Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-15, 17:45
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Sub-100 kanske efter split 1:5 vid 500.

Hann du ut? (Jo givetvis gjorde du det på botten även fast du trodde på fortsatt fall nedåt)

Han kan ju fortfarande sälja med en pytteliten vinst, men jag hade nog lagt stoplossen lite tajtare om jag var han. Ser ut som vi skall över $300 snart.
Citera
2024-07-15, 20:53
Medlem
CC75s avatar
Såg detta klipp om att Tesla skjutit upp eventet med Robotaxi. Enligt vad som sägs i klippet hade Elon ett möte med sina chefsingenjörer. Han fick en "idé" om någon förändring av fronten och frågade om det gick att ordna till. Han fick då tydligen svaret att - "ja men det kan ta upp till två månader till" varpå Elon lär ha sagt - "Fixa det så fort ni kan". M.a.o. inte att det med säkerhet ska ta två månader till.

När sedan information om mötet läkts ut och tolkats av en journalist blev Elon förbannad (fullt förståeligt) och sa till sina ingenjörer att de bäst bör ha något klart till den 8:e aug.

https://www.youtube.com/watch?v=86lYaQ1G2ps

Vet att många tradear Tesla. Själv är jag long-term.

// CC
Citera
2024-07-15, 21:03
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Såg detta klipp om att Tesla skjutit upp eventet med Robotaxi. Enligt vad som sägs i klippet hade Elon ett möte med sina chefsingenjörer. Han fick en "idé" om någon förändring av fronten och frågade om det gick att ordna till. Han fick då tydligen svaret att - "ja men det kan ta upp till två månader till" varpå Elon lär ha sagt - "Fixa det så fort ni kan". M.a.o. inte att det med säkerhet ska ta två månader till.

När sedan information om mötet läkts ut och tolkats av en journalist blev Elon förbannad (fullt förståeligt) och sa till sina ingenjörer att de bäst bör ha något klart till den 8:e aug.

https://www.youtube.com/watch?v=86lYaQ1G2ps

Vet att många tradear Tesla. Själv är jag long-term.

// CC

Tackar!
Citera
2024-07-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Sub-100 kanske efter split 1:5 vid 500.

Hann du ut? (Jo givetvis gjorde du det på botten även fast du trodde på fortsatt fall nedåt)

Ni är så fruktansvärt kortsiktiga, har inte sålt någonting och är ganska bra in the money fortf. Det hjälper nog inte jättemkt heller att Trump valde en EV hatare till vice-president just

Förstår inte heller varför du försöker kritisera mig genom att påstå att jag skulle ljuga om att sälja på botten osv när jag helt öppet skrev exakt när jag köpte + Gav? Olikt de flesta som är håsade till aktien här som alltid säljer toppar och köper botten tydligen.
Senast redigerad av job230ge 2024-07-15 kl. 22:31.
Citera
2024-07-15, 22:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Sen återstår det hur mycket folk ballar ur av att Elon formellt stödjer Trump...det lär inte bli en händelselös börsvecka oavsett
Jag tror ingen är förvånad och nu är en bra timing att gå ut med det.
Citera
2024-07-16, 00:06
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ni är så fruktansvärt kortsiktiga, har inte sålt någonting och är ganska bra in the money fortf. Det hjälper nog inte jättemkt heller att Trump valde en EV hatare till vice-president just

Förstår inte heller varför du försöker kritisera mig genom att påstå att jag skulle ljuga om att sälja på botten osv när jag helt öppet skrev exakt när jag köpte + Gav? Olikt de flesta som är håsade till aktien här som alltid säljer toppar och köper botten tydligen.

- Bra trade!

- Tack

Du borde väl sagt att den inte var stängd? Men okay du har alltså tagit en kort position i Tesla som du ska ligga i länge. Verkar smart
Citera
2024-07-16, 06:21
Medlem
wwrs avatar
Elon vet precis vad han skall göra med pengarna han fick av de godtrogna aktieägarna.

Han donerar en halv miljard kronor i månaden till elbilarnas fiende nummer ett, mannen med det röda örat, Trump. 🤣🤣🤣

Dubbelt blåsta aktieägare! Musk och EU har många likheter. Nu noterar man att även Musk använder pengar han fick av aktieägarna för att skada dem själva.

Citat:
Just after his huge stock grant, Elon Musk commits $45M/month to harm EVs

https://electrek.co/2024/07/15/just-after-his-huge-stock-grant-elon-musk-commits-45mil-mo-to-harm-evs/

Elon sk-ter i Tesla. Det såg vi även nyligen när han hotade med maskningsaktion om han inte fick 500 miljarder som en domstol underkänt samt han ville även flytta ut AI ur Tesla.

