to study "how often" its vaccine may cause myocarditis or pericarditis in children by testing 5-16 year-olds for troponin I.

12. Upon information and belief, Pfizer also detected a safety signal relating to strokes.

13. Pfizer's knowledge of a safety signal for increased fatalities

15. Pfizer did not test the booster on any participant older than 85 years old

16. Pfizer did not publicly release adverse event data from its database.

17. Pfizer announces study on pregnant women but omits material facts already in its possession.

18. Pfizer's February 18th 2021 press release also did not disclose other adverse effects on the reproductive systems of women who received Pfizer's COVID-19 vaccine.

19. Pfizer's study on pregnant women failed and the results are secret.

20. Pfizer concealed critical safety information from the public

21. Pfizer claimed that a "primary endpoint" of the trial of its COVID-19 vaccine was "prevention of COVID-19″ regardless of whether participants have previously been infected by SARS-CoV-2.

22. Pfizer misrepresented and concealed material facts relating to the durability of protection provided by its COVID-19 vaccine.

23. On April 1st 2021, Pfizer issued a press release that celebrated "high efficacy" in Pfizer's COVID-19 vaccine through up to six months after the second dose.

24. Pfizer said its COVID-19 vaccine would prevent transmission even though it knew it had never studied the effect of its vaccine on transmission

25. Despite admissions by Pfizer Chairman and CEO Dr. Bourla and Board Member Dr. Scott Gottlieb that Pfizer did not know if its vaccine prevented transmission, Pfizer Chairman and CEO Dr. Bourla warned Kansans on multiple occasions that not receiving a COVID-19 vaccine would affect the lives of those around them, thus implying that Pfizer's COVID-19 vaccine prevented transmission

26. Pfizer worked to censor speech on social media that questioned Pfizer's claims

27. Pfizer worked to conceal and suppress material facts.
Citera
2024-07-06, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Har inte sett nån "fakta". Enbart försök till härskarteknik o korkade kommentarer från din "K". Vederbörande skrev ju om vilka otrevliga biverkningar det var av Mrna injektionerna vilket var "fakta" men ändrade sen till att attackera allt som inte var positivt för Pfizer av nån anledning.

Det var väl en sådan biverkning som man kan få om man har otur och den gick ju över snabbt verkar det som. Hon verkar ju vara fullt frisk efter sin coronashot.
Citera
2024-07-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Jag har ju inte deltagit i den senaste diskussionen som du svarar på här, men det är oklart vad du menar med "ni andra i gruppen" och vilket "lag" den ska komma in i, om du menar att alla de andra ska komma med i ditt och korektalduos lag med 2 pers? När jag skrev att jag skulle kolla mer på eventuell turbo-cancer och mrNA-vaccinet och nämnde ett par studier ( (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)), svarade du:

Jag har ju skrivit mer om det sedan. Har du följt det?

Nej jag har dålig fokus på corona idag måste jag säga, men alltid intressant att titta in i den här tråden 🙂 Jag påstår nog ändå att Dr K kan sin sak och hon har alltid trovärdiga källor även om hon drar en pungspark mot sina motståndare ibland.
Citera
2024-07-06, 11:29
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Från stämningen!
Pfizer maintained its own adverse events database, separate from the federal Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS), a national early warning system managed by the Food and Drug Administration and Centers for Disease Control and Prevention to detect possible safety problems in US-licensed vaccines.

Personen borde inte ta fler sprutor? Underhållande läsning.

Och så var forumets största amatör igång igen. Men en ny dag erbjuder nya möjligheter för ett antivaxxar-patrask. Bara att starta upp sitt antivaxxar-konto och köra igång med att sprida antivaxxar-smörja på Flashback.

Citat:
131. Separate from VAERS, Pfizer maintained its own adverse events database that “contain[ed] cases of [adverse events (AEs)] reported spontaneously to Pfizer, cases reported by the health authorities, cases published in the medical literature, cases from Pfizer-sponsored marketing programs, non-interventional studies, and cases of serious AEs reported from clinical studies regardless of causality assessment.”

132. Upon information and belief, Pfizer’s adverse events database contained more adverse event data than VAERS because it included both information in VAERS and information not in VAERS.

1. Var är databasen?
2. Finns databasen?
3. I stämningen uppges att databasen innehåller uppgifter som rapporterats spontant till Pfizer
4. I stämningen uppges att databasen innehåller uppgifter som rapporterats av hälsoMYNDIGHETER
5. I stämningen uppges att databasen innehåller uppgifter som kommer från studier (studier publiceras för allmän beskådan och det länkas ofta till dem även här på Flashback)
6. I stämningen uppges att databasen innehåller fall av allvarliga biverkningar som rapporterats från kliniska studier oavsett kausalitetsbedömning

Så man påstår således att Pfizer samlat uppgifter som publicerats i den offentliga domänen tillsammans med uppgifter som lämnats direkt till Pfizer. Det låter rimligt, det hade jag också gjort.

