Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-15, 16:04
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Mediahusen betalar ut stora tipspengar för bra info vilket i vanliga fall borde motivera allmänheten att nappa då GM redan är död och BO överlevt attentatet. Dvs po8lisen är inte i desperat behov av hjälp från allmänheten i en nationwide manhunt. Ändå strömmar det inte in några stora och betydande tips till media husen. Kanske har GM grundligt studerat tidigare skjutningar och medvetet gjort sig "osynlig" onilne inför dådet. Att pappan och mamman varit osynliga online kan ha att göra med deras yrke. De ville väl ha ett liv i fred och slippa bli kontaktade av alla galningar de träffade på jobbet.

Vi får helt enkelt avvakta vad etablerade mediahusen får fram då desinformationen från alla konspirationsteoretiker, MAGA-muppar och rightwingkonton som tagit över informationsflödet visar att dessa såkallade "fritänkare" är direkt skadliga med sin desinformation.
Det borde ju finnas klasskamrater. Arbetskolleger. Andra släktingar.

Mycket liten info finns om Crooks.
Citera
2024-07-15, 16:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Utan att peka ut föräldrarna för vi vet inte om dom faktiskt har kämpat för sin son, men generellt sett brukar inte barn gå genom hela skoltiden så mobbad utan att åtgärder vidtas, som tex byte av skola, byte av klass, extra resurser, eller hemmaundervisning om inget annat hjälper
Knappast i USA
Citera
2024-07-15, 16:08
Medlem
Citat:
Finns det någon video där man ser Crooks gå eller stå, där man ser hela honom. Jag tror jag kommit på vad han hade för problem, men jag behöver mer information.

Det här ska tydligen vara Crooks från 2020.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7974217/Shocking-moment-ASU-student-yells-Slash-Republican-throats-Trumps-acquittal.html

A young man is seen on video shouting on ASU's Tempe campus in front of a table of students promoting Donald Trump
He screams 'slash his throat!' and makes a slashing gesture across his own neck
The student then shouts: 'Slash Republican throats! Slash fascist throats!'
Citera
2024-07-15, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Nu har ju någon nära anhörig skrivit på sociala medier att skytten hade mental ohälsa, vilken vet vi inte. Jag miss tyvär inte vart jag läst det, många inlägg tillbaka i tråden var det någon som länkade till ett inlägg på X där man kunde läsa inlägget om Crooks (jag tror det var mamman som skrev om det samt att han led av ilska pga all mobbning.
Citera
2024-07-15, 16:10
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Yes, it is a disturbed liberal HBTQ person. "Slash Republican Throats" låter mest som något från mellanöstern. "kill the infidels", etc. Totalt avskyvärt.

2. Gammel media fortskrider likt idioter att rabbla att personen minsann "var registrerad republikan" och dessutom "köpte ammunition" precis innan mordförsöket.

3. Av något skäl ser alla de där personerna ut att vara genetiskt modifierade på något vis eller som C-utfallet vid genetisk hybridisering. Man får lite "deja vu" av någon form av genetiskt experiment där de där personerna blivit stämplade "non-approved" på grund av sina utseenden och sedan programmerats till HBTQ och eunuck status för att inte vidare påverka experimentet.

4. Sedan har vi vit makt teorin. I Europa är det ganska tydligt att vit makt kategorin stödjer Ukraina även som frivilliga i skyttegravarna bortsett ifrån Tyskland och Frankrike. Så skulle personen vara någon form av malplacerad vit-makt person så är det nog Ukraina som ligger bakom attentatet.

5. Personligen tror jag mer på HBTQ-liberal spåret.

Du tillhör kategorin människor som är mest mottagliga för desinformation och hybridaktioner. Om jag är vit-makt/MAGA/skolskytt, behöver jag bara posta "Slash Republican Throats" från ett konto med namnet "HBTQ-lover", för att du o resten av fårskocken ska börja gorma o reposta. På en demonstration med vänster-tema blandar jag mig in i folkmassan och hissar en "döda alla vita"-flagga, samma där. Det är så man underlåter och göder konflikten som i sin tur driver väljarstöd för den här rörelsen.

När ska ni börja tänka kritiskt och analysera politiken på flera nivåer? Världen är inte så enkel som du tror. Observera att desinformation inte bara sprids av MAGA/vit-makt-rörelsen, utan även från vänster och det vi skulle kalla normal svensk höger/liberalism. Men i störst utsträckning från högerextrema/MAGA-kontexten, där man gjort det till sin paradgren sista åren.

Väx upp och sluta vara så satans naiva, snälla.
Citera
2024-07-15, 16:11
Medlem
Är det någon här i tråden som har god kunskap om diverse syndrom?
Citera
2024-07-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7974217/Shocking-moment-ASU-student-yells-Slash-Republican-throats-Trumps-acquittal.html

A young man is seen on video shouting on ASU's Tempe campus in front of a table of students promoting Donald Trump

Tror inte det där är honom.
Citera
2024-07-15, 16:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Finns det något motiv bakom Crooks agerande?

Nope. Hans beteende är enbart schizofrent från vad vi än så länge fått veta.
Citera
2024-07-15, 16:15
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Nu har ju någon nära anhörig skrivit på sociala medier att skytten hade mental ohälsa, vilken vet vi inte. Jag miss tyvär inte vart jag läst det, många inlägg tillbaka i tråden var det någon som länkade till ett inlägg på X där man kunde läsa inlägget om Crooks (jag tror det var mamman som skrev om det samt att han led av ilska pga all mobbning.
Jo ett och annat har dykt upp.

Mammans meddelande, var det äkta? Jag såg det via en Pakistansk källa.
Citera
2024-07-15, 16:18
Medlem
Citat:
Jo ett och annat har dykt upp.

Mammans meddelande, var det äkta? Jag såg det via en Pakistansk källa.
Jag vet ju inte om mammans inlägg var äkta, jag har inte heller X och kan gräva vidare.
Citera
2024-07-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion

Jag tror inte det är han
Citera
2024-07-15, 16:24
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:

Tidgare klasskompisar intervjuas här:
Why Thomas Matthew Crooks tried to assassinate Donald Trump is a mystery to investigators and his ex-classmates
https://www.inquirer.com/news/pennsylvania/thomas-matthew-crooks-trump-shooting-bethel-park-20240714.html

Tidigare arbetskollegor tas upp här
https://edition.cnn.com/2024/07/14/us/trump-rally-gunman-thomas-crooks-invs/index.html

Det kommer inte fram någon spektakulär info helt enkelt. Någon i tråden nämnde en text på ett familjehus där det framkom att en syster vid namn Kate ska finnas. Om hon existerar kanske hon sitter på bra info. Att hon delar med sig något är nog ej troligt. Kanske ställer hon upp i en lång intervju om ett halvår eller ett år när de riktigt stora pengarna kommer fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in