De globala företagsledarna tänker bara på sig själva.
Senast redigerad av wwr 2024-07-16 kl. 07:00.
Citera
2024-07-16, 08:52
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Elon vet precis vad han skall göra med pengarna han fick av de godtrogna aktieägarna.

Han donerar en halv miljard kronor i månaden till elbilarnas fiende nummer ett, mannen med det röda örat, Trump. 🤣🤣🤣

Dubbelt blåsta aktieägare! Musk och EU har många likheter. Nu noterar man att även Musk använder pengar han fick av aktieägarna för att skada dem själva.

https://electrek.co/2024/07/15/just-after-his-huge-stock-grant-elon-musk-commits-45mil-mo-to-harm-evs/

Elon sk-ter i Tesla. Det såg vi även nyligen när han hotade med maskningsaktion om han inte fick 500 miljarder som en domstol underkänt samt han ville även flytta ut AI ur Tesla.

De globala företagsledarna tänker bara på sig själva.

Trodde du att du fick till ett snajsigt inlägg nu som inte fullkomligt skrek hur butthurt du är över hur ljust det ser ut för både Tesla och Trump? Gulligt.
Citera
2024-07-16, 09:18
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Trodde du att du fick till ett snajsigt inlägg nu som inte fullkomligt skrek hur butthurt du är över hur ljust det ser ut för både Tesla och Trump? Gulligt.
Och Putin bara går från klarhet till klarhet. Nu har han manipulerat in både Trump och Musk i förarsätet. Musk började med ryska raketmotorer. Ryssarna har krigat med Starlink medan Musk slår av Starlink för Ukraina. Musk säger att han haft bra samtal med Putin. Musk vill ha omröstning i Donbas och ge provinserna till Ryssland. Och att ryssarna manipulerade fram Trump i valet bevisade specialåklagare Mueller.

Den enda lönsamma Teslafabriken (åtminstone förr) ligger i Kina där arbetarna inte har några rättigheter. Nästa blir säkert i Ryssland.

Fy f-n vilken soppa amerikanerna ställt till med.

Och Batteri-Jesus som jobbat på Tesla. Bara tigger bidrag och flyttar runt. Han hade fått köpa Ensos fabrik i Borlänge billigt för att det gynnade bygden. Men strax drog han till Tyskland för de gav mer bidrag. Då försökte han sälja fabriken med vinst. Kommunordföranden höll på att få hjärnblödning och skrev hur seriösa Stora Enso varit jämfört med dessa nya charlataner.
Senast redigerad av wwr 2024-07-16 kl. 09:41.
Citera
2024-07-16, 09:37
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Och Putin bara går från klarhet till klarhet. Nu har han manipulerat in både Trump och Musk i förarsätet. Musk började med ryska raketmotorer. Ryssarna har krigat med Starlink medan Musk slår av Starlink för Ukraina. Musk säger att han haft bra samtal med Putin. Och att ryssarna manipulerade fram Trump i valet bevisade specialåklagare Mueller.

Den enda lönsamma Teslafabriken (åtminstone förr) ligger i Kina där arbetarna inte har några rättigheter. Nästa blir säkert i Ryssland.

Fy f-n vilken soppa amerikanerna ställt till med.

Och Batteri-Jesus som jobbat på Tesla. Bara tigger bidrag och flyttar runt. Han hade fått köpa Ensos fabrik i Borlänge billigt för att det gynnade bygden. Men strax drog han till Tyskland för de gav mer bidrag. Då försökte han sälja fabriken med vinst. Kommunordföranden höll på att få hjärnblödning och skrev hur seriösa Stora Enso varit jämfört med dessa nya charlataner.

Det är såna här personer som ni björnar har i erat gäng. Inte alls anledning till att tänka ett varv till om hur bra ens omdöme är.
Citera
2024-07-16, 09:45
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det är såna här personer som ni björnar har i erat gäng. Inte alls anledning till att tänka ett varv till om hur bra ens omdöme är.
Det finns en viss ironi i inlägget.

Men hur Musk först (via styrelseordföranden) hotar med att jobba dåligt om han inte får sin enorma bonus som domstolen underkänt och sedan när han får bonusen ger han miljarder till elbilsmotståndaren Trump. (Han har även hotat med att flytta ut AI, företagets värdefullaste del, om han inte får utökad makt inom Tesla.)

Det är dåligt omdöme. Han struntar i företaget och jobbarna.
Senast redigerad av wwr 2024-07-16 kl. 10:01.
Citera
2024-07-16, 13:25
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Han har även hotat med att flytta ut AI, företagets värdefullaste del, om han inte får utökad makt inom Tesla.

Herregud, kör du med detta än? Hur tänker du att du ska kunna tradea framgångsrikt när du fastnar i tankemönster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in