Om informationen var "kritisk" kan man utgå ifrån att Kris Kobach, som är statsåklagaren i Kansas, hade pekat ut vad den "kritiska informationen" bestod av. Vad är det för "fall av allvarliga biverkningar" som Pfizer hade i den "hemliga databasen"? Det är rimligt att tro att om antivaxxar-patrasket som agerar i form av åklagare kände till någon 'hemlig databas med uppgifter om allvarliga biverkningar' så hade han inkommit med någon form av bevis eller kopia på den databasen. Men det har han inte. Inte ett ord om vad för "allvarliga biverkningar" den innehöll. Bara påståenden.

Men det mest patetiska måste ju ända vara att åklagaren som bevis för databasens existens lutar sig mot sin "övertygelse"? Haha, veckans pannbiff stiger fram och spelar antivaxxar-dum och menar att "Pfizer hade en databas med allvarliga biverkningar som man inte berättade om - det är jag ÖVERTYGAD OM". Han är övertygad? Herre min skapare, har inte det här antivaxxar-patraskandet gått liiiiite för långt nu?

Finns databasen överhuvudtaget? Det är det ingen som vet, men vad JAG vet är att man framstår som ett komplett antivaxxar-patrask om man stämmer ett läkemedelsbolag under förevändningen att man är "övertygad" om att det man säger är sant - utan att kunna presentera gnuttan bevis annat än att man är "övertygad" om att det är sant. Här är en annan lista på grejor som antivaxxar-patrask varit "övertygade" om:

LÄSER man igenom stämningen (det är jag antagligen den enda som gjort) finns massvis med exempel på komplett vansinne som i själva verket övergår från humor till total tragik. Hur är det möjligt att dessa antivaxxar-patrask kan vara så komplett ointelligenta och hjärntvättade? Jag menar, på den nivån? Killen är ju i alla fall åklagare och torde vara läskunnig?

Så nej, Pfizer har inte undanhållit någon kritisk information. Åtminstone finns det ingenstans någonstans som ännu tyder på att så skulle varit fallet. Och man kan dessutom fråga sig vad den information skulle bestå av? Vad är det för allvarliga biverkningar som vi andra inte har kännedom om? Menar lilla antivaxxar-patrasket att Pfizer har en hemlig databas där det framgår att.....ja vad?

För det kan väl inte vara så pinsamt att åklagaren menar att Pfizer hade en "hemlig databas" där det framgick att Pfizer's COVID-vaccin orsakade att kvinnor blev sterila, och att informationen från verkligheten som visar att kvinnor INTE blir sterila - den är helt fel, och det här borde Pfizer ha berättat.

Herregud...

PS.
Det finns exempel på påståenden i stämningen som JAG debunkat för flera år sedan. Skall bli kul att se hur det utvecklar sig
Citera
2024-07-06, 11:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Så länge det är mycket pengar att tjäna, så tummas det på reglerna tydligen.
Senast har väl boeing fått kritik genom en del händelser och visselblåsare?
Visselblåsaren hade sen otur att bli mördad!
Jaha. Aerospace och Pharma är som jag nämnde två branscher där kontrollen är så pass hög att man i produktion till och med har SOPs som beskriver hur och när någon kan gå på toaletten. Alla processer är validerade och står under ständig kontroll.

Citat:
Det har nu framkommit att covid sprutorna är kontaminerade. Bekräftat från flera lab!
Det tyder ju på att kontrollen inte har varit rigorös?
Nej, det har inte framkommit några sådana uppgifter. LÄS mina inlägg här på Flashback så har jag i detalj redogjort för vilka tester som genomförs och hur ofta.
Citera
2024-07-06, 12:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det var väl en sådan biverkning som man kan få om man har otur och den gick ju över snabbt verkar det som. Hon verkar ju vara fullt frisk efter sin coronashot.
Det var i mitt fall en allergisk reaktion mot gummi. Alltså, materialet som används för att försegla vaccinflaskorna. Jag har tidigare (i ett par år nu, faktiskt) nämnt att det inte hade något med vaccinet att göra. Det hindrar dock inte antivaxxare att spekulera, ljuga, tramsa och hitta på lite som de vill.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av harry-gucci
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Citat:
Det finns flera grader av anafylaxi. Min bedömdes vara av den lindrigaste graden och klassades som en allergisk reaktion som inte kunde kopplas till vaccinet.
Att det inte kunde kopplas till vaccinet är ett stort skämt eller lögn.
Den bedömdes inte vara relaterad till vaccinet, nej.
..
Den bedömdes inte vara någon anafylaktisk chock orsakad av vaccinet, nej. Förstår du?
Du tog vaccinet, och 2 minuter senare så fick du hjärtklappning svettningar och spydde ner hela mottagningen. Och du drar själv inte kopplingen att vaccinet orskade detta?

