Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Någon som tror att TSLA släpper något substantiellt den 10/10 (uppskjutet från 8/8)?
Eller är det bara skryt och tomprat?
Själva bilmodellen tror jag fyller högt ställda förväntningar, särskilt om man inkluderar produktionsprocessen. Franz von Holzhausen har tidigare hintat om att "modellen efter Cybertruck" (som gissningsvis är denna robotaxi) är den bildesign han är mest stolt över någonsin.
Dock räcker det inte med en cool bil, man behöver börja konkretisera exakt hur FSD/robotaxi ska fungera och rullas ut. Helst inget mer "jag tror nästa år blabla" utan faktiska lanseringsdatum, områden och strategier. T.ex så är MPI (miles per intervention) inte bra nog för en robotaxitjänst i många trafikmiljöer ännu. När blir den tillräckligt bra för att användas och var? Har man en backuplösning/remoteförare? Osv.
Vi vet att supervised FSD och A.S.S är imponerande. Men det är ingen robotaxi ännu.
En "one more thing" kan vara att det visas upp mer än en bilmodell - eventuellt t.o.m att man pratar om kommande konsumentbilar, även om jag tror det sistnämnda är mindre troligt.