Wow....
Det är inte jag som är ansvarig för att "dra" några kopplingar. Mina egna misstankar var naturligtvis vaccinet, men de misstankarna fick stå till sidan för en helt annan förklaring.
Genom att du är som du är , så kan du helt släppa kopplingen att det skulle vara vaccinet, läkarkåren har sagt att det inte är vaccinet då ska du tro på det också...
Haha, släpp det där nu - det fnns en fullt acceptabel förklaring till den allergiska reaktion som jag råkade ut för. Du kan sluta försöka kämpa för att vaccinet är orsaken. Det är det inte i det här fallet.

Men att förvänta sig att ett fullblods antivaxxar-patrask skulle kunna tänka sig att det fanns en annan förklaring än vaxxxiiiiiin är naturligtvis otänkbart. Allt är alltid orsakat av vaxxxiiiiiin. ALLT är vaxxxiiiiiinets fel. ALLLLLTTTTT!!!!
Senast redigerad av korrektamund0 2024-07-06 kl. 12:52.
Citera
2024-07-06, 13:05
Medlem
RustyShacklefords avatar
John Campbell tröskar igenom en lång radda länder som fortsatt lider av hög överdödlighet under 2024:
https://www.youtube.com/watch?v=AU0DxJ1vbmM

Och om överdödligheten inte längre anses orsakas huvudsakligen av covid (vilket få verkar hävda) så kan man ju fråga sig vad den då kan tänkas bero på. Som vanligt undviker Campbell noga att nämna den massiva elefanten i rummet. Och det behövs egentligen inte. Alla vet.

Men det kanske inte är så viktigt längre? Det enda som tycks vara hemskt är ifall folk skulle dö av covid. Om det dör oväntat många människor av andra orsaker så verkar det nästan som att det inte spela nån roll. Gäsp liksom, vem bryr sig?
Citera
2024-07-06, 13:33
Medlem
Citat:
Pfizer har inte undanhållit någon kritisk information.

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Jag påstår nog ändå att Dr K kan sin sak och hon har alltid trovärdiga källor även om hon drar en pungspark mot sina motståndare ibland.

Pfizer ljög om sitt vaccin och barn i december 2021 när man påstod att vaccinet var bra för 5-åringar före UK hade fattat beslut i frågan. Man körde över staten. Många tdningar har skrivit om detta, till exempel Telegraph men eftersom den är bakom betalvägg tar jag news.com.au:
Pfizer CEO Albert Bourla’s comments about children’s Covid vaccines found ‘misleading’ by UK watchdog

A Pfizer chief executive has been reprimanded by a pharmaceutical watchdog for making “misleading” statements about Covid vaccines.

Pfizer chief executive Albert Bourla has been reprimanded by the UK’s pharmaceutical watchdog for making “misleading” statements about children’s Covid vaccines, according to a report.

In early December 2021, Dr Bourla used an interview with BBC Breakfast to claim that the virus was “thriving” in schools and “there is no doubt in my mind that the benefits, completely, are in favour of” giving five-year-olds the vaccine.

“This is disturbing, significantly, the educational system, and there are kids that will have severe symptoms,” he said.

At the time, the country’s vaccine watchdog was still deciding whether the jabs should be approved for children aged five to 11.

It wasn’t until February 2022 that the Joint Committee on Vaccination and Immunisation (JCVI) approved the vaccine for that age group.

By March 2022, some data were showing the effectiveness of the children’s vaccine plummeted to just 12 per cent within weeks of inoculation. https://www.news.com.au/technology/science/human-body/pfizer-ceo-albert-bourlas-comments-about-childrens-covid-vaccines-found-misleading-by-uk-watchdog/news-story/7ac66d9d5cef20a1ea2a2bdbfeeb77f3

Inte första gången. Politico 2021:
UK watchdog: Pfizer in breach of rules over epilepsy drug

For over four years, Pfizer hiked its prices from 780 percent to 1,600 percent above previous levels.

The U.K.'s Competition and Markets Authority has provisionally found that U.S. pharmaceutical giant Pfizer, along with a second company called Flynn, broke competition law after raising the price of the epilepsy medicine phenytoin sodium.

The CMA announced today that the two companies exploited a regulatory loophole and used their dominant market position to unfairly hike the drug's price way above previous cost. They did this through de-branding phenytoin sodium so that it become a generic that no longer fell under branded pharmaceutical rules. https://www.politico.eu/article/uk-watchdog-pfizer-in-breach-of-rules-over-epilepsy-drug/

Citat:
Jaha. Aerospace och Pharma är som jag nämnde två branscher där kontrollen är så pass hög att man i produktion till och med har SOPs som beskriver hur och när någon kan gå på toaletten. Alla processer är validerade och står under ständig kontroll.

Oh, vad bra att deras regler kontrollerar dem ända in på toaletten. Då utgår jag från att Bourla var rentorkad i baken enligt ditt toalett-reglemente medan hans käft hade diarré?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in